Ga naar inhoud
efsk

Shapeways 3-d printers

Aanbevolen reacties

Ik denk dat ik ze alledrie wel wil Jan, maar daar denk ik ook nog even over na... 8-)

Hang en sluitwerk ga ik pas zoeken als ik ze binnen heb zodat de maten kloppen en ik precies weet wat het probleem met die M5 bouten is. Waarschijnlijk (denk ik nu) moeten de koppen van die boutjes aangepast worden, of de krabber maar dat doe ik liever niet. Als ik het probleem goed begrijp (volgens Drone) past er geen verzonken metrische boutkop in het gaatje maar die zijn eventueel wel na te draaien. Maar goed, daarna struin ik internet wel af voor iets van rvs en dan inderdaad met een kartelmoertje!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan ik/kunnen we dan t.z.t. eventueel bij jou aankloppen voor 't hand- en sluitwerk, Harrie ?

Dan maak ik me voorlopig alleen maar even zorgen over de printjes ... :) Met of zonder inkoopaktie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik eenmaal weet wat ik hebben/doen moet om dat vissebot en dat haaiebot aan de gang te krijgen, dan wil ik dat best met eenieder delen hoor Hans. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

8cm M4 past perfect heb ik kunnen constateren. In de Sharkbone 220 valt de kop dan wat diep weg, maar dat zit het goed aandraaien van de vleugelmoer niet in de weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb antwoord gekregen van drone115b (z'n echte naam is Mayur).

Dit is het nieuwe ontwerp - de "Kraken 248".

Benodigd ijzerwerk: een moer M5 en een schroef M5, 20 mm lang - dit heeft elke Krelis ... :D

Is nog in beta fase - heb Mayur gezegd dat ik pas bestel als hij het ding getest heeft en eventueel aanpassingen

heeft gemaakt ...

Het wordt dus uiteindelijk ongeveer net zoiets als een "normale" krabber.

SPANNEND !!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als ik eenmaal weet wat ik hebben/doen moet om dat vissebot en dat haaiebot aan de gang te krijgen, dan wil ik dat best met eenieder delen hoor Hans. ;)

De naam is Jan, Karel ... :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En als het dan een inkoopactie wordt doe ik graag mee tenzij het goedkoper is om inderdaad zelf te bestellen (ligt waarschijnlijk aan het aantal en het gewicht (wat overigens niet veel zal zijn ;))):

Zodra ik getest heb houd ik jelui op de hoogte. Inkoopactie is dan vast mogelijk, behalve dat als ieder voor zich bestelt de kosten, porto inbegrepen, onder de invoerheffing blijven en zodra het twee of meer krabbers worden die grens wordt overschreden. Dan kan het dus per persoon duurder uit gaan vallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Benieuwd naar de greep. Had voor mij niet zo gehoeven, die paddosteel van de Sharkbone vond ik wel wat hebben eigenlijk. Uitstekend idee er een 3-delig exemplaar van te maken, dat gaat het mesjesladen zeker ten goede komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De naam is Jan, Karel ... :lol:

:lol::lol:

Foutje bedankt...

Sorry Jan. :oops:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit zijn de plaatjes (artist's impressions) van de Kraken 248 op dit moment:

xW9qs5i.jpg

nylon

cdSCw8i.png

"metallic plastic"

Best een sierlijk greepje, vind ik ...

Moet nog even verifieren of de prints werkelijk vanaf Eindhoven worden verzonden (i.v.m. evt. douanekosten).

Als de definitieve versie er is, overweeg ik serieus een inkoopaktie ... :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een mailtje de deur uitgedaan over hoe dat werkt met ophalen in Eindhoven (tijden/verzendkosten?) want ik vind het wel leuk om mijn neus daar eens binnen te steken. Ik weet ook niet of ik op een inkoopactie ga wachten dus; bij groen licht ga ik mijn winkelwagentje gewoon volladen bij Shapeways! Ik twijfel nog een beetje tussen wit en metallic plastic (grijs) maar dat terzijde, ik vind dit bijzonder interessant en wel lachen dat een meer dan 100 jaar oud scheersysteem op zo'n nieuwerwetsche manier gemaakt wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laat me t.z.t. even weten hoe dat gaat met ophalen van dat spul, Harrie.

Want iets ophalen in Eindhoven vanuit Veldhoven is te voet bijna te doen ... :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb net al een mailtje terug gehad; die nerds werken ook gewoon 24/7 schijnbaar. 8-)

Ophalen kan; kwestie van ordernummer doorgeven aan de klantenservice en een afspraak maken. Daarna worden de portokosten teruggestort. Voor de prijs hoef ik dat niet te doen want ik zal er wel vrij voor moeten nemen maar het lijkt me wel leuk om het zelf op te pikken.

Ook nog een PM gestuurd naar drone 115b via Shapeways met de vraag hoe het staat met de ontwikkeling van de Kraken. Ik ben benieuwd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Krijg zojuist bericht (op zondag!) dat m'n bestelde Sharkbone klaar is en verzonden !

Compleet met UPS tracking nummer.

Die lui zijn echt niet goed bij z'n hoofd :o:lol:

Zou willen dat alle leveranciers zo snel en fanatiek waren ....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
knip<< Ik twijfel nog een beetje tussen wit en metallic plastic (grijs) maar dat terzijde, ik vind dit bijzonder interessant en wel lachen dat een meer dan 100 jaar oud scheersysteem op zo'n nieuwerwetsche manier gemaakt wordt.

Enig idee wat het verschil tussen wit nylon en metallic plastic grijs is, behalve dan de kleur en de prijs ?

Is dat metallic plastic soms harder/stijver/slijtvaster dan nylon ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen flauw idee JAN (wel goed deze keer, pfff) maar ik denk eigenlijk dat het geen drol uitmaakt. Het is alleen wat minder steriel en wordt niet zo snel vies. Die witte kun je dan wel weer makkelijk een kleurtje naar eigen smaak geven volgens de video bij de Fishbone (met textielverf blijkbaar).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hi, I am drone115b (Mayur) and I created the razors you are talking about. Suddenly my account started working, not a moment too soon!

Thank you for all the supportive comments. I do not speak Dutch, so you might have to use small words that google can translate for me. :-)

First, a metric machine screw might seem like it fits, but please be aware that the soft nylon material can bend easily. This creates a deformed cutting edge with the blade. The imperial screw is ideal but even then it can deform the blade if over-tightened.

Next, the white nylon is a soft and porous material. It can take dye but it also retains water. Please be sure to dry it out properly between shaves. Also, it is slightly rough but not unpleasant. I try not to use a color other than white, because some creams (Proraso, for example) can leave a bad film on the razor which is difficult to clean because the material is porous. With a white razor the staining is not a big issue. Also, I have not yet found a soap which leaves this kind of film - only creams.

The polished metallic plastic is an ideal material for the razor. It is harder than the nylon, it is heavier and the surface is smoother. It is made from a mixture of nylon and aluminum. Do not order the unpolished metallic plastic because it is like sandpaper. :-( I would expect the grey plastic to stain as dyed nylon does, but I have not yet seen this happen. I am not sure why. For the best quality of shave, I like the polished metallic plastic. But for the price difference, the nylon is a fair compromise.

Last, the Kraken will have an exposed machine head screw on the cap, like the others. I am sorry if this looks bad, but I am trying to optimize the shaving performance and pricing. The beauty maybe comes last. Would you like to see a transparent version of the Kraken, so it really does look like a jellyfish? It would look cool, but I am not sure it would last very long and it would cost x2 more money.

Tell me what you like to see in a razor and I will see what I can do! I am committed to keeping the price low. I have to buy them too!

-- translation --

Dank u voor al de ondersteunende opmerkingen. Ik spreek geen Nederlands, dus je zou kunnen hebben om kleine woorden die Google kan vertalen voor mij te gebruiken. :-)

Ten eerste, kan een metrische machine schroef lijkt het past, maar houd er rekening mee dat de zachte nylon materiaal gemakkelijk kan buigen. Dit creëert een misvormde snijkant met het blad. De keizerlijke schroef is ideaal, maar zelfs dan kan het blad vervormen als over-aangedraaid.

Next, de witte nylon is een zacht en poreus materiaal. Het kan kleurstof te nemen, maar het behoudt ook water. Zorg ervoor dat het te drogen goed tussen scheerbeurten. Ook is enigszins ruw, maar niet onaangenaam. Ik probeer een andere kleur dan wit te gebruiken, omdat sommige crèmes (Proraso bijvoorbeeld) een slechte film achterlaten op het scheermes die moeilijk te reinigen door het materiaal poreus is. Met een witte scheermes kleuring is niet een groot probleem. Ook heb ik nog niet gevonden een soap die dit soort film laat - alleen crèmes.

De gepolijste metalen kunststof is een ideaal materiaal voor het scheermes. Het is moeilijker dan het nylon is zwaarder en het oppervlak gladder. Het is gemaakt van een mengsel van nylon en aluminium. Laat de ongepolijste metalen plastic niet bestellen omdat het als schuurpapier. :-( Ik zou verwachten dat de grijze plastic als geverfd nylon doet vlek, maar ik heb nog niet zien gebeuren. Ik weet niet waarom. Voor de beste kwaliteit van het scheren, ik hou van de gepolijste metalen plastic. Maar voor het prijsverschil Het nylon is een redelijk compromis.

Laatste, zal de Kraken een blootgesteld machine schroef op de dop, net als de anderen. Het spijt me als dit ziet er slecht uit, maar ik ben op zoek naar de scheren prestaties en prijsstelling te optimaliseren. De schoonheid misschien komt het laatst. Wilt u een transparante versie van de Kraken te zien, dus het lijkt op een kwal? Het zou cool uit, maar ik ben niet zeker dat het zou erg lang duren en het zou x2 meer geld kosten.

Vertel me wat je wilt zien in een scheermes en ik zal zien wat ik kan doen! Ik ben toegewijd aan het houden van de prijs laag. Ik moet ze te kopen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hello Mayur, welcome!

I've bought and tried your Sharkbone 220 slanted razor, which gave me a very pleasant surprise. My interest was peaked because of the wedding of future tech with past shaving, and then instead of a nice gimmick this was one serious razor! I wrote something about it here.

Thanks for the explanation regarding the different type of plastic available. I like the white plastic a lot because it seems somewhat unfinished, as if it's still feedstock. Also the slightly rough surface gives terrific grip without sandpapering the face. I'll remember the warning about it being porous, since it cleans so easily, rinse once and done, it might be a bit too easy to neglect proper care.

The one thing I'm very happy about with your Kraken design is it being a 3-piece razor. Loading a blade is not that easy with the Sharkbone, basically my only criticism on that one, and I expect that to be more in line with "normal" razors with the Kraken. Not quite sure how I like the grip on that one though, but who knows, maybe it handles like a dream.

Anyways, thanks for showing up here (how'd you find us?) and taking care to listen and explain.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thanks efsk. I appreciate your review.

Yes, loading with the long screw can be awkward. I find it easiest to press the cap, blade and bottom plate together with one hand and feed the screw through the entire device together with the other hand. When the screw is through the bottom, I can put on finger on the head of the screw to hold it in place while I tighten. But you are correct, this requires a little bit of practice and effort.

Several people have told me that they like the Fishbone and Sharkbone handles, esp because it does not slip in your hand at all. The open cuts in the barrel help improve the grip. My intent with the Kraken, too, is that the open cuts allow your fingertips to sink in, gripping the handle a bit better. I also hope it looks better. I will be testing the razor when I can get a print and I will let you know once I believe it is ready for use!

(Is it helpful that I provide a translation?)

--- translation ---

Thanks efsk. Ik waardeer uw beoordeling.

Ja, het laden met de lange schroef kan lastig zijn. Ik vind het gemakkelijkste, om samen op de dop, het mes en de bodemplaat met de ene hand en voeden de schroef door het hele apparaat samen met de andere hand. Wanneer de schroef door de bodem, kan ik op de vinger gelegd op de kop van de schroef om het te houden op zijn plaats, terwijl ik draai. Maar je hebt gelijk, dit is een beetje van de praktijk en inspanning.

Verschillende mensen hebben me verteld dat ze net als de Fishbone en Sharkbone handgrepen, vooral omdat het niet glijden in de hand helemaal. De open wonden in het vat helpen bij het verbeteren van de grip. Mijn bedoeling met de Kraken, ook is dat de open wonden laat uw vingertoppen te zinken in, greep een beetje beter het te behandelen. Ik hoop ook dat het er beter uitziet. Ik zal het testen van het scheermes als ik een afdruk kan krijgen en ik zal u laten weten zodra ik denk dat het is klaar voor gebruik!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nice to see you popping up here Mayur! I just ordered both the Fishbone and the Sharkbone, in grey after your explanation, and will see how I get metric screws to work with those.

I am going to wait a little with the Kraken. Mostly because it seems the razor needs a tool (depending on the type of bolt) to open and close. This seems to me a bit of a clumsy solution but I will see what the rest here thinks of it.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thanks talibeard,

Perhaps I misunderstand you, but the intent with the Kraken is to simplify the ease of assembling the razor. I agree with efsk that the FIshbone and Sharkbone 2-piece design is clumsy to assemble and I hope that the Kraken is more like a "normal" razor as efsk describes it.

If you look at the picture of the Kraken, there is a slot in the neck of the handle. You'd slide a regular hex nut into that slot. The machine screw will go through the top as with the Sharkbone and Fishbone. When you tighten the pieces together the handle of the razor almost acts like a wrench.

If assembling the Kraken isn't easier than the Sharkbone, then I will not release it from beta and I will fix the design!

Thanks,

Mayur

-- translation --

Misschien verkeerd Ik u, maar de intentie van de Kraken is aan het gemak van de montage van het scheermes te vereenvoudigen. Ik ga akkoord met efsk dat de Fishbone en Sharkbone 2-delige ontwerp is onhandig in elkaar te zetten en ik hoop dat de Kraken is meer als een "normale" scheermes als efsk beschrijft.

Als je kijkt naar de foto van de Kraken, is er een sleuf in de hals van het handvat. Je zou schuift regelmatig moer in dat slot. De machine schroef zal gaan door de top als de Sharkbone en Fishbone. Wanneer u draai de stukken samen het handvat van het scheerapparaat werkt bijna als een moersleutel.

Als de montage van de Kraken is niet gemakkelijker dan de Sharkbone, dan zal ik het niet vrijgeven van de beta en ik zal het ontwerp op te lossen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien aardig om te vermelden dat de Sharkbone 220 die ik op 14/01 besteld heb, op 17/01 door Shapeways

verzonden is en dat UPS aan mij meldt dat het pakketje morgen 19/01 aan 't eind van de dag bezorgd wordt.

Ik heb vaak op kant-en-klare spullen langer moeten wachten ! :lol::lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.