talibeard Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 Om nog even in de sfeer van de jaarwisseling te blijven hier nog eentje. Welke spullen zijn het afgelopen jaar erg tegengevallen en welke waren (misschien onverwacht) juist erg goed. Het hoeft niet vorig jaar gekocht te zijn; als je iets hebt dat je weer onder het stof vandaan hebt gehaald en waarvan je je dan afvraagt waarom je dat eigenlijk zo lang niet gebruikt hebt telt ook. Voor mij zijn er twee dingen heel goed uitgepakt waar ik eigenlijk niet zo veel van verwacht had; een bakelieten Merkur met metalen bovenplaat (zat in een lot van Merwtje) die me toch een partij lekker scheert en een Erasmic stick, die weliswaar als stick onbruikbaar is maar eenmaal geraspt ver boven verwachting presteert. Ook de Omega 11047 (varken/das mix) presteert uitstekend en die moest er meer moeite voor doen want daar had ik dus wel verwachtingen van. Maar die kwast doet werkelijk alles goed. Tegenvallers waren er ook. Op de eerste plaats de Pino Silvestre AS, niet omdat die niet goed is (integendeel zelfs) maar omdat mijn vrouw het niks vind en dat is lastig. Verder de wat mij betreft grote deceptie van 2015; de Crabtree & Evelyn Maroccan Myrrh en in iets mindere mate de Sienna van hetzelfde huis. Ze schijnen momenteel hun leven te beteren maar dat zal ze wat mij betreft niet meer helpen ben ik bang. En wat zijn jullie plussen en minnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 min: Semogue 620. Was 2014 al kut maar heb ik van ellende weggetieft in 2015. plus: geheel onverwacht is de Hans Baier gaan werken en het best lekker gaan doen, hoewel wat prikkend. Ook de Whipped Dog syntheet is een dikke plus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 2, 2016 Share Posted January 2, 2016 Ik had weinig minnen. De Semogue 1305 viel even tegen, maar lijkt het beter te gaan doen. Een Pearl open kam, mij niet mild genoeg. Geruild met Wim Bouman. Salter scheercrème in de geur French Vetiver. Gatverredamme, jakkes, blergh en bah! Kwam in een ruildoos en ging in de volgende weer retour naar België. Dr Jon Havanna Sunrise, heerlijke geur en prima schuim, maar mijn huid kon er geen vrienden mee worden. Ook retour richting België. Plussen: D.R. Harris zepen Baume.be scheercrème Meißner-Tremonia salty sea sage Whipped Dog 24mm syntheet Whipped Dog 22mm silvertip Irisch Moos scheerzeep BDS Spring Breeze olijfolie scheerzeep Stirling Kong kwast Aqua Velva Floïd Amber Merkur 37c, 34c en 11c. En nog wel behoorlijk wat andere producten eigenlijk. En via het forum en een paar ruildozen een inmiddels bijzonder goede vriendschap met Jarno. En natuurlijk het fijne contact met de rest van jullie scheermafkezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 De "R41" Fatip die Jan van mij overgenomen heeft was een grote deceptie, daar staat tegenover dat de Fatip Retro, welke ik weer van Jan heb overgenomen, milder is en hier scheer ik me zeer comfortabel mee dus die is dan weer top. Ook top de slants van ATT en iKon ik ben er zeer content mee. Top is ook de kennis, informatie uitwisseling en goede sfeer op dit forum. Daarnaast een grote plus dat mijn zoon zich ook is gaan scheren met een krabber en op nieuwsjaarsdag zijn collectie uitbreid heeft met de Merkur Progress, Gilettes indian blacks en Maca Root scheercreme van zijn vader. Minnen zijn ingecalculeerd en inherent aan het soms overenthousiast aanschaffen van scheergerei, welk dus vervolgens als een min beschouwd kan worden. O ja soms mijn huid als de ziekte extra actief is en vervolgens aanvoelt alsof ik drie dagen zonder zonnebrandcreme in de volle zon heb vertoefd, scheren geeft dan wat minder vreugde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted January 3, 2016 Author Share Posted January 3, 2016 min: Semogue 620. Was 2014 al kut maar heb ik van ellende weggetieft in 2015. Weg doe ik mijn 1520 niet maar eigenlijk is dat nog het beste idee want dan valt-ie me ook niet meer lastig. Maar het is niet zo mijn merk geloof ik. Een dikke + krijgen de SE krabbers Ja die zijn ook een constante waarde in mijn scheerroutine. Heerlijk spul. En natuurlijk het fijne contact met de rest van jullie scheermafkezen Zeker Marco! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Maar 2 minnen in 2015 - TFS Barba Rosse "stinkt" - Figaro Aftershave Gel EDT "stinkt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Zet beide dan op de markt Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Tuurlijk niet! Koopt iemand die EdT, zit Gusto straks naast de koper in de tram, alsnog in de stank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Zet beide dan op de markt Heb beide reeds afgevoerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted January 3, 2016 Share Posted January 3, 2016 Min: Omega Hi-Brush (hoewel ik het had kunnen weten) Plus: TFS Sotto La Mole De Omega kwast prikt maar schuimt niet. De TFS zeep schuimt maar ... de rest kun je zelf afmaken De Sotto La Mole heeft een heerlijke citrusgeur om mee wakker te worden, en levert een rijk schuim waar het mesje makkelijk door glijdt, en wat absoluut niet irriteert op mijn huid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 + de grote scheerzeep test + eindelijk een Feather Artist club in mijn bezit na letterlijk jaren twijfelen en bewonderen. En hij bevalt gelukkig ook nog + Vie-Long Epsilon paardenhaar. Het was een gok na een eerdere minder positieve ervaring met paardenhaar maar deze kwast maakt dat allemaal weer goed voor mij - synthetische kwasten kunnen mij nog steeds niet bekoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 + de grote scheerzeep test goed punt, eens. - synthetische kwasten kunnen mij nog steeds niet bekoren vreemd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Mijn hele scheren was afgelopen jaar minimaal dus ik kan weinig plussen bedenken. Ik ga dit jaar voor meer scheerfeest !!! En trek echt iedereen die koffie komt doen eerst door de scheerstoel en geen gejank van ik wil niet gewoon liggen en niet miepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Eeeh hoe moet ik dit vertalen naar je vrouwelijke klanten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 De plus van 2015: Beginnen met DE scheren De min van 2015: De snelheid waarmee zepen/after shaves op gaan voordat ik nieuwe kan kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Ik bedoel juist dat het niet snel genoeg gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Dan nog is de aanbeveling van Rolf zeer prijzenswaardig Loei Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Eeeh hoe moet ik dit vertalen naar je vrouwelijke klanten Voila. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 ahhahah mijn ouwe vrouwtjes hebben wel een baard hihiihi haal ik altijd ff de tondeuse langs maar verder weinig vrouwen die ik moet scheren hoor [ gelukkig ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Voila. Hier zie! HIER ZIE! Verduveld nog aan toe! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Whahahahaaa! Sorry Richard, maar Ron had wel een punt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Wie neemt m op vroeg ik me al af. Gelukkig is het gewqon een Nederlands woord, net als automobiel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 min: Tiki soap, enorme uitslag en scheerbrand.. 3 soorten gebruikt, nooit meer. Pinaud - Clubman special reserve, wat een geur, verschrikkelijk (naar mijn mening). gelukkig snel weg gegeven aan een vrienden die hem altijd op heeft... (laat dit een waarschuwing zijn, als je een geur niet fijn vindt geef hem dan niet aan iemand in je omgeving maar gooi hem weg) plus: L'Occitane Cade zeep - doet me denken aan Le Pere Lucien maar voelt bij mij beter na het scheren. DR Harris - Marlborough deze DR Harris werkt bij mij het beste, ook fijne geur. Alt-Innsbruck Cologne en een paar nieuwe Myrsol after shaves. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 min:Tiki soap, enorme uitslag en scheerbrand.. 3 soorten gebruikt, nooit meer. Welke Tiki zepen heb/had je gebruikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted January 4, 2016 Share Posted January 4, 2016 Min: de Semogue 830, die heb ik verplaatst naar het ronde archief. Plus: de L 'Aiglon SE ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts