Jump to content

Gillette_7'O Clock Super Platinium (Indian black)

Harkos

Recommended Posts

P_M_GIL-7OCSuperPlatiniumBlack.jpg.c420222259d1f1b9964a1614c41946d6.jpg

De Gillette_7'O Clock Super Platinium (Indian black), door Hans Koning beschikbaar gesteld om te proberen, was een prettige kennismaking. 8 scheerbeurten van een goed en redelijk consistent niveau. Dat ligt ruim boven mijn gemiddeld aantal beurten. Heb wel afscheid van mesjes genomen, die na minder beurten veel slechter waren gaan presteren. Ook de algemene ervaring in de gebruikte krabbers was weinig kritisch. Je kan er redelijk mee op los scheren. Alleen de laatste keer vroeg veel extra aandacht, maar dat lag zeker niet aan het mesje. Naar mijn mening is het mesje: goed, Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig.

1- Het mesje deed het goed. Geen hoekgevoeligheid. Onmerkbaar gladde baard reductie. Nou maar eens zien hoe lang dat goed gaat.

Natuurlijk lag dat ook aan de krabber, de ATT S2, waar het mesje in mocht, maar de combi gaf dus een prima resultaat. Een erg glad velletje.

2- Het mesje liet zich weer van zijn beste kant zien. Goede snit en soepel lopen. Geen hoekgevoeligheid.

In de R41 (2015) voelde het mesje zich wel op zijn gemak en kon ik me zonder bijterigheid vlot scheren. Een prima combi. Nu maar eens zien hoelang de Indian Black stand houdt. Het begin is in elk geval niet verkeerd.

3- Het mesje gedraagt zich net zo als de 2 vorige keren, dus ook dat is weer prima in orde.

In de ATT S1 is het mesje probleemloos. Begin voorkeur voor de S1 te krijgen boven de S2. De S1 loopt net wat gladder of het vel en gezien het prima resultaat heb ik de indruk, dat de S2 weinig toevoegt aan het eindresultaat. Strak en glad geschoren bakkes.

4- Het mesje deed het weer goed vandaag, maar toch wat stroef. In elk geval haalt hij morgen mijn 5 norm.

Ik vermoed, dat dat aan de combi lag, dus gaat hij morgen in een andere krabber, een Tech, zien of het beter wordt. De Mulcuto liep echt stroef en dat kan niet aan het schuim hebben gelegen, want dat was ruim voldoende aanwezig, ook in de juiste consistentie.

5- De Indian Black heeft de 5 norm gehaald en dat met een aardig behoud van de scheerkwaliteit. Voorlopig prima no-nonsense mesje voor mij.

In de Tech was het een basale combi, maar met een zeer goed resultaat. Het mesje en de krabber vragen iets meer aandacht, dan de S1 van ATT, maar het resultaat is niet veel minder. Ergo een goede beurt.

6- De Indian Black doet weer wat ik er van verwacht op een ongecompliceerde wijze. Merk wel dat er iets stroeverigheid opkomt, maar de hele beurt van 3 rondes bleef hij gewoon nog redelijk op scherpte.

In de Tech Fat Handle een adequate combi. Dat krabbertje is in zijn eenvoud een toppertje. Zo een die het gewoon doet, zonder dat je er op moet letten, dat het ook gebeurt.

7- Wonderbaarlijk hoe goed het mesje zich houdt. Ik kan merken, dat het niet meer nieuw is, maar absoluut nog goed inzetbaar, zonder poespas.

In de S2 in 3 rondes strak glad. Het mesje begint voor mij vergelijkbaar te worden, met de betere mesjes, die ik heb, zoals Souplex, Voskhod etc. Eens kijken of ik het morgen van slag kan brengen met de R41 (2011)

8- Het mesje had het zwaar vandaag, maar dat mocht ook. Was dus wel de laatste keer, ofschoon er misschien nog een beurt had ingezeten, vond ik het zo wel voldoende. Eigenlijk heb ik zin in de Mulcuto SE (logé van Efsk).

In de R41 (2011) heeft elk mesje het niet makkelijk. Toch kon ik me er nog goed mee scheren, waarbij ik goed op de hoek moest letten. Heb wel een heel lichte scheerbrand.

Naar index Harkos

Edited by Guest

• 2 months later...

Ik wordt van deze wat minder gelukkig. Tegen de vleug op de hals trekt het mesje de haren eerder stuk dan dat het ze doorsnijdt, met flink irritatie tot gevolg. Dit in een model krabber, Hoffritz "37g", de verzilverde en verchroomde versies waarvan voor mij tot de absolute top behoren.