Jump to content

Scheerkom

Loei

Recommended Posts

Lijkt me een goede aanvulling op m'n scuttle. De kommetjes die ik nu gebruikt zijn spiegeltjeglad en hebben net niet het juiste formaat, waardoor het schuim wel erg makkelijk over de rand klopt, en dat schuimt toch echt een heel stuk minder vlot en prettig op dan de geribbelde scuttle. Bovendien aardewerk en blauw, net zoals mijn scuttle. Heb je een adresje waar je deze kom hebt gekocht Jaap?

Die houten is inderdaad erg mooi, waar heb je die gevonden Roland?

Op eBay... Ik doe er niets meer mee, voor €15 incl. verzending is de kom van jou... ;)

Kan je eventueel een link naar de eBay verkoper doorgeven?

Vandaag even een schaal opgehaald uit de fabriek van mijn vader, de Razorock Plissoft is om de grootte wat beter in beeld te brengen:

IMG_20160109_143154000.jpg

Mijn vader heeft ook schalen gemaakt met kringen in de bodem, wellicht geschikt in een scheerschaal/kom?

IMG_20160109_083308258.jpg

En tot slot, eventueel genoeg voor iedereen :lol:

IMG_20160109_083314864.jpg

Geestig. Dat ziet eruit als een tegelvloer op de laatste foto. Dus denk je eerst dat er wat erg kleins opstaat. Dan realiseer je je wat er staat, en zijn het opeens verdomde grote tegels ...

Haha, het is wel redelijk groot :P

De schalen zijn geperst, niet gegoten en het is allemaal keramiek.

Een schaal zoals op de 2e foto met bijvoorbeeld 3 kringen in de bodem is een ook mogelijkheid, dat leek mij zelf nog geen gek idee als scheerkom. :)

Die strepen worden lastig want de pot/schaal wordt geperst in een mal waar een ronddraaiende kop in gat, rechte lijnen lukt dus niet.

Als iemand een stempel van het logo kan maken kan die er wel in gedrukt worden :lol:

Op speciaal verzoek van Liem kan ik melden dat de scheerkom in combinatie met de SOC en Truefitt&Hill West Indian Limes een prima schuimpje oplevert. Wat ruikt deze zeep toch heerlijk fris....

360.jpg

Het opschuimen ging overigens met bijzonder groot gemak.

Edited by Guest