Jump to content

Scheerkom

Loei

Recommended Posts

Hahaha, Ron heeft z'n schik weer gehad, zelfs een foto in de SOTD :-)

Had ik beter niet geplaatst die inscriptie, zag al een groepsaankoop voor me tegen verminderde prijs, laat ons zeggen driehonderd euro per stuk voor een gouden scheerkom is niet veel, pakweg honderd kandidaten, na levering eerste vlucht boeken naar Bali, container met inboedel nazenden en verdwijnen van het forum, zag het zo voor me :lol:

Ron in neem aan dat dit uiterst schalks bedoeld is toch :?::shock:

Ik herken in deze frauduleuze praktijk namelijk absoluut niet mijn wapenbroeder, buddy, inkoopmanager voor een Wofje SB, trouwe schrijfmaatje, psychloog die me altijd weer opvrolijkt en eerlijke zuiderbuur in :(

Ik herken in deze frauduleuze praktijk namelijk absoluut niet mijn wapenbroeder, buddy, inkoopmanager voor een Wofje SB, trouwe schrijfmaatje, psychloog die me altijd weer opvrolijkt en eerlijke zuiderbuur in :(

Ik breek me nu al dik tien minuten het hoofd over wie er toch met deze omschrijving bedoeld kan worden ...

Hahaha, Ron heeft z'n schik weer gehad, zelfs een foto in de SOTD :-)

Had ik beter niet geplaatst die inscriptie, zag al een groepsaankoop voor me tegen verminderde prijs, laat ons zeggen driehonderd euro per stuk voor een gouden scheerkom is niet veel, pakweg honderd kandidaten, na levering eerste vlucht boeken naar Bali, container met inboedel nazenden en verdwijnen van het forum, zag het zo voor me :lol:

Bali is altijd mooi Ron, ga er in juni weer naar, natuurlijk een familie bezoek voor mijn vrouw maar blijft toch een heerlijk eiland.

Vooral het eten, de massages en de mensen! :D

Bali is altijd mooi Ron, ga er in juni weer naar, natuurlijk een familie bezoek voor mijn vrouw maar blijft toch een heerlijk eiland.

Inkoopactie scheerkom? :mrgreen:

Inkoopactie scheerkom? :mrgreen:

Nee vrouw die daar vandaan komt en graag haar moeder en broer zus en neefjes wil zien. ;):lol:

Ron in neem aan dat dit uiterst schalks bedoeld is toch :?::shock:

Niets is wat het lijkt Hans, eerst het vertrouwen van de mensen winnen en dan in één keer binnen zijn weet je wel :lol::lol::lol:

Als je een beetje de belgische politiek volgt zijn er voorbeelden genoeg :cry:

Bali is altijd mooi Ron, ga er in juni weer naar, natuurlijk een familie bezoek voor mijn vrouw maar blijft toch een heerlijk eiland. Vooral het eten, de massages en de mensen! :D

Daarom wil ik er ook naartoe! Helaas is mijn vrouw nogal behoudend op dat vlak anders zat ik al lang niet meer in belgie.

• 2 weeks later...

Nou mensen, mijn vader heeft een scheerkom voor me gemaakt met "ribbels" :lol:

Niet helemaal wat ik in gedachten had, hij weet ook wel wat ik eigenlijk bedoel en het is ook maar een begin.

Toch deed het zijn taak boven verwachting! :)

Hier foto's van de kom en een opgeklopt schuimpje, dat schuim is wel aan de dunne kant moet ik zeggen, heb me er wel prima mee kunnen scheren.

Dit was met een geraspte DVH scheerstaaf die ik in een blikje heb gepropt en een Kruidvat varkentje. Ga morgen voorzichtig proberen met mijn synthetische kwast wat schuim te kloppen. Oja, er gaan nu wel meer kommetjes komen met een motief op de bodem dat meer richting een scheerkom gaat ;)

IMG-20160130-WA0003.thumb.jpg.889532e8e41a33fe73c5f30e21433774.jpg

IMG_20160130_203510835.thumb.jpg.130a875fc876f93183dd17ec9658f122.jpg

Hij deed het ook best goed moet ik zeggen.

Morgen dus wel voorzichtig zijn met mijn syntheet.

Zodanig drukken dat de haren een beetje uitzetten zal een beetje voorzichtig moeten met deze "ribbels" :roll:

Is dat nog een beetje wat karel?

Volgens mij heeft Ray het forum al weer verlaten trouwens, die kwam met het idee van dat kommetje.

Jij gebruikte hetzelfde ikea schaaltje geloof ik he?

Dit kommetje vind ik prettiger omdat hij breder en platter is. Ook de kleine bobbeltjes lijken mee te werken.

Maar dat jij nog zoveel moeite doet om het perfecte schaaltje te vinden terwijl je vader het allemaal zo kan maken is me nog steeds een raadsel. :mrgreen:

Ga met die man om de tafel zitten, maak een paar schetsen en ontwerp een mooi kommetje. Als die goed werkt start je hier een handeltje omdat er waarschijnlijk meer gegadigden zijn. ;)

Ik vind een vlakke bodem ook een stuk fijner dan die van de Ikea.

Ja dat gaan we nog doen hoor! :mrgreen:

Het is alleen niet echt precies werk. Dus alle lijntjes in de bodem bijvoorbeeld zullen niet kaarechts of symmetrisch zijn ;)

Als je daar niet mee zit kunnen er best een paar voor de forumleden hier gemaakt worden :)

Misschien kan je hem de Poolse scuttle of de scheerkom van Fine Acroutments als voorbeeld laten zien? Om er maar even twee te noemen. Er zijn genoeg voorbeelden in ieder geval.

Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Leuk om hier getuige te zijn van de Shaving Society scheerkom gemaakt in Nederland, en met alle tips van hier moet het goed komen.

@kinhaar, bakje van de Xenos hier al weer in de vuilniszak gegooid er begon zich overal groene uitslag te ontwikkelen, wel jammer lag heerlijk in de hand.

@kinhaar, bakje van de Xenos hier al weer in de vuilniszak gegooid er begon zich overal groene uitslag te ontwikkelen, wel jammer lag heerlijk in de hand.

Hmm jammer, we zullen zien hoelang hij het vol houdt. Hopelijk heeft wimmie dan weer een inkoopactie voor de poolse kom. :mrgreen:

Hans koop jezelf een gouden scheerkommetje, die hebben daar geen last van ;)