Jump to content

Recommended Posts

Posted

Net het bedrijf Shapeways ontdekt. Het idee is dat je een product ontwikkelt wat 3d-geprint kan worden, en dan verzorgen zij het printen en de verkoop voor je. Ik post dat hier omdat ze onder anderen drie krabbers maken (en wat standaarden).

Het idiote is dus dat het bedrijf in Eindhoven gevestigd is, een soort van Philips-dochter bovendien, maar mijn net bestelde slant wordt in New York geprint.

Och ja, je krijgt korting als je het niet erg vindt een maand te wachten.

Enfin. Shapeways.

Posted

Die scheve ziet er best leuk uit. Met korting en goedkoopste verzending nog onder de 20 euro. Zeker niet duur. Ben benieuwd naar je bevindingen. Je moet alleen wel even zelf een bout en een (vleugel)moertje kopen.

Posted

Bedrijf waar ik voor werk heeft een strategisch partnership met Shapeways, wij hebben ook een 3d printer staan. Er zijn ook programma's waarmee je zelf iets kunt ontwikkelen en kunt laten printen. Materiaal is overigens niet alleen beperkt tot kunststof maar bijv. ook RVS. Als hier een creatieveling iets moois ontwikkelt, kunnen we vast voor een leuke prijs iets regelen. Wachttijd is lang vanwege de vele orders maar ook daar kan iets aan gedaan worden.

Posted

Grappig, nu de ATT fotograferen en kopiëren? Of is het toch niet zo simpel :?:

Wel jammer van die vleugelmoer, maar daar is vast iets op te vinden.

Posted

De Petersburg krabber die ze leveren (boven en onderplaat apart bestellen, voor je eigen semi-unieke kleurencombinatie) klikt gewoon in elkaar. De vraag is hoelang dat houdt.

Posted

Dan is er ook nog de stalen (met diverse toplagen mogelijk) Genisys voor de liefhebbers van XL-heavy. Kost ook wat meer (net over de €100) maar toch ook zelf schroefje/boutje regelen. Dat laatste snap ik niet zo goed; met een beetje moeite kunnen ze er die toch gewoon bij leveren en er de helft meer voor vragen (bij de goedkope modellen dan)? :roll:

Toch vind ik zowel de Fishbone als de Sharkbone er wel interessant uitzien; misschien een idee voor een, in navolging van de forumkwast, ShaSoc-clubkrabber? ;)

Posted
Toch vind ik zowel de Fishbone als de Sharkbone er wel interessant uitzien; misschien een idee voor een, in navolging van de forumkwast, ShaSoc-clubkrabber? ;)

:mrgreen: dat lijkt me wel leuk

Posted

Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen Richard. Duur is het allemaal niet echt; als je er 10 besteld heb je ze vanaf €127,06 in huis dus een groepsaankoop zou hier misschien wel op zijn plaats zijn.......

Enfin ik kijk uit naar je verslag!

Posted

Februari. 27 januari wordt ik geprint, daarna hoort u weer van mij, althans waar het deze slant betreft.

Posted

Heb je de prijzen gezien ?

Schroef: $3,- + $30,50 verzendkosten

Vleugelmoer: idem

$67,- voor een schroef en een vleugelmoer :lol::lol::lol:

Stel ik toch voor om voor M5 te gaan ...

Posted

De techniek staat voor alles zeggen ze dan..... Ben erg benieuwt naar de kwaliteit, duurzaamheid en de scheerresultaten. Qua design zou het misschien nog wel wat spannender morgen. Je kunt zo wild gaan als je zelf wilt met zo'n printer. (snap dat het wel functioneel moet blijven natuurlijk.) Iig. Kijk uit naar het verdere verslag.

Posted

Even een zijpad nemen. Hoe zit dat met die Engelse maten? #10 32 3, dan hebben we het over 32 windsels met een dikte van 0.3 inch. Correct? Waar staat dan die #10 voor? Geen 10 inch neem ik aan, anders heb je een bout van 25,4 centimeter. En een M5 zou te smal zijn, of zie ik dat verkeerd?

Posted

geen fukkend idee eigenlijk.

Ik was gewoon van plan met het ding naar de ijzerwarenhandel te gaan en tegen de krelis achter de toonbank te zeggen: gast, ik mot een ding wat past.

Posted
Even een zijpad nemen. Hoe zit dat met die Engelse maten? #10 32 3, dan hebben we het over 32 windsels met een dikte van 0.3 inch. Correct? Waar staat dan die #10 voor? Geen 10 inch neem ik aan, anders heb je een bout van 25,4 centimeter. En een M5 zou te smal zijn, of zie ik dat verkeerd?

Die 10 is een aanduiding voor de buitendiameter (is 0,19 inch), die 32 slaat op de spoed 32 gangen per inch.

0,19 inch is iets minder dan 5 mm, en 32 gangen per inch komt ongeveer neer op 0,8 mm per gang.

Kortom: lijkt enorm op M5, en ik zou verwachten dat 't op elkaar past ....

Harrie (met de mesjes) weet er (veel) meer van - ik heb deze wijsheid alleen maar van een webpagina ... 8-)

Posted

Is niet handig hier op zoek te gaan naar hun voorgestelde bout en vleugelmoer (die verdomde Amerikanen ook; zelfs Engelsen gebruiken tegenwoordig metrische draad!). Die laatste 3 staat voor de lengte (ca. 76mm) maar ik zou op zoek gaan naar M5x75mm of M5x80mm. Ik zou de definitieve lengte pas bepalen als de krabber binnen is. Gewoon de onderdelen meenemen naar een fatsoenlijke ijzerwarenzaak (waar ze van alles behalve ijzer verkopen trouwens..) dus niet zozeer naar de Gamma, Karwei of anderszins.

Posted

Gaaf. Ik kreeg zoëven het volgende bericht:

An item we made in the future is now on its way to you!

THIS SHIPMENT INCLUDES THE FOLLOWING ITEM: Order #getalletje

* 1 x Sharkbone 220 Slant Bar Safety Razor [3] in White Strong & Flexible

Gezien dat ik met korting had besteld en de orderbevestiging meldde dat de krabber 27 januari as geproduceerd gaat worden verzenden ze echt serieus snel.

Posted

Ben ook heel benieuwd, Richard.

Als 't wat is, waarom start je dan niet een inkoop aktie ?

Is niet zo moeilijk - en zo nodig regel ik die schroeven en vleugelmoeren wel - zelfs in RVS is dat

gewoon dubbeltjeswerk ... :)

Zet mij maar vast op de lijst - ik durf die gok wel te nemen ... :mrgreen:

Posted

Zodra ik getest heb houd ik jelui op de hoogte. Inkoopactie is dan vast mogelijk, behalve dat als ieder voor zich bestelt de kosten, porto inbegrepen, onder de invoerheffing blijven en zodra het twee of meer krabbers worden die grens wordt overschreden. Dan kan het dus per persoon duurder uit gaan vallen.

Posted
Ben ook heel benieuwd, Richard.

Als 't wat is, waarom start je dan niet een inkoop aktie ?

Is niet zo moeilijk - en zo nodig regel ik die schroeven en vleugelmoeren wel - zelfs in RVS is dat

gewoon dubbeltjeswerk ... :)

Zet mij maar vast op de lijst - ik durf die gok wel te nemen ... :mrgreen:

Zou het ook mogelijk zijn om dan een siermoer te krijgen, ik vind eigenlijk die vleugelmoeren niet zo mooi.

Posted

@efsk; ik vraag me dat af omdat het volgens mij ook mogelijk is in Eindhoven af te halen en het zou me niet verbazen als je in feite gewoon zaken doet met een Nederlands bedrijf.

@KugelFanger; je zou ook eens kunnen kijken naar een kartelmoer. Die zijn zeker ook in RVS te krijgen en passen misschien beter bij de 'skeletonlook' van de Shark- en Fishbone. En ja, ik ben ook naar hang- en sluitwerk wezen zoeken naar aanleiding van dit draadje.... :mrgreen:

Posted

Je doet zaken met een Philips-dochter. Ze beweren echter dat alles in New York geproduceerd wordt. De mijne wel in ieder geval. Maar we kunnen de tent eens aanschrijven.