Hanskoning Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Hans, je mag hier zelfs toegeven dat je een fan van Frans Bauer bent. Jaap heb je die groene zeep van gisteren nog op het aanrecht staan, kan je weer even de mond spoelen a.u.b.
ArieMaiden Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 TOBS Shaving Shop RazoRock 24mm Plissoft Syntheet Merkur 37C Astra SP (3) Floid ASB Vandaag de RazoRock ontvangen en uiteraard gelijk uitgeprobeerd. Wat een heerlijke kwast, met voldoende backbone en icm. de TOBS een schuimbeest!
Loei Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Mühle R41 Feather Jan Zoethout custom syntheet TOBS Eton College Davidoff ASB Blue Stratos DFS! Hier de ervaring viewtopic.php?f=35&p=111758#p111758
efsk Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Whipped Dog 24mm syntheet Meißner-Tremonia Himalayan Heights Gong 7/8 Tunney aluin Kwast en zeep regelmatig bejubeld, en terecht. De Gut-Rasiert.de forumstrop vandaag voor het eerst productie laten draaien. Fijn breed, bijna zo breed als het blad van de 7/8 Gong, lekker lang, en heel licht trekkend. Het mes voelde lekker aan na afloop, kortom geweldig, hier werd ik bijzonder blij van. Het mes deed het ook op het gezicht uitstekend en ontdeed me in drie gangen van alle baardhaar. Om de een of andere reden deed ik het gezicht twee keer op de vleug en niet tegen, maar dat doet aan het resultaat niet af.
talibeard Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Shanghai Shaving #22 - Proraso pre sensitive - Williams mug shaving soap (vintage '69) - Omega 11047 - Lord L6 - Gillette Super Thin (Flying Eagle, voor de Thaise markt)(2-uit) - Pitralon Classic Een voorspelbare scheerbeurt in alweer 3 bedrijven. Resultaat goed maar niet top; redelijk glad en nauwelijks prik van de AS. Even mijn laatste Flying Eagle en op naar de Rimei. Na 22 scheerbeurten met Chinese Gillettes beginnen ze enerzijds vertrouwd te voelen maar anderzijds wil ik ondertussen ook wel weer eens wat anders.
cutthroat Posted January 8, 2016 Author Posted January 8, 2016 - Lord L6 - Lord Captain - L'Occitane Plisson - TFS arancio amaro forte - Aluin - Floid vigoroso - The Shave Doctor moisturazor Met dit mesje in de L6 maakt het haast niet uit wat ik doe, de eerste paar beurten is die altijd top. Zo ook vandaag weer: in drie gangen weer zo glad als een aal. Ook gebruikelijk: geen prik van zowel de aluin als de Floid. Afgemaakt met de moisturazor.
Kamp Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Otto Busch Weiltmeister 225 6/8 Edit: zie dat dit mijn 1000st post is, time flies zoals ze zeggen (sorry Richard en Marco Engels gebruikt )
Tjebbe Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Jojobaolie, Stirling Kong, BdF Esclusivo, Above the Tie S2 op Windrose RVS greep, Personna Platinum Chrome (1), Tunney aluin, Aloë Vera gel. Ah, heerlijk. Weer glad. 2 Dagen niet geschoren, da's lang geleden Scheerbeurt begonnen met een nog niet zo vaak gebruikt Rapira Platinum Lux mesje, maar die trok te veel..
Harkos Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Omega_20102, Arko_Maximum Comfort, Mulcuto SE (logé van Efsk), Mulcuto Lebenlang "Donnerstag" wedge 12e x, Pitralon_Novi, Simpson ASB. Kwast en zeep: De Arko_Maximum Comfort en de Omega_20102 even wat aandacht geven en ja hoor een mooie bak schuim, ruim voldoende voor 3 ere rondes. Mesje en krabber: De Mulcuto Lebenlang "Donnerstag" wedge voor de 12e x gebruikt. Ere rondes, daar het besluit is genomen, dat ik vandaag de Mulcuto SE Wedge voor het laatst gebruik, anders ga ik me er te veel aan hechten. De wedge nog een keer over het leer voor de laatste inzet. Gewoon weer een perfecte scheerbeurt, goed schuim liet de vlijmscherpe wedge weer prima zijn werk doen. Het is met deze krabber net als met die vriendin, waar je je heel goed bij voelt, eigenlijk een beetje verliefd op wordt, maar weet dat het nooit iets duurzaams wordt, daar je een relatie hebt, waarin je al goed voorzien bent en niet wilt verstoren. Je kan er beter weer afscheid van nemen, maar enige weemoed blijft aan je knagen. Hij gaat terug naar de baas, nú. Resultaat BBS. De Pitralon bracht de boodschap weer goed over. Frisse prik met een klassieke geur. Gewoon lekker. Toefje Simpson er op en weer klaar voor deze zo te zien zonnige dag, met een lekker gladde bakkes. En nu eerst de Mulcuto goed verzorgen en verzendklaar maken.
marco Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Tjongejonge Wim, je had ook kunnen zeggen: de tijd vliegt! Maar het is je vergeven. Wel absurd dat je zo veel berichten hebt! Niet normaal joh...
Frog Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Souplex Polsilver super iridium Whipped Dog 24mm Dr. Jon's Savannah Sunrise Limacol
Guest Gusto Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Timor 1352 Gillette - 7 O'Clock SharpEdge (4) E.J. Silvertip Fibre L Syntheet D.R. Harris - Shaving Cream Lavender Arko - Extra Sensitive ASB VLS
Kamp Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Tjongejonge Wim, je had ook kunnen zeggen: de tijd vliegt!Maar het is je vergeven. Wel absurd dat je zo veel berichten hebt! Niet normaal joh... Dat moet er een zeggen Marco kijk eens naar je eigen telling
marco Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Dat telt niet, dat is alleen maar nonsens en waanzin
efsk Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Dat telt niet, dat is alleen maar nonsens en waanzin O, joh.
Kamp Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Dat telt niet, dat is alleen maar nonsens en waanzin O, joh. Gaan we lopen katten? Neenee, ik zit. LOL
Wimmie Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Omdat het 'one of those days' leek te worden, maar even een moment voor mijzelf ingelast. Verwarming lekker hoog, scuttletje gevuld met lekker heet water , "Music is better than words" van Seth MacFarlane op de achtergrond onderwijl de rest van de voorbereidingen getroffen. De Bergamotto Neroli verwarmde zeep zorgde voor een heerlijke scheerbeurt met de ATT S1 voorzien van het GILLETTE 7 O CLOCK Super Platinum mesje die ik van mijn mon ami tou jour (Hans)heb gekregen. ASB van Bergamotto Neroli voor de verzorging en de Paco Rabanne voor the Finishing touch. En zo kan een dag die begon als 'one of those days' veranderen in "de zon schijnt, de lucht is blauw, schat ga maar vast .... ik kom ....."
Edsel Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Gillette Tech Fat Handle (England) Rapira Platinum Lux (2) Omega 10019 TFS Ginestra di Taormina forte L'Oreal men expert ASB Nivea sensitive cooling asb
Hanskoning Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Voordat we aan de SOTD beginnen eerst een vriendelijk verzoek aan de jonge lezertjes om nu te stoppen met lezen en wel om het feit dat deze oude man is gaan marchanderen en zodoende jullie nog onbedorven hersentjes kan verontreinigen. Want hoewel ik me voorgenomen had om in dit nieuwe jaar de ijzeren discipline te tonen om eerst de Meissner en Irish Moos zeep op te maken heb ik me vandaag zwak getoond en de TOBS Grapefruit gebruikt. Ja de zon scheen, ik had zin in een verfrissende geur maar dit zijn natuurlijk excuses die kant noch wal raken. Edoch de Plisson maakte een vol schuim en de 37C met de Gilette Permasharp 4x verraste door nog zacht de baard te reduceren terwijl meestal 3 keer een mesje gebruiken hier de max is. Om het schaamte gevoel terug te dringen alsnog de beurt afgerond met de Weleda aftershave en balm welke zich ook in het opmaak regime bevinden.
Guest Gusto Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Hans, ruikt die creme echt naar grapefruit?
Snuff Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 VWant hoewel ik me voorgenomen had om in dit nieuwe jaar de ijzeren discipline te tonen om eerst de Meissner en Irish Moos zeep op te maken heb ik me vandaag zwak getoond en de TOBS Grapefruit gebruikt. Ja de zon scheen, ik had zin in een verfrissende geur maar dit zijn natuurlijk excuses die kant noch wal raken. De eerste die zijn goede voornemens laat varen! Alhoewel ik vermoed dat er al verschillende je voorgegaan zijn Hans, alleen hebben ze het niet openbaar gemaakt
Snuff Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Het is met deze krabber net als met die vriendin, waar je je heel goed bij voelt, eigenlijk een beetje verliefd op wordt, maar weet dat het nooit iets duurzaams wordt, daar je een relatie hebt, waarin je al goed voorzien bent en niet wilt verstoren. Je kan er beter weer afscheid van nemen, maar enige weemoed blijft aan je knagen. Ergens kom ik er niet uit met dat vergelijk. Is het dan toegestaan om die vriendin een aantal keren te gebruiken/testen voor je haar laat gaan zoals bij de krabber?
Recommended Posts