Jump to content

Samenstelling Tabac Original

Harkos

Recommended Posts

@Scheermonnik Dank je Ron over dit verhelderende bericht over die heerlijke Tabac en mij was het al lang duidelijk dat het geen chemiebak was want dan had er al  geen stuk vlees meer aan mijn gezicht moeten zitten zo lang gebruik ik het al. :S

Ook  je opmerking over die Jabonman Eufros daar moet ik je gelijk in geven natuurlijk is deze tr*****ep van die Spaanse zeepverzieker illegaal die komt geen enkele test door. :lol: :lol:

Tetrasodium EDTA kan andere stoffen vangen en vasthouden. Ook in cosmetische producten vervult het die functie. “Hard” water bevat veel calcium- en magnesiumzouten die de werking van vele cosmetische producten gaan remmen. Zo zal zeep slecht of helemaal niet schuimen in hard water. Het vormt samen met calcium of magnesium een niet-oplosbare verbinding (calciumstearaat) die blijft ‘plakken’ aan de huid. Door een chelerende stof toe te voegen, worden de calcium- en magnesiumzouten uit het harde water gebonden en kunnen ze niet meer reageren.

tetrasodium edidronate gaat o.a. kleurverandering tegen.

CI 77891 kleurt de zeep wit volgens mij...

Of deze stoffen dan ook schadelijk zijn weet ik niet, zou ik verder in moeten duiken.

• I like it 3
  • Thanks! 1

@Scheermonnik informatieve uitleg. Altijd leuk om te lezen.

Voor mij is het redelijk abra kadabra, kan er niet zo veel mee en moet vertrouwen op de maker en testende instanties. Plus natuurlijke ingredienten zegt ook niet alles. Gaat er ook om hoe het verwerkt wordt, door verwerking kunnen die weer in iets anders omgezet worden wat schadelijk is (bv transvetten bij margerine).

Ik let op wat ik koop. Hoe dichter bij de natuur (natuurlijk en minder bewerkt) beschouw ik als beter. En verder niet te veel naar de ingredientenlijst kijken, als leek kan ik er weinig over zeggen en wordt er toch alleen maar ongelukkig van. Ignorance is blis ?.

Dus @Hanskoning lekker je zeepje blijven gebruiken en niet de verpakking lezen ?.

• I like it 1