Snuff Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Groetjes aan iedereen, Zag net op B&B een vermelding dat er een Nederlandstalig scheerforum van start was gegaan, hoop dat het goed van de grond komt! Ik leef in Belgenland met een Nederlandse vrouw, 55 en op rust sinds een paar jaar. Altijd al een natscheerder geweest sinds m'n 14 jaar. Gebruik zowat van alles: Dubbelzijdige veiligheidscheermessen, open scheermessen, messen met vervangbare eenzijdige bladen. Mijn absoluut favoriete scheergerief zijn Feather Artist en Kai messen vanwege hun uitzonderlijke scherpte en scheerresultaat (voor mij althans). Worden dagelijks gebruikt voor het scheren van gezicht en hoofd. Nog een prettige avond iedereen, Ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Welkom! Leuk om nog meer ervaring op dit forum te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Welkom hier Ron! Goed dat je dit forum hebt gevonden! Leuk dat ze op B&B er ook aandacht aan besteden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Welkom Ron. Zit er behalve de afwerking nog veel verschil in zo'n Kai en Feather? Lijkt me nog heel wat om heel je hoofd daar dagelijks mee te scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Welkom hier Ron. Leuk dat je ons gevonden hebt via een Engels talig forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Welkom, Ron. Goed je hier te zien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Welkom Ron, veel plezier hier! Volgens mij heb ik in het verleden meermalen spullen van je overgenomen, via B&B inderdaad Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShockWave_Omega Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 8, 2013 Author Share Posted August 8, 2013 Dank iedereen voor het welkom. Blijkbaar zitten hier meer mensen die ik al op andere forums tegenkwam. @marzman: Ik vind zowel de Feather als de Kai super scheermessen. Qua kwaliteit zijn ze gelijkaardig, de Kai's zijn wat goedkoper maar gezien de winkels die ze leveren de volle waarde vermelden op de verpakking (wat begrijpelijk is voor een winkel) komt er een pak bovenop (reken maar op minstens 45 euro per mes). De Kai scheermessen hebben een minder dikke messnede dan de Feathers. Kai heeft de Captain serie en de Excelia serie. De Captains zijn het goedkoopst en volgens mij de beste koop. Ik heb de Excelia's gehad en vond de hoekige kanten minder prettig in de hand. Ik heb een pagina met foto's van alle modellen die beschikbaar zijn, gewoon ter info (ik verkoop niks). http://tinyurl.com/mmxptx6 Wat het scheren van het hoofd betreft met zo'n mes, dat is eigenlijk makkelijker dan je gezicht, je hoeft je huid niet aan te spannen. Alleen is het in het begin wat opletten omdat je met twee spiegels moet werken om de achterkant van je hoofd te zien, maar na enkele weken gaat het een stuk makkelijker (muscle memory). En na verloop van tijd scheer je jezelf daarmee net zo snel als met een safety scheermes want ik heb aan één passage genoeg om volledig BBS te zijn, met een DE lukt me dat niet in één keer. @Marcel: ik geloof inderdaad dat je wel eens spullen van me hebt overgenomen via B&B, hoop dat je toen tevreden was met de aankoop. Altijd prettig als beide partijen er een goed gevoel aan overhouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Welkom Ron! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 @Marcel: ik geloof inderdaad dat je wel eens spullen van me hebt overgenomen via B&B, hoop dat je toen tevreden was met de aankoop. Altijd prettig als beide partijen er een goed gevoel aan overhouden. Jazeker! Als ik het goed heb zeker 2x, in ieder geval een oude coticule en meer recent een Merkur Progress (dit voorjaar). Prima aankopen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Welkom buurman! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Hallo Ron, Welkom en leuk, dat je met al ervaring aan boord bent! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 17, 2013 Author Share Posted August 17, 2013 Thanks, wat die ervaring betreft, dat is gewoon de opgedane kennis na een hele hoop fouten te maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts