Jump to content

Scheerkom

Loei

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Momenteel gebruik ik dit als scheerkom:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00057256/#/30081467

Het is niet bedoeld als scheerkom, maar het voldoet aan de functie dus was wat mij betreft prima.

Ik begin me echter te ergeren aan het feit dat de bodem totaal niet vlak is. Geheel vlak hoeft niet, maar een beetje was fijn geweest.

Nu ben ik dus op zoek naar een wat mooiere scheerkom en dan hoeft het niet per se iets te zijn dat als scheerkom ontworpen is.

Ik vind dit er bijvoorbeeld ontzettend gaaf uit zien:

http://www.ebay.nl/itm/astm7c-buddhist-meditation-healing-tibetan-singing-bowl/331641467344?hash=item4d375f31d0

En gezien de vorm zou het ook prima als scheerkom kunnen dienen.

Mijn vraag: Wat gebruiken de mensen hier zoal als scheerkom?

Alvast bedankt voor antwoorden en inspiratie :mrgreen:

Een oud VGH bakje dat ooit in de aanbieding was jaren geleden. Beetje aan de kleine kant maar het werkt wel.

Heb mooie scuttles voorbij zien komen maar denk dat de grootte hiervan door mijn 3 dames thuis niet op prijs wordt gesteld.

Hoezo nog een krabber erbij 1 is toch al voldoende?

Ik gebruik deze kom in het zwart. :)

scheerkom.jpg

Dat is een mooi bakje, waar heb je deze vandaan?

Te koop bij de messenwinkel en de scheersalon. :)

https://img0.etsystatic.com/059/0/6533189/il_570xN.740203548_gn9d.jpg

Ik heb deze vorige week binnen gekregen, met 'n diameter van 12,7 cm en 5,1cm hoog. Na 'n aantal verschillende kommen en scuttles gebruikt te hebben is dit voor mij de ideale maat. De kom is net te laag waardoor 't handvat van je kwast de rand niet raakt, wat ik 'n erg irritant geluid vind. :? De kom heeft naast de spiraalvormige ook horizontale groeven, dat werkt sneller om 'n mooi stevig schuim te kloppen. 'N scuttle voegt voor mij niets extra toe want als hij te warm is slaat 't schuim dood...

https://img0.etsystatic.com/059/0/6533189/il_570xN.740203548_gn9d.jpg

Ik heb deze vorige week binnen gekregen, met 'n diameter van 12,7 cm en 5,1cm hoog. Na 'n aantal verschillende kommen en scuttles gebruikt te hebben is dit voor mij de ideale maat. De kom is net te laag waardoor 't handvat van je kwast de rand niet raakt, wat ik 'n erg irritant geluid vind. :? De kom heeft naast de spiraalvormige ook horizontale groeven, dat werkt sneller om 'n mooi stevig schuim te kloppen. 'N scuttle voegt voor mij niets extra toe want als hij te warm is slaat 't schuim dood...

Oei! Waar heb je die vandaag Roland?

Erg mooi ding om te zien zeg!

Moet ook zeggen dat ik dat wel aardig aan de prijs vind :P

Zijn er nog leden die een kom gebruiken die niet als scheerkom bedoeld is?

Wat vinden jullie van de klankschaal bijvoorbeeld? Misschien is het ontwerp een beetje "te veel" :P

Een klankschaal lijkt me geweldig. Tibetaans schuimkloppen.

De meeste kommetjes die ik ooit heb ingezet voor komschuimen zijn te glad van binnen. Dan sla je wel schuim maar het duurt nogal. Dan bevalt het kopsoppen toch een stuk beter dus dat is mijn bevoorkeurde wijze van schuim produceren, voor waar het scheerschuim betreft dan. De badkuip is een ander verhaal.

Dat gezegd hebbende ben ik door de positieve berichtgeving over de scuttle toch maar overstag en heb ik me ingeschreven voor ronde twee van de scuttle-groeps-inkoop. Even wachten tot er genoeg gegadigden zijn om het door te laten gaan en dan zullen we zien. Als je mee doet weten we het allebei, en een stuk sneller ;-)

Ik vind dit er bijvoorbeeld ontzettend gaaf uit zien:

En gezien de vorm zou het ook prima als scheerkom kunnen dienen.

Ik denk dat je teleurgesteld zult zijn door het gewicht en de vorm, doordat de rand bovenaan naar binnen overhelt kun je niet de hele kom gebruiken.

Zelf gebruik ik af en toe

41cy9cyzV3L._SY355_.jpg

Ik heb ook zo'n wibra bakje die Hans heeft. Ideaal formaat. Heeft me volgens mij zelfs maar 70 ct gekost. Binnenkort heb ik een poolse scuttle. Heb ook een SWK kom gehad die Jaap al liet zien, maar dan de ronde variant. Op zich wel een goeie, maar ik was het komsoppen even zat. Nu ik het weer wat meer doe neem ik een scuttle, dan heb ik ook lekker warm schuim.

Ik heb ook wel eens mijn vijzel gebruikt, werkt ook als een tiet. Die van mij was alleen wat zwaar voor de wasbak. Bij Ikea hebben ze ook wel leuke en wat lichtere staan. Blijven ook goed warm trouwens.

Inderdaad, het hoeft niet specifiek als scheerkom ontworpen te zijn, als het maar werkt!

Wat zijn trouwens de ervaringen met een scheerkom met ribbels t.o.v. een scheerkom zonder ribbels?

Helpt het veel met het kloppen van schuim?

Die heb ik ook op Ebay voorbij zien komen, vond ik ook wel mooi, maar volgens de wederhelft paste dat niet in de badkamer :lol:

Os hoorn?

Inderdaad, licht, precies de maat van mijn handpalm, lekker aanvoelend, mooi (mijn visie dan) en warm van kleur.

Wist je dat er momenteel een overaanbod is aan vrouwen op de wereld? :twisted:

Dat doet me denken aan Leo De Brouwer de schrijver van het scheerboekje "gladde jongens". Die had een hele mooie collectie open scheermessen. Toen we daar waren voor een etentje liet hij zich ontvallen de week daarop de hele badkamer te vernieuwen naar de smaak van zijn vrouw. Mocht hij toen het klaar was niet eens zijn dagelijkse scheermes kwijt in de badkamer want het paste niet in het interieur :shock:

Sorry maar ik ben een erg meegaand iemand op gebied van wat mijn vrouw graag ziet in het interieur maar daar zou ze toch niet mee hoeven aankomen. (waarmee ik geen commentaar wil geven op je vrouwtje voor alle duidelijkheid).

Haha nee ik snap je punt!

Toegegeven, die klankschaal is ook wel aardig aanwezig maar ik hou wel van dat soort dingen :P

Er staat 1 plankje vol met krabbers en kwasten dus echt klagen mag ik nog niet :lol:

Inderdaad, het hoeft niet specifiek als scheerkom ontworpen te zijn, als het maar werkt!

Wat zijn trouwens de ervaringen met een scheerkom met ribbels t.o.v. een scheerkom zonder ribbels?

Helpt het veel met het kloppen van schuim?

De poolse scuttle is door de ribbeltjes binnen in de kom wel degelijk rapper in het opschuimen dan een gladde of eentje met alleen ribbels in de bodem.

Gladde kommen in porselein, steen of metaal duren bij mij iets langer maar werken wel, die in hoorn die ik gebruik maakt even snel schuim als de scuttle, waaraan het ligt weet ik niet.

Sommigen gebruiken ook een Japanese shuribashi kom, werkt supersnel alleen zou ik hem niet gebruiken met dure borstels in dassenhaar vanwege het slijten van de toppen.

6.jpeg