Guest Gusto Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Timor 1352 Rapira - Platinum Lux (1) Semogue SOC 2 Band Das Speick - Scheer Creme Speick ASB VLS
guy1307 Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 16 uur scheerbeurt vandaag. Het is zondag, rustdag dus waarom ook niet. Scheerzeep Monsieur Mister WD 24 mm Gillette Rocket HD 55 BIC Astor stainless- Derby Extra (3) Aluin AS 4711 ASB Monsieur Mister De vrijdag gekochte scheerzeep en ASB Monsieur Mister van La maison du savon de Marseille getest en goed bevonden. Met de WD 24 mm maakte het een goede schuim. Lekkere , niet overweldigende geur. Het BIC Astor mesje gleed over mijn gezicht als een auto over een kasseiweg. Helemaal geen comfortabel gevoel. Na eerste gang heb ik het dan ook vervangen door de Derby. De aluin prikte behoorlijk. ASB voelt goed. De geur is na een halfuurtje verdwenen.
hanwer Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 @Tony,@Rolf Dat zijn weer mooie messen/ plaatjes, heren!
efsk Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Rolf: las ik jou niet iets beweren over zondag rustdag gister?
moxie66 Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 merkur 34C polsilver si plisson fibre tiki - set sail myrsol formula C toch maar weer eens de tiki zeep gebruikt. las van de week al dat er lanoline in zit. bij Mike's Soap heb ik er geen last van maar bij deze, helaas geen optie, was echt de laatste keer. De geur bevalt me wel goed.
marco Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Ben wel benieuwd naar die tiki Maxim. Zou je mij een sampletje kunnen sturen?
talibeard Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Shanghai Shaving #23 - Proraso pre sensitive - Williams mug shaving soap (vintage '69) - Omega 11047 - Lord L6 - Rimei mesje zoals geleverd bij de gelijknamige krabber (1) - Pitralon Classic Strikt genomen hoort het Rimei mesje niet onder het kopje 'Shanghai Shaving', het komt immers uit Hong Kong, maar ik neem het toch in dit rijtje mee. Het mesje situeert zich tussen de gecoate en de ongecoate Chinese Gillettes in. Ook hier echt drie gangen nodig voor een voldoende glad resultaat en iets minder comfortabel dan de 'Stainless' Flying Eagles maar prettiger dan de 'Platinums'. Hij lijkt in ieder geval nog wel een beurtje meer mee te kunnen dus over levensduur nog even niks. Zelfs bij een langere levensduur durf ik van dit mesje nu ook al te zeggen dat er op zich best mee te leven is maar ook dat ik niet op zoek zal gaan naar meer.
mhharsta Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Wilkinson SE wedge Stirling Kong Arko scheerzeep L' Oreal AS Hema Sensitive ASB Vanmiddag het mesje nog een keer geslepen op de Charnley Forest. Volgens mij heeft het de scherpte nu wel bereikt. Resultaat is vergelijkbaar met open mes en L' Aiglon SE wedge. Met wat aandacht in 3 gangen spiegeltjeglad, met uitzondering van een stukje hals recht onder de kin. Dat stukje scheer ik niet iedere dag tegen de vleug in om irritatie te voorkomen. Daar nagenoeg spiegeltjeglad.
Recommended Posts