cutthroat Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 - Candidius 15/16 - L'Occitane Plisson - TFS bergamotto neroli forte - Aluin - Floid vigoroso - The Shave Doctor aftershave gel Vandaag de beurt aan de Candidius. Ondanks een uiterst korte nacht een prima scheerbeurt. Na drie gangen weer babybilletjesglad. Het tekort aan nachtrust vertaalde zich kennelijk wel in het zetten van meer druk dan gebruikelijk, want de aluin gaf wel iets meer prik dan ik gewend ben. Ook de Floid gaf iets meer prik dan normaal. Afgemaakt met de aftershave gel.
fireshrimp Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Semogue 2000 EJ DE89L Morris Inox(3) Tabac Aluin L'oreal 2 in 1 ASB De semoque maakt weer mooi schuim, een klein prikje van de aluin. Prima scheerbeurt. Afgelopen twee dagen met een kruidvat mach 3 geschoren omdat ik niet thuis was. Dit viel geweldig tegen. Kan me al niet meer voorstellen dat ik daar jaren mee geschoren heb.
Edsel Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Muhle R89 Wilkinson Gillette stainless (4) Plisson L'Occitane Dusy Kabinett Nivea sensitive cooling ASB
Frog Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Gem Damaskeene Gem PTFE Whipped Dog 24mm Stirling margaritas in the arctic Alcolado Glacial
Harkos Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm, TFS_Anniversary Italian Fern, Mulcuto SE (logé van Efsk), Mulcuto Lebenlang "Donnerstag" wedge 9e x, Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB. Kwast en zeep: De TFS_Anniversary Italian Fern en de Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm brachten een heerlijke geur in de badkamer. Echt zo'n vol klassiek luchtje, bosranden met varen op een vochtige, maar zonnige herfstmorgen. Licht muffig met boventonen van bloemen. Ik vind dat lekker. Oh ja en je klopt er prima schuim van met de Epsilon, die zich als een mooie dichte schuimlaag laat opbrengen. Mesje en krabber: De Mulcuto Lebenlang "Donnerstag" wedge voor de 9e x gebruikt. De wedge zo in de krabber zonder leer en nog mooi op snee na gisteren. Dat ging weer als de gesmeerde bliksem. 3 rondes zonder enig bijwerken klaar en glad. Geen brand irritatie. Resultaat BBS. Zelfs de Bay Rum prikte niet. Gewoon een prima beurt. Roept toch wel weer gedachten op om het open mes weer ter hand te nemen. Dat ligt zo dicht bij die wedge, de leercurve is echter hetgeen me weerhoud.
Kamp Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Japanse YSS Triumph 6/8, heerlijke scheerbeurt
Tjebbe Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Amandelolie, Stirling Kong, Speick scheerzeep, Above the Tie S2 op Windrose RVS greep, Souplex (2), Tunney aluin, Aloë Vera gel.
Ralph Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Timor 1361 Timor mesje (2) Omega varkentje Valobra patchouly Floid Amber Nivea asb
Marcel Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Semogue SOC 2 band TFS LE Sotto la Mole Feather AC SS folding Feather AC mesje Myrsol Agua Lemon en 444 balsem
ArieMaiden Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Proraso preshave wit EJ STF M Proraso wit Gilette Super slim twist P2 Feather (1) Proraso ASB wit Pitralon Classic
Rubinho Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Merkur 34C Personna Semogue SOC Mitchell's Woolfat Speick asb
marco Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 ?¿ Cosmetics scheerkwast zwijn BdF Mistero tester Merkur 34c Polsilver stainless Figaro aftershave gel edt Tjonge, dat was even een kleine tegenvaller vanmorgen. Niet dat ik TFS producten slecht vind, absoluut niet (ben niet voor niets gelukkige bezitter van meerdere zepen). Maar na drie dagen BAUME.BE gebruiken zouden veel producten even een beetje tegenvallen. Wat dus eigenlijk aangeeft hoe goed het is. En hoe snel je went aan die kwaliteit. Maar al met al een prima scheerbeurt hoor, geen klachten Heerlijke geur trouwens, die Mistero.
Loei Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Gillette Tech Feather Jan Zoethout custom syntheet Wilkinson Sword Cien ASB Brut Sport Style Door de mildheid van de Gillette toch onoplettend geworden en wat kleine sneetjes gemaakt. Verder toch een erg fijne scheerbeurt met deze erg goedkope krabber
Barbiere di Figaro Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Semogue SOC 2 band TFS LE Sotto la Mole Feather AC SS folding Feather AC mesje Myrsol Agua Lemon en 444 balsem Bevalt-ie Marcel? Hoe lang lijken de mesjes mee te gaan of heb je nog geen oordeel?
Marcel Posted December 28, 2015 Posted December 28, 2015 Hij bevalt zeker Eric! Ik ben bezig met mesje nummer 2 sinds 30 november maar heb eerlijk gezegd de tel niet bijgehouden. Ze behouden erg lang hun scherpte, gelukkig maar. De balans van de Feather bevalt me erg goed en in vergelijking met de CJB Kamisori is de Feather wat makkelijker in de omgang, met behoud van effectiviteit. Ik ben een blij mens!
mhharsta Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 (edited) De scuttle vanochtend voor de eerste keer gebruikt. Dat maakt nogal een verschil met het Vergulde Hand kommetje. Die is spiegeltjeglad, in tegenstelling tot de scuttle, wat maakt dat je in een mum van tijd een bak schuim klopt. Het grotere formaat , diepte en de rand voorkomt dat het schuim uit de kom klotst bij het kloppen. Maar het fijnste is wel dat mijn schuim lekker op temperatuur blijft, vooral te merken bij de tweede en derde gang. Ik ben er tevreden mee. Edited December 29, 2015 by Guest
cutthroat Posted December 29, 2015 Author Posted December 29, 2015 - Colibri no.7 7/78 - L'Occitane Plisson - Stirling Soap cocoa forest - Aluin - Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion - Sanex asb De Colibri had geen enkele moeite met de baard. In drie gangen weer babybilletjesglad. Geen prik van de aluin, de Pinaud maakte dit gemis meer dan goed. Afgemaakt met de Sanex asb.
Harkos Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Omega Beun Zwart, TFS_Bergamotto Neroli Forte, Above the Tie_S2, Gillette_7'O Clock Super Platinium (Indian black) 1e x, Pinaud-Clubman_Special Reserve, Simpson ASB. Kwast en zeep: De TFS_Bergamotto Neroli Forte en de Omega Beun Zwart gaven weer een verrukkelijk citrusluchtje aan de badkamer en mijn bakkes. Dat zeepje nu voor de 5e x gebruikt en blijf er van genieten. Soms heb je van die geuren, die in een keer verzadigen, maar deze blijft fris en fruitig mijn zinnen prikkelen. Ook met de Omega Beun Zwart klop ik er weer een fantastisch glad volvet schuim van, van de yoghurtachtige soort. Mesje en krabber: De Gillette_7'O Clock Super Platinium (Indian black) voor de 1e x gebruikt. Het mesje, van Hans Koning gekregen om te proberen, deed het goed. Geen hoekgevoeligheid. Onmerkbaar gladde baard reductie. Nou maar eens zien hoe lang dat goed gaat. Natuurlijk lag dat ook aan de krabber waar het mesje in mocht, maar de combi gaf dus een prima resultaat. Een erg glad velletje. Resultaat BBS. Dat verdiende aan mooie afwerking, dus de Special Reserve er op met de neutrale Simpson, waardoor de geur mooi en zuiver aanwezig blijft.
fireshrimp Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Semogue 2000 EJ DE89L Morris Inox(4) TFS Bergamotto Neroli TFS Bergamotto Neroli ASB Mooi schuim en een prima scheerbeurt
Ralph Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Omega varkentje Timor 1361 Timor mesje (3) L'occitane Cade scheerzeep Speick aftershave lotion Shaving Docter asb 3x en glad
Frog Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 (edited) Merkur 45 Polsilver super iridium Jan Zoethout Custom syntheet Tabac Tabac asl Edited December 29, 2015 by Guest
Tjebbe Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Amandelolie, Stirling Kong, BdF Esclusivo, Above the Tie S2 op Windrose RVS greep, Souplex (3), Tunney aluin, Kokosolie. Rock on, Lemmy! [bLACK SPADE SUIT]
Edsel Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Merkur 34C HD Lord super stainless (3) Plisson L'Occitane Panna Crema Namaste Nivea cooling ASB
marco Posted December 29, 2015 Posted December 29, 2015 Merkur 34c Polsilver stainless Merkloos varken BdF Mistero II testzeep Floïd Amber Nivea sensitive asb Wat ruikt die Mistero toch lekker. Onder de warme douche komt de geur weer even goed naar voren. Heerlijk!
Recommended Posts