Jump to content

Het nieuwe scheren.

Clifdon

Recommended Posts

Althans voor mij dan het nieuwe scheren.

Jaren lang bedonderd door merken als Gillette. Altijd een moeilijke huid gehad met scheren, misschien heb ik wel 20 verschillende mesjes getest. Of er nu 2 of 5 mesjes in zaten niets kon mij verblijden. Ik heb inmiddels gemerkt dat een goede scheerzeep al wonderen kan doen en binnenkort hoop ik zelf een DE te hebben.

Ik hoop hier wat tips te vinden en eventueel wat aankoopadvies. Voor de aardigheid wilde ik me even voorstellen.

Als engineer is het toch belangrijk elke dag een frisse look te hebben. Die kantoorbaan kost al zo veel frisheid dat een goed begin van de dag belangrijk is. Iets meer tijd nemen om te scheren is dan ook de moeite van het wakker worden waard.

Ik laat van me horen wanneer ik binnenkort wat spulletjes binnen krijg. Ik heb wat beginnersmateriaal besteld en hoop dat het een beetje bevalt. Over het algemeen stap ik een hobby vaak op een hoog niveau in qua materieel. Maar 100 euro uitgeven voor een kwast zag ik nog even niet zo zitten. Zelf ben ik er totaal onbekend mee dus ik laat graag ruimte voor upgrades.

Hoi Clifdon. En inderdaad wat efsk zegt 100 euro voor een kwast is helemaal niet nodig, een kwast van de trekplijster (omega ongeveer 3 euro) zijn in principe goed genoeg. Maarja het kan maar zo zijn dat je het zelfde virus als ons te pakken krijgt en dan heb je voor dat je het weet meer dan 100 euro uitgegeven :D

en wat tips en koopadvies: er is genoeg info te vinden en anders is er altijd wel iemand die jou vraag kan beantwoorden.

Welkom. Je gaat hier zeker tips vinden. In de donkere spelonken van dit forum staat een schat aan waardevolle informatie!

Het is fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die hebben laten bedonderen. Maar we hebben daar toch zelf voor gekozen...

Enfin, het is nooit te laat om het licht te zien en over te stappen. Veel scheerplezier straks.