Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wie heeft voor zichzelf al uitgemaakt wat ze graag willen bekomen in 2016 als er tenminste niks onverwachts gebeurd?

Bijvoorbeeld een ander deel van de scheerwereld ontdekken (bijv. Open mes, SE, enz)

Meer of minder van het een of het ander.

Proberen de techniek van ...... Te vervolmaken.

Minder uit te geven of te kopen of juist iets meer budget uittrekken.

Maakt niet uit, vul zelf maar in, mag trouwens ook over dingen gaan die niks met scheren te maken hebben, altijd leuk om te zien wat mensen voor toekomst plannen hebben.

Ik steek van wal:

Het aantal borstels en DE krabbertjes (7 van elk) wil ik zo houden met uitzondering dat 1 Wolfman slant nog binnenkomt om aan dat getal te raken.

De SE's moeten uitgedund worden in de komende maanden.

Zepen en crèmes ga ik dit komende jaar gebruiken wat ik op voorraad heb, zelfde voor aftershaves en mesjes.

Met het geld dat ik uitspaar ga ik mijn vrouwtje eens flink verwennen.

Posted (edited)

Ik heb al flink zitten snoeien in het aantal krabbers en ben van plan dat in 2016 nog verder te doen. Qua zepen gaat er ook nog een heel deel de deur uit. Kwasten zijn enkele maanden geleden reeds ferm uitgedund.

Ik zou mij in 2016 wel erg graag een Feather Artist club aanschaffen. Verder nog geen echte wensen. :)

Edited by Guest
Posted

Ik zit nu midden in een rondje Chinese DE-mesjes maar aansluitend zou ik wel een rondje carbonstalen mesjes willen gaan doen. Dat staat eigenlijk al langer op de agenda maar om dubieuze redenen kies ik telkens voor minder prettige klusjes op scheergebied. Ook nu moet ik oppassen dat ik niet eerder een rondje Russische mesjes ga doen bijvoorbeeld; ik heb nog nooit een echt lekkere scheerbeurt met een Russisch mesje gehad dus waar wil ik überhaupt naar toe met zo'n thema is dan de terechte vraag. Ook voor mij....

Posted

Ik verwacht een extreem groot bedrag op mijn bankrekening, dat betekent veel krabbers veel zepen en veel kwasten volgend jaar. Mocht dat bedrag niet komen, zal dit er nog wel komen alleen dan iets minder. Als er echt miljoenen op de bank verschijnen zien jullie over enkele maanden earlybird krabbertjes en kwastjes verschijnen.

Posted

Qua mesjes probeer ik het ook op een stuk of 6/7 te houden. De enigen waar ik op dit moment nog over zou praktiseren Is Wolfman OC en misschien een gerestaureerde krabber van Delta Echo Razors, maar ik probeer me in te houden. Vanwege mijn veganisme is de keus qua goede kwasten beperkt en houd ik me tot de synthetische daarvan heb ik al wat ik nodig heb. Kwaliteit boven kwantiteit. Hopelijk scheertechniek blijven verbeteren

Posted

Gezien ik nog maar net scheer met een DE scheermes en krabber zal het voornamelijk de techniek verder aanleren en verbeteren zijn. Ondertussen heb ik wel al een krabber of drie besteld. Allen van Gillette, gewoon omdat ik het leuk vind.

Ik ben in blijde verwachting van een grote bestelling scheerzeep -crèmes.

Het zal de eerstkomende maanden dus nog wat experimenteren worden. Ik kijk er in elk geval naar uit.

Een open mes zegt me ook wel iets eigenlijk.

Niet echt voor 2016 maar morgen (28/12) gaat mijn drie dagen baard er voor de eerste keer in jaren volledig af ;-)

Posted

In 2016 wil ik een mooie nieuwe strop aanschaffen, nu ik sinds een paar maanden van de de Rasurpur paddlestrop ben overgestapt op een hangende Westholmes beginnerstrop.

Zepen en aftershave wil ik wat van proberen op te maken, dus zal verder gaan met mijn opmaakprojectjes (nu bezig met TOOBS grapefruit en TFS Barbe Rosa).

Ook gaan we in 2016 weer naar Bali.

Verder moet ik wat meer gaan bewegen en is er een paar dagen geleden suiker bij mij geconstateerd dus daar gaan we met een ander eetpatroon hard aan werken (moet begin januari naar diëtist). Hopen dat de suiker met dit andere eetpatroon naar beneden gaat.

Posted

Wat spullen opmaken, beginnen aan de "staafjes-weken", nog een keer een doos ruilen met Jarno, verder erg weinig of helemaal niks nieuws kopen en naar de clubdag in Antwerpen gaan.

Oh ja, bijna vergeten: een 30mm syntheet van Whipped Dog kopen wanneer de grote Goblet handvatten binnen zijn.

Posted

Bij mij gaat wel een aantal dingen nieuw komen. Wat weet ik nog niet. Als het weer wat meer buiten weer wordt ga ik weer verder met mijn draaibank project :). Verder zie ik het wel

Posted

Misschien dat ik wat zepen weg doe, puur omdat ik ze bijna niet op krijg en nog veel andere dingen wil proberen :lol:

Verder moet er een Merkur 39C komen en toch een keer een Bay-Rum aftershave, wat zijn aanraders? :mrgreen:

En dan misschien, toch een open mes? :roll:

Posted

Mijn hoeveelheid zepen & AS/ASB terugbrengen naar een goede basis.:)

Posted

Krabbers, open messen, strops, stenen en scheerzepen terugbrengen naar een acceptabel aantal. Zal even pijn doen maar nu ligt er teveel ongebruikt. Overigens had ik dit in november al willen gaan doen dus is niet echt een 2016 gedachte, het is er gewoonweg niet van gekomen. Verder wil ik wel nieuwe producten aan blijven schaffen die echt onderscheidend en innovatief zijn. Scheerzepen met een goede reputatie wil ik ook blijven testen.

Posted

Opvallend hoe veel mensen hun verzameling spullen willen uitdunnen. Had ik vroeger ook (en ben daar nog niet vrij van..) maar eigenlijk heb ik dat al lang opgegeven. Waar ik wel mee gestopt ben zijn impulsaankopen (zo goed en zo kwaad als dat gaat); tegenwoordig moet iets tenminste een jaar op mijn lijstje blijven staan voor het komt tenzij het zo voor de hand ligt binnen mijn voorkeuren (zoals de nieuwe Fatip) dat het er wel meteen mag komen. Maar dat gebeurt zelden nog. :mrgreen:

Ik hoop wel ooit het break-even punt te bereiken voor wat betreft scheerzeep; per jaar niet meer kopen dan er op gaat. Dat lijkt in de buurt te komen maar ook daar ben ik nog niet. :roll:

Posted

Voor komend jaar wil ik proberen mezelf te beperken tot echt mooi spul.

Ik denk aan een Chubby 3 in Manchurian, en dan het liefst in butterscotch. Die staat nu op Facebook dus wie weet.

Ook leuk: een volledig brass open comb van Wolfman.

Lijkt me een mooi ding voor de eeuwigheid.

Het aantal zepen probeer ik terug te brengen, dus dat is een kwestie van zelfbeheersing.

Ik denk er ook over om een hele stapel te PIF-en, maar weet nog niet hoe.

Posted

Vanwege de berg mesjes die ik heb en het feit dat het scheren met een krabber gewoon lekker gaat, wil ik gaan kijken of ik mij ook zou kunnen scheren met een shavette.

Met de vrouw afgesproken dat ik de helft van het bedrag dat zij naar de kapper brengt voor verf, ga besteden aan scheer spullen...

2 vliegen in 1 klap...

Posted

Mijn plannen zijn doorgaan zoals ik doe: mooie messen, SE's met wedges en scheve en getordeerde krabbers. Zepen red ik het wel mee komend jaar, mesjes ook.

Wellicht nog een 30mm WD syntheet en heeeeeel misschien een echt goeie das.

Posted

Volgend jaar probeer ik door te gaan met me verder te bekwamen in het scheren met het open mes en alles wat daarbij hoort zoals slijpen op Coticule en Shoubadani.

Voorlopig heb ik genoeg materiaal dus aankoopplannen heb ik niet echt. Ook wat zeep betreft ben ik voor minimaal 2 jaar voorzien. Of er moet iets heel verrassends langskomen.....

Posted

Er staan een paar dingen op het verlanglijstje, paardenharen kwast, en een slant. Net via Fancois een Fatip Picollo afgenomen. Voorlopig wordt het dus voorzichtig werken aan de techniek en dan zien we wel verder.

Posted

Ben van plan om mijn scheermessen verzameling iets verder uit te dunnen. Ben in het afgelopen jaar van ca 75 naar ca 60 stuks terug gegaan. In het komend jaar is het plan te gaan naar ca 50. Dus voor elk mes dat ik koop moeten er twee uit.

Posted
Oei oei oei, als ik zo alle berichten bekijk gaan de scheerwinkels magere tijden tegemoet!

Snuff het zijn goede voornemens!