Jump to content

Samenstelling Haslinger Sandelholz

Harkos

Recommended Posts

Nu na 17 zepen te hebben bekeken, is mijn lijst met ingrediënten gegroeid tot 109. Dat noopt mij een wat andere indeling te gebruiken, zodat ik vlot de stofjes terug kan vinden. Tevens is het zo, dat volgens de INCI vermelding de stoffen, die het meest in het product zitten het eerst moeten worden vermeld.

In het vervolg zal ik dus er nog beter op toe zien, die volgorde aan te houden. De x-jes zijn vervangen door een volgnummer en de stoffen uit de lijst van 26 zijn rood gekleurd. Welnu met deze toelichting de Haslinger Sandelholz.

P_Z_HaslingerSandelholz.jpg.209335d871567e7d95381500915e304e.jpg

De Haslinger onderscheidt zich van de tot nu toe beschreven zepen, door dierlijk vet (Tallowe in de beschrijving) in de samenstelling. Natuurlijk geen puur vet, maar het verzeepte product. Dat geeft bepaalde eigenschappen aan het opschuimen. Er is een significant verschil tussen plantaardige en dierlijke grondstoffen. Hier ga ik nog eens nader op in in een apart item. Moet me eerst beter inlezen. In grote lijnen komt het er op neer, dat de belletjes in en de dichtheid van het schuim hierdoor bepaalt worden. Meer dier betekent voller en compacter schuim, maar daarover op een ander moment dus meer. Wel opvallend bij deze zeep is, dat er weer weinig allergene stoffen in zitten.

[hidden]Haslinger Sandelholz[/hidden]