Ga naar inhoud
Hanskoning

Je top drie scheerzepen en crèmes

Aanbevolen reacties

Ik en Hans zouden een prima team vormen om zeep  inkopen te doen in een scheerwinkel. Eén van de twee gaat alle rekken af en koopt wat hij hebben wil terwijl de ander rustig een koffietje kan drinken en een praatje maken met de eigenaar. Zodra de ene klaar is met inkopen hoeft de ander alleen te zeggen geef mij maar eentje van alles wat mijn vriend NIET genomen heeft, altijd goed :lol:

• Vind ik leuk 7
  • Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Snuff schreef 15 uur geleden:

Ik en Hans zouden een prima team vormen om zeep  inkopen te doen in een scheerwinkel. Eén van de twee gaat alle rekken af en koopt wat hij hebben wil terwijl de ander rustig een koffietje kan drinken en een praatje maken met de eigenaar. Zodra de ene klaar is met inkopen hoeft de ander alleen te zeggen geef mij maar eentje van alles wat mijn vriend NIET genomen heeft, altijd goed :lol:

Aan zijn lijst met scheerzepen en scheercrèmes te zien, ga jij toch met lege handen thuiskomen dan. :P

• Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb óók een saai lijstje. 

Saponificio Varesino 70Le 

TFS 70Le 

Le pere lucien Cedre et patchouli 

Ik heb één echt goeie crème en dat is Musgo Real Oak Moss. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alle lijstjes zijn interessant want dat voedtde informatie hunkering behorende bij onze hobby . :)

Het zijn wel mooie scheerproducten op je lijst.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook hier weer een update. Ik merk dat het bij mij vaak in een golfbeweging gaat. De ene keer is dit favoriet, dan weer dat. Onderstaand lijstje geeft dus mijn top 3 van dit moment weer, maar er was een pakje uit Griekenland bij de post, dus het binnenkort wel weer anders zijn.

Zeep:

1. Chiseled Face Cryogen

2. Stirling Margaritas in the Arctic Glacial

3. Razorock Mudder Focker (ja echt, zo lekker vind ik hem)

Crème:

1. TOBS Peppermint

2. Godrej Cool Menthol

3. Proraso Groen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 23 uur geleden:

Alle lijstjes zijn interessant want dat voedtde informatie hunkering behorende bij onze hobby . :)

Het zijn wel mooie scheerproducten op je lijst.

Je bent te aardig! Bedankt 

De Griekse citroen is binnen dus ik ben in de badkamer mocht iemand me zoeken? 

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou heb ik niet zoveel zepen (minder dan twintig) en nauwelijks crèmes, maar in de praktijk pak ik heel vaak de BdF zepen. Mooie geuren, makkelijk opschuimen en goede verzorging.

Top drie van de dag:

BdF Mistero (maar had ook een andere geur kunnen zijn)

ARKO (mijn vaste reiszeep)

Tabac (al was het maar vanwege mijn opa, die deze zeep altijd gebruikte)

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de laatste 40 jaar de meeste merken wel geprobeerd maar het beste resultaat krijg ik van de goedkoopste scheercreme die zowat te krijgen is en wel Speick.

Ik haal dat spul altijd in Dld.5 Minuutjes rijden dus verder geen probleem.

Speick aftershave bevalt ook goed.Vrij neutraal van geur en kalmeert.

Daarnaast Taback original zeep.Ik hou van de geur maar qua schuim echt minder dan Speick.

Proraso misschien daarna maar ligt al jaren ongebruikt in de kast.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor nu:

1. Mondial tabacco verde. (Waar ik vroeger tabac op 1 had staan is deze nu van de troon verstoten. Deze staat op 1 omdat het een geur is die ik dagelijks zou kunnen gebruiken zonder dat het vervelend wordt,  en het prima opschuimt en makkelijk glijdt.

2. Razorock caribbean holiday (zeer gladde scheerresultaten met deze zeep. De geur is zeer aangenaam in het huidige klimaat, maar ik moet m niet dagelijks gebruiken anders gaat het vervelen.

3. Sapone da barba alla mandorla (vooral vanwege de schuimkwaliteit en het olielaagje wat achterblijft zodat de volgende gang heel makkelijk doorglijdt.)

Muhle sea buckthorn ligt op de loer, en zal mogelijk 1 van de drie verstoten als er vaker mee wordt geschoren.

Goed weekend allen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Scheerzeep:
1. PAA CaD
2. PAA Harvest Moon
3. Dr Harris Windsor

Scheercreme:
1. TOBS Sandalwood
2. Lea Mentholated
3. TBS Macaroot

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Update 10 Augustus 2018

M'n lijstje is ondertussen lichtjes gewijzigd. Alleen ben ik niet meer 100% zeker van de volgorde.

Favoriete scheerzepen

1. Proraso Sandalwood (rood): heerlijke geur en zeer goedkoop (verkrijgbaar vanaf zo'n €2,5). Niet de meest ergonomische pot aangezien hij smaller wordt naar onder toe.

2. TFS Crazy Sandalwood Forte: heerlijke, mannelijke geur die mij doet denken aan pikante kruidnagel. De pot is al meteen een stukje ergonomischer dan die van Proraso Sandalwood.

3. B&M Seville: dit is momenteel de scheerzeep die ik zou overhouden als ik maar 1 scheerzeep mocht bezitten. Hij scoort op alle vlakken (zeer) goede punten. Om te beginnen is er de heerlijke citrusgeur. Verder is het design van de pot werkelijk prachtig. Er zijn nog twee voordelen aan de pot. Ten eerste heeft hij een grotere diameter dan m'n andere potten scheerzeep en dit is makkelijker als je een kwast met een grote knot gebruikt (bvb mijn Maseto Silvertip 30mm). Een tweede voordeel is dat de pot niet tot aan de rand gevuld is, dit verkleint de kans dat je er een smeerboel van maakt de eerste paar scheerbeurten.

Favoriete scheercrèmes

1. TOBS Jermyn Street Collection: een zachte, lichtfrisse citrusgeur.

2. D.R. Harris Arlington: heerlijke, subtiele citrusgeur. Ben enkel in het bezit van een sample.

3. D.R. Harris Windsor: lekker, mannelijk geurtje, wederom enkel in het bezit van een sample.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog niet veel verschillende zepen mogen ervaren, als ik een top 10 zou maken, zou dat meteen alles zijn :)
Maar voor nu:

1. Haslinger aloë Vera, puur vanwege combinatie gladheid en verzorging
2. Razorock plague doctor, met wolvet, daarom erg goed verzorgd
3. Cella, glijdt gewoon erg lekker

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondertussen een nieuwe top 3

zepen

Wickham 1912: Citrus Musk

Saponificio Varesino: Mirto di Sardegna

Reef Point: Test Depth

Crémes

Dr Harris: Arlington

Dr Harris: Windsor

Toobs: Jermyn Street Collection

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tabac (al was het maar vanwege mijn opa, die deze zeep altijd gebruikte)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd eigenlijk standaard naar de Tabac grijp. De overige zepen komen nauwelijks aan de beurt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij 3 evergreens:

1. Mitchells Wool Fat (voelt verzorgend en zorgt altijd voor een fijn resultaat in een elegante bak)

2. D.R. Harris Almond (alle zepen van Harris zijn feitelijk goed, voelt net als de MWF kwalitatief als een goede zeep aan en mooie presentatie)

3. Proraso (elke ‘kleur’/variatie heeft zijn voordelen, ben op dit moment fan van de witte Sensitive variant, vrij mild en goed verzorgend en spotgoedkoop)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wacht nog op de nieuwe glacials van Stirling dat worden mijn toppers denk ik

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Scheerzeep:

1: Noble Otter - Thé Noir et Vanille

2: Stirling Soap Co - Margaritas in the Arctic

3: Barrister and Mann - Le Grand Chypre

Scheercreme:

1: The Art of Shaving - Coriander & Gardamon

2: Dapper Dan - Barbershop

3: Taylor of old Bond Street - Mr Taylors

Scheerschuim:

1: Proraso – original

2: De vergulde hand

3: Barbasol

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op vakantie in Marokko  kwam ik FA Créme á raser in het hotel tegen, moet zeggen dat die mij goed bevallen is. weet iemand waar je die hier kan kopen? Het zit in een tube.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ZEPEN:

1. Haslinger (Elke variant. Heb ze bijna allemaal.)

2. Mitchell's wool fat

3. Tabac / Cella

Tja. De klassiekers zijn klassiekers voor een reden zeker?

Crèmes doe ik niet echt aan mee. Van de weinige crèmes die ik heb...

1. TOBS Sandalwood.

2. Lea Mentolada

3. Proraso groen

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.