Hanskoning Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 (edited) Door de mooie overzichten van diverse forumleden krijgen we een inzage in de door hun gebruikte scheerartikelen. De vraag die vervolgens bij mij naar boven kwam bij het zien van de opgaves was voor de gebruikte zepen en crèmes de volgende: hoe zou de top drie ervan iedereen uit zien? Om het bal zelf te openen hierbij mijn top drie van zepen en crèmes welke ik gebruikt heb in het afgelopen jaar. De scheerkwaliteit van alle genoemde zepen en crèmes zijn m.i. van goede kwaliteit dus blijft de subjectieve geurbeleving als graadmeter over voor de behaalde plaats in mijn top drie. Scheerzepen: 1) Portus Cale - Citrus, Cedar & Amber 2) I Colonialli - Mango oil soap 3) Strop Shoppe - Barbershop Scheercremes: 1) Penhaligon's - Bentheim Bouquet 2) Castle Forbes - Lavender 3) Meissner - Indian Flavour Menthol zepen (mag ik zoals bekend graag gebruiken) 1) Queen Charlotte soap - Vostok soap 2) DR Harris - Eucalyptus crème 3) Strop Shoppe - Alpine Frost menthol soap Edited January 3, 2016 by Guest
Snuff Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Je smaak qua zepen en cremes kan ik wel volgen (behalve de menthols dan). Zit veel lekkers tussen. Scheerzepen: Martin de Candre (om het even welke) Czech & Speake (om het even welke) Cella Scheercremes: Baume Cyril R Salter (om het even welke) TOBS Eton College
talibeard Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Leuke vraag maar voor mij eigenlijk niet te doen. Als ik er de niet meer geproduceerde zepen afhaal (bv. Klar Kabinett, La Toja Manantiales, P.160, Irisch Moos en Hans Baier) dan nog verschilt die top 3 door weers-/klimaatinvloeden en stemming van de dag. En als ik vervolgens verschillende varianten van één merk samenvoeg dan nog kom ik er niet en hou ik er minstens 5 of 6 over. Er zit in ieder geval D.R.Harris in. En Calani. En van TOBS de Traditional Shaving Soap (gelijk aan de Vulfix scheerzeep). En Arko. En Williams Mug Shaving Soap. En op een mooie voorjaarsdag hoort daar ook de Barba Gialla van TFS bij. Moet dan MWF maar afvallen? Of Dr. Dittmar? Geen top 3 zepen van mij dus maar één ding is zeker; D.R.Harris Almond zit er gegarandeerd in!
Woodface Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Leuke vraag en voor mij zeker te doen. Heb er maar 3..... 1. Proraso groen: mijn allereerste zeep en nog steeds erg lekker; 2. TOBS coconut: overgenomen van een forumlid. Erg zachte zeep, weinig nodig; 3. Crema Cella: toch de minste en koop ik niet meer, maar maak hem als een echte Hollander wel op
SCORHORSE Posted January 4, 2016 Posted January 4, 2016 Wat mij betreft: 1. Dr Harris Arlington (zeep), de geur blijft me telkens verrassen en zeer goede scheereigenschappen 2. Tabac (zeep met stick): you love it or hate it maar voor mij blijft het een topper 3. Proraso Rood (zeep): Eenmaal je er mee overweg kan is dit één van de bestpresterende zepen in de categorie prijs/kwaliteit, idem voor Proraso Groen trouwens Valt net buiten de prijzen: TOBS Mr. Taylor, TOBS Sandelwood Staat nog op het verlanglijstje: TOBS Eton en BAUME
Frog Posted January 4, 2016 Posted January 4, 2016 Zepen : 1. Saponificio Varesino 2. D.R. Harris 3. Meissner Tremonia Crèmes : 1. Baume.be 2. Cyril R.Salter 3. Palmolive
Harkos Posted January 4, 2016 Posted January 4, 2016 Zeep TFS_Corte Sabauda Meissner Tremonia_Indian Flavour Le Père Lucièn - le Savon du Barbier Crème Cyril R. Salter_Indian Sandalwood La Toja_Hidrotermal_Crema de Afeitar Lavanda Althans zo denk ik nu, maar er zijn diverse zepen, die ik even graag gebruik, zoals TFS Italian Fern, Tobs Sandalwood, TFS_Crazy Sandalwood. Ligt meer aan de stemming, dan het materiaal. 1
Robert79 Posted January 4, 2016 Posted January 4, 2016 Creme's: Toobs Avocado DR Harris Arlington Toobs Eton College Zepen: Klar Kabinett TFS Italian Fern Haslinger Meeresalgen
moxie66 Posted January 4, 2016 Posted January 4, 2016 moeilijk maar voor nu: zepen: 1. DR Harris - Marlborough op het moment op nr.1 maar er vlak achter Arlington, Lavender en Windsor 2. Mike's Natural Soaps - Coconut. maar tot nu toe bevallen ze allemaal. 3. L'Occitane - Cade of toch Haslinger of Speick gebruik al een jaar geen cremes meer.
mhharsta Posted January 4, 2016 Posted January 4, 2016 1 TFS Bergamotto Neroli 2 Haslinger Schafsmilch 3 Proraso rood
marco Posted January 4, 2016 Posted January 4, 2016 1. MWF. Waar is de rest? Ik had bij jou eigenlijk Meißner bovenaan verwacht.
talibeard Posted January 4, 2016 Posted January 4, 2016 Marco, gebruik je nu Engelse afkortingen tegen Richard? WTF, jij durft wel zeg!
efsk Posted January 5, 2016 Posted January 5, 2016 KISS waren best niet verkeerd, zo ten tijde van Alive! en Detroit Rock City. Alive II was ook nog goed. Vervolgens ging het in duikvlucht neerwaarts natuurlijk. Eerst dat verschrikkelijke Dynasty, omdat ze zo graag een hitje wilden, om daarna alleen nog maar generieke 30 in een dozijn hardruk te produceren.
Noud Posted January 5, 2016 Posted January 5, 2016 1. TFS Bergamotto neroli 2. TFS Arancio amaro 3. TOBS St. James luxury Vallen net buiten de boot: TOBS eton college, TOBS sandalwood
marco Posted January 5, 2016 Posted January 5, 2016 Marco, gebruik je nu Engelse afkortingen tegen Richard? WTF, jij durft wel zeg! Tja, het is een bekend principe waar geen Nederlands alternatief voor is bedacht. Dan mag het volgend De Dikke van Richard.
Hanskoning Posted January 5, 2016 Author Posted January 5, 2016 Deze verklaring voldoet hier absoluut niet Marco. De vraag die wij ons hier op dit forum moeten stellen is de volgende: mag het van Richard
roland Posted January 5, 2016 Posted January 5, 2016 Zeep: 1. Catie's Bubbles, LPV 2. Stirling, Sharp Dressed Man 3. TFS, Tabacco Verde Forte dure Crème: 1.BAUME.BE (sample van BAUME zelf) 2. 3. Meer crèmes heb ik nog niet gebruikt, zo gauw er iets op is staan er 'n paar Cyril R Calter (Lime, Citrus en Mint) boven aan de lijst...
Judgement Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Zeep: 1. Le Pere Lucien Savon Du Barbier 2. Saponificio Varesino 3. TFS Tabacco verde forte Creme: 1. La Toja Piel Sensible 2. Wars Classic 3. Lider Classic Heb niet zo heel veel creme's. Ik hou meer van de zeep varianten.
vertelselaar Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Zeep: 1. La Toja Manantiales 2. La Toja Manantiales stick 3. D.R. Harris Arlington Crème: 1. La Toja Classic Shaving cream 2. Lea Professional Shaving Cream 3. TOBS Jermyn Street
Mesmer Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Tijdens de laatste erg drukke maanden kwam ik steeds terug bij dezelfde zepen 1. Haslinger Schafmilch of Honig 2. MWF 3. Dr. Harris Arlington shaving stick Cremes gebruk ik eigenlijk helemaal niet meer
Kingjack Posted November 24, 2016 Posted November 24, 2016 De afgelopen maanden zijn er redelijk wat zeepjes en crèmes bijgekomen dus de top 3 is wat gewisseld. Zeep: 1) Stirling - Margaritas in the Artic 2) I Colonialli - Mango oil soap 3) Extro - IsOla Scheercrèmes: 1) TOBS - Jermyn Street 2) Cyril R Salter - Indian Sandalwood 3) Prep - Prep scheercrème
Recommended Posts