Jump to content

Recommended Posts

Posted

Van harte Jarno!

Posted

[shadow=blue]De beste wensen voor Jarno[/shadow]

Omega Beun Zwart,

Mühle_Sandelholz,

Mulcuto SE (logé van Efsk),

Mulcuto Lebenlang "Donnerstag" wedge 10e x,

Pinaud-Clubman_Bay Rum,

Simpson ASB.

Kwast en zeep:

De Mühle_Sandelholz en de Omega Beun Zwart eenvoudigweg mooi spul om mee te scheren. Zoals gewend een mooi schuim, vochtig, volvet en crèmeux. Zo willen we het.

Mesje en krabber:

De Mulcuto Lebenlang "Donnerstag" wedge voor de 10e x gebruikt. De wedge is nog in prima conditie. Grappig, dat zo'n stukje staal zo scherp blijft, als je hem zo nu en dan even over het leer trekt, terwijl de DE mesjes na een paar keer gebruik gewoon onbruikbaar zijn. Het voelt na 10x erg vertrouwd aan en ofschoon de hoek afwijkt van een normale DE krabber, pak ik eigenlijk meteen de juiste stand. Het mesje bijna vlak op de huid, zodat de kop ongeveer met zijn beugeltje over de wang enz. glijdt. Helaas, deze week nog een paar rondjes en dan gaat hij weer naar huis. Resultaat BBS.

Afgewerkt met de Bay Rum van Pinaud en wat Simpson ASB er op en weer klaar voor deze dag, met de vraag wat nu gladder is mijn bakkes of de weg vanwege de ijzel.

Posted

Muhle R41 (2013) / Timor Handvat

Gillette - 7 O'Clock Super Platinum (5)

Semogue SOC 2 Band Das

Figaro - Goud

TFS - diVino ASB

de R41 eens gecombineert met het Timor-handvat (betere "grip" en hoger gewicht)

VLS :D

Posted

pre shave van CHH Tobacco

ongemerkte das

l'Occitane scheercrème

Gillette Rocket HD 55

Derby extra

AS van HCC Tobacco

ASB DVH

Het Derby mesje beviel me blijkbaar beter. Geen problemen na tegendraads te scheren. Ik dacht dat deze mesjes niet de scherpste zijn?

De Gillette Rocket heb ik gisteren pas aangekregen en vanmorgen al getest. Ik ben er tevreden over.

Wel maar 2 gangen omdat ik me moest haasten vanmorgen ;-)

Posted

Voor mij is Derby mesje inderdaad niet zo prettig & scherp, maar als je er glad van wordt dan is ie voor jou toch goed!

De Monobloc vind ik een mooi en prettig scherende krabber.

Posted

De Meissner opgeklopt met de Simpson vervolgens over de prep pre-shave gekwast en met de 37C voorzien van een Gilette Permasharp weer alle stoppels verwijderd. Gewoon een goede scheerbeurt dus.

d27d057a7f269c081ef149ef98ee4b08.jpg

Posted

Zo Hans, die Meißner van jou gaat ineens hard!

Lord s625

Lord super chrome

Whipped Dog 22mm silvertip

Cella

Vitos aftershave

Nivea sensitive asb

Afgelopen 3 dagen een licht geïrriteerde huid, kwam door de combinatie Merkur 37c met Personna Lab blijkbaar, geen lekkere combinatie voor mij. Deze Lord met Lord was geweldig. Goed glad, geen prik van as en geen irritatie.

Posted

Doordat hij tegen de wand geplakt zat het geheel getracht samen te kneden en op de bodem uit te smeren, wel zoals je kunt zien is dat niet geheel het eindresulaat geworden zoals vooraf beoogd was :?

Maar hij gaat nog wel een paar keer mee en dan heb ik hem natuurlijk te vaak in korte tijd gebruikt waardoor de pot Salty sea sage crème waarschijnlijk een hele tijd niet meer geopend gaat worden. :!:

Posted

Fatip Grande

Polsilver Super Iridium (5x)

Whipped dog 30 mm syntheet

Arko

Arko sensitive balsem

Naar aanleiding van een bezoek aan de Turkse kakker weer eens de Arko uit de kast gehaald.

Heerlijke zeep !!

Posted
Turkse kakker weer eens de Arko uit de kast gehaald.

De meningen zijn verdeeld over de geur van Arko dat geef ik grif toe, maar dit gaat toch wel ver zeg :twisted:

Posted
Voor mij is Derby mesje inderdaad niet zo prettig & scherp, maar als je er glad van wordt dan is ie voor jou toch goed!

De Monobloc vind ik een mooi en prettig scherende krabber.

Ik ben nog in de fase om een aantal mesjes uit te proberen om zo een zicht te krijgen op welk mesje of mesjes voor mij goed zijn.

Best wel leuk ;-)

Posted

Ze integreren goed die "Turken". :lol:

Posted
Turkse kakker weer eens de Arko uit de kast gehaald.

De meningen zijn verdeeld over de geur van Arko dat geef ik grif toe, maar dit gaat toch wel ver zeg :twisted:

Jullie kennen die gast niet :D

Posted

Ik krijg opeens een heel fout visioen van de Arko-productielijn. Wel kleurrijk toiletpapier, dat wel.