Snowmiss Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Zo, mijn tweede jaar nat scheren zit er alweer enkele dagen een week op. Tijd om de balans op te maken. Mijn eerste DE krabber (Rimei) is in gebruik genomen op 22 december 2013 en uiteindelijk ergens begin dit jaar naar mijn vrouw gegaan. Op 22 december vorig jaar heb ik een Schuckar 5/8 in gebruik genomen en dit jaar op 22 december kreeg ik een mooie Schwarz Keramik scheerkom voor mijn verjaardag. In vergelijking met het eerste scheerjaar heb ik me drie keer minder geschoren 167 tegenover 164 Krabber 1e jaar 2e jaar Rimei 80 12 Lord L6 46 66 Fatip 41 57 Open scheermes 0 29 Waarbij het kwast gebruik niet noemenswaardig is verschoven: Kwasten 1e jaar 2e jaar Balea 42 36 Omega 115 125 Varkentje 7 2 Hand 3 0 Sylvia 0 1 Het gebruik van verschillende zepen is wel duidelijk veranderd en ik heb mijn Proraso Wit (december 2014 gekocht) nog steeds niet gebruikt Zeep\crème 1e jaar 2e jaar Florena 54 0 Dutch Tulip 14 0 Ambrosia 3 0 Klar Kabinett 34 15 HeadSlick 15 2 TFS Eucalyptus 30 42 Palmolive Classic 17 10 TFS Winter 0 21 Cella (sample) 0 5 Proraso Groen 0 3 Proraso Wit 0 0 Proraso Rood 0 20 TOBS Sandalwood 0 43 Mama Bear Lavendel 0 1 De Vergulde Hand 0 2 En ook de wijze van opschuimen Schuim 1e jaar 2e jaar Scheerkom 102 27 Gezicht 62 136 Smeren 3 0 Gezicht&Scheerkom 0 1 Mocht je je afvragen wat ik gesmeerd heb, dat is de Ambrosia (van Lush) een olie achtig iets wat niet opschuimt maar op je gezicht gesmeerd wordt met de hand. Met dank aan Harkos voor de scheerbase
efsk Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Geestig. Echter: in je lijstje ook de mogelijkheid tot differentieren per mes openhouden. Je zou er eens meer krijgen!
Snuff Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Ik heb het al lang opgegeven om zoiets bij te houden.
talibeard Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Hier hou ik van! Begin 2016 zal ik mijn cijfers van dit jaar ook wel weer samenvatten hoewel ik betwijfel of ik er ook van die leuke grafiekjes bijzet. Maar waarderen kan ik het zeker! Zonder data geen geschiedenis!
Stoppel Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 Hier hou ik van! Begin 2016 zal ik mijn cijfers van dit jaar ook wel weer samenvatten hoewel ik betwijfel of ik er ook van die leuke grafiekjes bijzet. Maar waarderen kan ik het zeker! Zonder data geen geschiedenis! Ik heb het dit jaar ook van begin tot eind opgeschreven.
Snowmiss Posted December 30, 2015 Author Posted December 30, 2015 Mooie samenvatting! Dank je, ik wil alleen nog steeds een keer die kwast/zeep combi opnemen in mijn eigen overzicht. Geestig. Echter: in je lijstje ook de mogelijkheid tot differentieren per mes openhouden. Je zou er eens meer krijgen! Dat er nu open mes staat, is zo aangepast mocht er inderdaad de door mij gewenste 6/8, 7/8 of 15/16 bijkomt. Ik heb het al lang opgegeven om zoiets bij te houden. Zou ook een hele lijst worden, niet alleen je gezicht maar apart voor je hoofd wordt het twee keer zoveel data Grappig.. Maar aan mij niet besteedt zulke lijstjes... Ieder zijn eigen ding. Hier hou ik van! Begin 2016 zal ik mijn cijfers van dit jaar ook wel weer samenvatten hoewel ik betwijfel of ik er ook van die leuke grafiekjes bijzet. Maar waarderen kan ik het zeker! Zonder data geen geschiedenis! Grafiekjes heb ik er maar bij gehaald omdat ondanks het gebruik van de code tags de uitlijning van de getallen toch te wensen over liet Ik heb het dit jaar ook van begin tot eind opgeschreven. Ik ben benieuwd ....... Aan iedereen met Tapatalk; ga deze post maar niet quoten
efsk Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 Ik heb het dit jaar ook van begin tot eind opgeschreven. Ik ook, staat allemaal in de sotd's
Shaving Silly Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 OMG dit meen je niet serieus ???? Dat je dat allemaal bij gaat houden hihihiihihih ik heb wel eens voor de lol uitgerekend hoeveel handdoeken in gemiddeld in 34 jaar kappersvak gevouwen moet hebben en dat is volgens mij al een soort tik als je dat uitrekent maar je weet wel waar je aan toe bent met zo'n lijstje
Snowmiss Posted December 30, 2015 Author Posted December 30, 2015 Ik heb het dit jaar ook van begin tot eind opgeschreven. Ik ook, staat allemaal in de sotd's En daar doe ik nu net niet aan mee Althans dus niet hier op de site.....
Stoppel Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 OMG dit meen je niet serieus ???? Dat je dat allemaal bij gaat houden hihihiihihih ik heb wel eens voor de lol uitgerekend hoeveel handdoeken in gemiddeld in 34 jaar kappersvak gevouwen moet hebben en dat is volgens mij al een soort tik als je dat uitrekent maar je weet wel waar je aan toe bent met zo'n lijstje Ik hoorde/las het vorig jaar van ik meen Talibeard en het is maar een hele kleine moeite.
Hanskoning Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 Ik vind dit soort lijsten, grafieken en uitgebreide revieuws heerlijk leesvoer en geniet er echt van om alles punt komma door te lezen en vooral de herkenning en plezier als er info langskomt die ik kan onderschrijven. Paradoxaal genoeg heb ik geen animo om dit voor mezelf op te pakken, een mens kan raar in elkaar zitten.
Snuff Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 Nou zo gek is dat niet, ik mag graag anderen dingen zien doen dewelke ik daarom niet persé zelf wil doen.
Harkos Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 Voor mij is het gewoon onderdeel van het ritueel. De Sotd genereer ik uit mijn scheerbase. De ingrediënten voor de volgende dag ook. Mijn mesjes verhaaltjes. Een beetje vreemd is het wel, maar dat vind ik ook van kruiswoordpuzzels en sudoku's en die doe ik dan weer niet. En dat allemaal voor jullie, zodat er wat leesvoer is. Voor het nageslacht volledig nutteloos, hooguit kunnen ze er uit afleiden, waarmee de potentiële erfenis is afgenomen door investeringen in scheergerelateerde materialen. Tevens hou ik een beetje overzicht over mijn voorraad. Zo weet ik, dat ik 1819 mesjes, verdeeld over 52 soorten, in huis heb, die bij een gemiddeld verbruik van 7,6 beurten voldoende zijn tot ik 106,17 jaar oud ben bij een dagelijkse scheerbeurt. Nou en vindt dat maar eens onbelangrijk.
Snuff Posted December 30, 2015 Posted December 30, 2015 Voor mij is het gewoon onderdeel van het ritueel. De Sotd genereer ik uit mijn scheerbase. De ingrediënten voor de volgende dag ook. Mijn mesjes verhaaltjes. En dat geeft je een gelukkig gevoel en mij (ons?) ook bij het lezen.
Recommended Posts