Jump to content

Recommended Posts

Posted

Timor 1352

Rapira - Platinum Lux (1)

Semogue SOC 2 Band Das

Speick - Scheer Creme

Speick ASB

VLS :D

Posted

16 uur scheerbeurt vandaag. Het is zondag, rustdag dus waarom ook niet.

Scheerzeep Monsieur Mister

WD 24 mm

Gillette Rocket HD 55

BIC Astor stainless- Derby Extra (3)

Aluin

AS 4711

ASB Monsieur Mister

De vrijdag gekochte scheerzeep en ASB Monsieur Mister van La maison du savon de Marseille getest en goed bevonden. Met de WD 24 mm maakte het een goede schuim. Lekkere , niet overweldigende geur.

Het BIC Astor mesje gleed over mijn gezicht als een auto over een kasseiweg. Helemaal geen comfortabel gevoel. Na eerste gang heb ik het dan ook vervangen door de Derby.

De aluin prikte behoorlijk.

ASB voelt goed. De geur is na een halfuurtje verdwenen.

e6c8649ebbd6e1a083fa48b192268325.jpg

Posted

merkur 34C

polsilver si

plisson fibre

tiki - set sail

myrsol formula C

toch maar weer eens de tiki zeep gebruikt. las van de week al dat er lanoline in zit. bij Mike's Soap heb ik er geen last van maar bij deze, helaas geen optie, was echt de laatste keer. De geur bevalt me wel goed.

Posted

Shanghai Shaving #23

- Proraso pre sensitive

- Williams mug shaving soap (vintage '69)

- Omega 11047

- Lord L6

- Rimei mesje zoals geleverd bij de gelijknamige krabber (1)

- Pitralon Classic

Strikt genomen hoort het Rimei mesje niet onder het kopje 'Shanghai Shaving', het komt immers uit Hong Kong, maar ik neem het toch in dit rijtje mee. Het mesje situeert zich tussen de gecoate en de ongecoate Chinese Gillettes in. Ook hier echt drie gangen nodig voor een voldoende glad resultaat en iets minder comfortabel dan de 'Stainless' Flying Eagles maar prettiger dan de 'Platinums'. Hij lijkt in ieder geval nog wel een beurtje meer mee te kunnen dus over levensduur nog even niks. Zelfs bij een langere levensduur durf ik van dit mesje nu ook al te zeggen dat er op zich best mee te leven is maar ook dat ik niet op zoek zal gaan naar meer.

Posted

Wilkinson SE wedge

Stirling Kong

Arko scheerzeep

L' Oreal AS

Hema Sensitive ASB

Vanmiddag het mesje nog een keer geslepen op de Charnley Forest. Volgens mij heeft het de scherpte nu wel bereikt. Resultaat is vergelijkbaar met open mes en L' Aiglon SE wedge. Met wat aandacht in 3 gangen spiegeltjeglad, met uitzondering van een stukje hals recht onder de kin. Dat stukje scheer ik niet iedere dag tegen de vleug in om irritatie te voorkomen. Daar nagenoeg spiegeltjeglad.