Jump to content

Scheerkom

Loei

Recommended Posts

Haha nee ik snap je punt!

Toegegeven, die klankschaal is ook wel aardig aanwezig maar ik hou wel van dat soort dingen :P

Er staat 1 plankje vol met krabbers en kwasten dus echt klagen mag ik nog niet :lol:

Aangaande de klankschaal, we hebben er in de Zen tempel enige staan en die voelen heel koud aan als je ze vastneemt. Hou je van Menthol en dergelijke toestanden dan is het natuurlijk een ideale combi voor een lekker (ahum) verfrissende scheerbeurt.

Die Suribashi had ik ook nog gezien inderdaad, maar leek mij ook nog het meest prettige voor de borstels.

De klankschaal valt al een beetje af door design, maar als die erg koud is lijkt me dan ook niet erg fijn.

Mijn vader heeft een eigen pottenbakkerij, misschien dat ik daar zelf is kan fabriceren :lol:

Die Suribashi had ik ook nog gezien inderdaad, maar leek mij ook nog het meest prettige voor de borstels.

De klankschaal valt al een beetje af door design, maar als die erg koud is lijkt me dan ook niet erg fijn.

Mijn vader heeft een eigen pottenbakkerij, misschien dat ik daar zelf is kan fabriceren :lol:

Foei, en dan hier vragen voor een scheerkom!

Heb de Mühle en gebruikte die veel. Heeft drie verhogingen in de bodem en dat maakt daadwerkelijk verschil. Een klein nadeel is de hoogte. Met een korte kwast raak je regelmatig de zijwand.

De Steve Woodhead is helemaal grof gegroefd van binnen en werkt nog sneller, plus het schuim blijft lekker op temperatuur.

Links Woodhead, rechts Mühle.kom_interieur.thumb.jpg.bb30774c037627a0293e8a4bdfa320bc.jpg

Ik heb een grote (soep)tas met fake Delfst blauw gekocht bij Xenos in Hulst en gebruik deze.

Ik zal deze avond eens kijken of ik hier een foto kan plaatsen.

Eergisteren heb ik me een scuttle aangeschaft van Snuff , ben dus in blijde verwachting.

Ik ben enkel benieuwd naar wat mensen zo al gebruiken om inspiratie op te doen ;)

Dat is tot nu toe wel aardig gelukt moet ik zeggen :)

Maar als er nog mensen zijn met andere kommen/ideeën dan lees/zie ik dat ook graag :lol:

Ik gebruikte een Hello Kitty toetjesbakje wat prima in de hand lag en ook zonder ribbels aardig vlot een prima schuim gaf. Daarna eigenlijk meer gaan kopsoppen totdat ik voor mijn verjaardag een SWK heb gekregen. Die wordt nu weer (bijna) dagelijks gebruikt.

Heb ook een SWK kom gehad die Jaap al liet zien, maar dan de ronde variant. Op zich wel een goeie, maar ik was het komsoppen even zat.

Deze is dus nu van mij ;)

Ik gebruik deze scheerkom/scuttle. Ben nog wel op zoek naar de ideale kom.

360.jpg

Daar kun je toch geen schuim in opkloppen? (veel te klein) :shock:

Niet ideaal maar volstaat. Niet veel kleiner of groter dan een standaard Muhle scheerkom.

Ik ben ook nog op zoek naar wat anders.

Die heb ik, maar lijkt me een stuk handiger, dan jouw wel erg mooie kwaststandaard.

Product omschrijving Muhle scheerkom:

Een handig accessoire voor tijdens het scheren, de Muhle scheerkom RVS. De Muhle scheerkom is te gebruiken als opschuimbakje. Scheerkwast nat maken, vervolgens scheerzeep op de kwast aanbrengen en de scheerkwast in de scheerkom bewegen om de scheerzeep op te laten schuimen.

Diameter: 8,5cm

Hoogte: 3,5cm

8cm lijkt mij ook wat aan de kleine kant.

Ik denk zelf dat rond 12 ideaal is.

Daar is overigens echt genoeg in te vinden, creme-brulee en tapas schaaltjes zien er ook vrij ideaal uit :)

Alleen zijn deze allemaal glad aan de binnenkant.

Deze heb ik al jaren ongebruikt in de kast staan, ik vind hem te hoog en te smal waardoor je constant met het handvat van de kwast tegen het porselein komt. Zou hem eigenlijk eens te koop moeten zetten bedenk ik me nu.