Harkos Posted December 24, 2015 Posted December 24, 2015 Van Gusto kreeg ik enige tijd geleden wat mesjes om te proberen en te vergelijken en ben ik nu dus aan de Treet toe. De Treet Platinium Super Stainless is een mesje waarmee ik me behoorlijk kan scheren, maar meer ook niet. Gezien de prijs waarvoor ze te koop zijn, zijn ze redelijk. Wel boven het niveau Derby, maar toch niet tippend aan, althans voor mij, de Souplex, Astra, Rapira enz. Mijn oordeel is dan ook: voldoende, goed mesje, maar er zijn betere, voor mij niet koopwaardig. 1- Dit mesje is geproduceerd door Pakistan standard. De 1e kennismaking was niet verkeerd. Kan ook haast niet anders als je het mesje in de ATT S2 spant. Gewoon weer een gladde bakkes na de 3 standaard rondjes. Gezien er nog meer dan voldoende schuim was nog maar een keer ingesmeerd en de kaaklijn nog wat strakker glad gemaakt, maar dat was meer de geur en beweging, dan dat het nog iets opleverde. 2- Het mesje voelde wat rauw vanmorgen. Direct met de vleug mee al kleine puntjes in de hals. Weet niet of het aan de combi R41 en Treet ligt, maar was een wat moeizaam gebeuren deze ochtend. Behoorlijk wat aluin na 3 rondjes nodig om het geheel te laten drogen. Of het mesje ligt te plat in de kop van de R41, of ik had de hoek niet goed, maar alleen met heel erg daarop letten ging het acceptabel. Dan is de spontaniteit weg en wordt het allemaal alleen maar slechter. Mijn ervaring is, dat de beste beurten, díé zijn, die echt lekker soepel van zelf gaan. Nou vanmorgen dus niet. 3- Ik verdenk het mesje van een wat rauw scheer werk. Ofschoon ik niet de indruk heb, dat het echt een slecht mesje is, ben ik ook nog niet overtuigd. In de ATT S1 gespannen en ja hoor, gewoon weer een goede beurt, zonder ook maar enige schade. Geen bloed, geen rauwheid. Een beurt zoals ik gewend ben. Zal dus wel liggen aan de combi mes krabber. 4- Was ik de 1e 3 scheerbeurten wat ambivalent over deze Treet, moet ik nu wel vast stellen, dat deze 4e x wel weer bijzonder goed was. Of het aan de combi ligt, of dat ik mijn velletje wat heb ontzien gisteren, weet ik niet met zekerheid. Kan echter wel vaststellen, dat het mesje in de Mulcuto vanmorgen een blitse beurt leverde en waarschijnlijk de beste van de afgelopen 4. Vlot scheren en zonder schade of achterblijvende stoppels. Blijkbaar is het erg belangrijk, waar je dit mesje in stopt. De komende dagen zal het leren, maar als het zo blijft, is het prima. 5- Het mesje deed het deze keer redelijk. Moest erg mijn best doen om een fatsoenlijk scheerresultaat te behalen. Mijn 5 norm is wel gehaald. Waarschijnlijk ligt het aan de combi, want de Tech, die weer eens tot inzet moest komen, deed me denken, dat er helemaal niet wordt geschoren. Voelde of er geen mesje inzat. Moest erg opletten dat de hoek goed was en er ook daadwerkelijk baard reductie plaats vond. Dit met gevolg, dat iets te veel druk werd gegeven en ik met een lichte branderigheid zit te schrijven. Morgen nog eens met de Treet in een andere krabber. Als het echter niet beter wordt strandt dit mesje op Derby niveau. 6- De Treet is mijn 5 norm voorbij en deze 6e x was zeker ook niet verkeerd. Blijkbaar is het een mesje, die bij mij voorkeur voor krabbers heeft en wat aandacht vraagt. Morgen dus nog 1x. In de ATT S2 was het deze keer in elk geval goed. In 3 rondes echt spekglad. De laatste tijd wordt op het forum nogal gepraat over verschil VB (veiligheid beugel) en OK (open kam). Welnu deze open kam is zeker niet agressiever als zijn gesloten kam broertje, maar geeft wel een wat directer scheergevoel, door de tandjes op de huid. Echter sneller er mee snijden zeker niet, behalve als je echt een rare hoek aanhoudt. Wel is het zo, dat de S1, mits voldoende schuim aanwezig is, comfortabeler over de bakkes glijdt. Eigenlijk is de S2 voor mij een overbodige investering naast de S1, maar nu ik hem toch heb wil ik hem niet meer kwijt. Zeker niet als ik zie wat ik voor het geheel kwijt was. 7- Met de Treet heb ik het vandaag wel gehad. Kon me er nog redelijk mee scheren, maar geheel glad had toch echt voeten in aarde. In de Apollo moest ik na 3 rondes nog wat na werken, om normaal goed scheerbare plekken goed glad te krijgen. De hals ok, maar de wangen? Dus spaarpot. Het mesje is voor mij geen toppertje. Gewoon goed, maar ik heb veel betere. Dan vergelijk ik niet met Feather en Kai, maar b.v. Souplex, Rapira, Voskhod enz. Naar index Harkos
Guest Gusto Posted December 24, 2015 Posted December 24, 2015 ik kon me met dit mesje 5X prima scheren.
Harkos Posted December 24, 2015 Author Posted December 24, 2015 ik kon me met dit mesje 5X prima scheren. Wat vond je van die 5x? Voldoende, Goed of echt zeer goed??
Guest Gusto Posted December 24, 2015 Posted December 24, 2015 Die 5de beurt was goed, dus einde oefening.
Robert79 Posted December 25, 2015 Posted December 25, 2015 Ik heb dit mesje een aantal weken geleden ook gebruikt maar vond m rauw scheren en had veel bewegingen nodig had om een beetje glad te worden, en ging vrij vaak gepaard wel gepaard met bloedpunten in m'n hals.Het mesje ging bij mij 4x mee. Ik heb van deze nog 1 mesje, maar als ik die gebruikt heb komt er beslist geen nieuwe meer van.
talibeard Posted December 26, 2015 Posted December 26, 2015 Als je op de diverse fora rondneust kom je voor het merk over het algemeen uitersten tegen. Nou ken ik van Treet alleen de carbonstalen mesjes en ben daar erg over te spreken maar dit verhaal klinkt nou niet zo dat ik erg mijn best ga doen ook de rvs-varianten te gaan proberen. Ik hou het voorlopig wel bij de 'Carbon' en de 'Durasharp'.
efsk Posted December 26, 2015 Posted December 26, 2015 Ik heb dit mesje een aantal weken geleden ook gebruikt maar vond m rauw scheren en had veel bewegingen nodig had om een beetje glad te worden, en ging vrij vaak gepaard wel gepaard met bloedpunten in m'n hals.Het mesje ging bij mij 4x mee. Ik heb van deze nog 1 mesje, maar als ik die gebruikt heb komt er beslist geen nieuwe meer van. Zou ik een dergelijke ervaring hebben met een mesje dan ging die laatste ongebruikt de asbak in. Wat is jouw overweging de kwelling toch nogmaals te ondergaan?
Robert79 Posted December 26, 2015 Posted December 26, 2015 Zou ik een dergelijke ervaring hebben met een mesje dan ging die laatste ongebruikt de asbak in. Wat is jouw overweging de kwelling toch nogmaals te ondergaan? Nou, ik had er twee gekocht bij Tryablade.com en dit was m'n eerste.Ik zal mn 2e gaan gebruiken als ik verlegen zit en niks anders heb maar als er iemand is die m wil mag m van mij ook hebben. Wil jij hem hebben ?
Guest Gusto Posted December 26, 2015 Posted December 26, 2015 Zo erg, is is dit mesje nou ook weer niet.
Guest Gusto Posted December 26, 2015 Posted December 26, 2015 Ik vond de Captain - Red en Ladas erger
Robert79 Posted December 26, 2015 Posted December 26, 2015 Ik vond de Captain - Red en Ladas erger Die Ladas vond ik eerder vergelijkbaar met de Treet maar dat de Red Captain nog slechter is ben ik met je eens, Jaap. De Red Captain en Laser zijn de twee aller slechtste voor mij.
talibeard Posted December 26, 2015 Posted December 26, 2015 Da's dan weer grappig want een beter mesje dan de rode kapitein ben ik nog niet tegengekomen. Maar goed, niet iedereen verdient hem natuurlijk....
Robert79 Posted December 27, 2015 Posted December 27, 2015 Sommige mensen verdienen beter Maar zonder gekheid, we zullen er maar een gevalletje UEKAZ van maken
Harkos Posted May 7, 2019 Author Posted May 7, 2019 Bij een bestelling bij BdF kreeg ik als aardigheidje onlangs o.a. een doosje mesjes Treet Platinum Super Stainless Steel. Reden om nog maar eens dit mesje te gebruiken. De Treet carbon mesjes bevallen me wel, maar in december 2015 gebruikte ik dit Stainless Steel mesje voor het eerst en was ik er bepaald niet van onder de indruk. Nu ben ik al weer wat jaren verder en techniek rijker plus een paar prima krabbers. Daarin het mesje dus nog maar eens ingezet en ik moet toegeven, dat mijn ervaring nu een stuk positiever is. Deze Treet kan nog steeds niet tippen aan mijn lievelingsmesjes, maar komt toch wel een aardig eind in de richting. Geen enkele keer rauwigheid, overdreven hoekgevoeligheid, maar wel een redelijk betrouwbaar scheergevoel. Voor mij valt deze boven in de bandbreedte van middenklasse mesjes. Als ze in de winkel op de hoek te krijgen waren, zou ik ze indien nodig wel willen kopen. Maar ja nodig heb ik ze dus niet met een voorraad, die inmiddels tot ik 156 ben voldoende is. Zo zie je maar weer, dat er wat kan veranderen na verloop van tijd, want de vorige ervaring en reacties waren zeker minder positief. 1- Krabber: RazoRock Game Changer 0.84-P Een verse Treet Platinum Super Stainless. Wat een heerlijk mesje na 6x Zorrik. Dan merk je pas verschillen, wanneer die zo significant zijn. Is wel de 1e x voor deze, maar in december 2015 ook eentje gebruikt en als ik terug lees was die gemiddeld, maar niet bijzonder. Dat voelt nu echter beter. Eens zien hoe zich dit ontwikkelt, maar was dus niet verkeerd. Nu zat hij natuurlijk wel in de Game Changer en die doet iets positiefs met mesjes, waardoor ze beter lijken. 2- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable De Treet levert ook deze keer een prettige scheerbeurt. Dit mesje is prima van snit. Heeft geen last van hoekgevoeligheid en geeft een soepele snit. In de Fat Boy op 6 mooie stand voor zowel de bakkes, als de schedel. Rond om weer mooi glad. 3- Krabber: Timeless Solid Bar scalloped 0,68 Het mesje is redelijk voorspelbaar en doet zijn werk net zo goed als gisteren. Goede snit en prettig huidgevoel. Nou is de 0,68 Timeless ook een vergevingsgezinde krabber, maar met een slecht mesje wordt het niet goed. Dit was prima. 4- Krabber: Above The Tie S1 Het wordt een beetje ééntonig met deze Treet. 4e ronde, gelijk aan de 2e en 3e. Goede snit, prettig huidgevoel, betrouwbaar, maar net niet top als de Rapira PL etc., maar zeker niet verkeerd. In de ATT S1 ongeveer vergelijkbaar met de Game Changer. Rondom prima glad zonder schade of irritatie. 5- Krabber: Timeless Solid Bar scalloped 0,95 De Treet haalt met gemak mijn 5 norm. Vlotte snit nog en geen rare kuren van het mesje. In de 0,95 Timeless is hij wel duidelijk aanwezig en trekt zelfs een klein wondje op mijn achterhoofd, maar dat is een plekje, dat regelmatig wordt aangedaan, als ik even niet oplet. Dat is dus niet specifiek voor deze combi en niets wat niet met aluin is te repareren. Het mesje is gewoon rim voldoende nh van kwaliteit. 6- Krabber: Rockwell Razors 6s De Treet laat opnieuw zien dat het mesje redelijke en constante kwaliteit heeft. Opnieuw mooi glad geschoren. Met enige oplettendheid is de baard mooi verdwenen en het dak ook weer glad. Het is voelbaar, dat dit de 6e beurt was, maar morgen kan hij nog een keer. In de Rockwell 6s met plaat 6 een betrouwbare en efficiënte combi met constante snit zonder noemenswaardige hoekgevoeligheid. Best aardig zo. 7- Krabber: RazoRock Game Changer 0.84-P Deze keer merk ik aan het mesje behoorlijke sleetsheid. Het scheert nog, maar 7x is genoeg. Die gaat dus in de spaarpot. Ofschoon het mesje dus merkbaar minder is, ziet de combi met de Game Changer toch nog kans om mooi glad te scheren. Niet BBS, maar zeker ook niet veel minder, dus een DFS. De schedel had achterop wat gladder gekund, maar ja dat zie ik toch niet. Naar vorig mesje Naar index Harkos 11
d1rk Posted May 7, 2019 Posted May 7, 2019 Dank voor je zoveelste review. @Harkos valt er voor jouw nog een conclusie te trekken uit het soort materiaal (carbon, stainless etc.) waar het mesje uit gestampt is? Scheert het 'e'en fijner dan het ander?
Harkos Posted May 9, 2019 Author Posted May 9, 2019 d1rk schreef op 7-5-2019 om 23:34: Dank voor je zoveelste review. @Harkos valt er voor jouw nog een conclusie te trekken uit het soort materiaal (carbon, stainless etc.) waar het mesje uit gestampt is? Scheert het 'e'en fijner dan het ander? Zeker, stainless of carbon is een totaal andere ervaring. Carbon mesjes vragen rust en een stabiele hand, maar dan scheren de goeden ook veel zachter en prettiger, dan de gemiddelde stainless steel mesjes. Zij gewoon 2 verschillende categorien. Als je 's morgens haast hebt moet je beter geen carbon mesje nemen, maar als je tijd en rust hebt en lekker wil scheren, dan zijn ze voor mij prettiger. 1 1
bartje-p Posted November 18, 2020 Posted November 18, 2020 Grappig, heb nu deze mesjes in een Rockwell 6c zitten. En dat was een prima scheerbeurt. Morgen nog eens in de Parker semi slant proberen, daar zijn de meeste mesjes wel wat ruwer. Vandaag gaf de aluin nagenoeg geen prik en had ik een prima resultaat, dus prima mesje inderdaad. 1
bartje-p Posted November 19, 2020 Posted November 19, 2020 In de Parker inderdaad wel wat ruwer, maar nog steeds prima. Met goed resultaat ook. Morgen nog eens een 3e beurt in de wat mildere Muhle R89, kijken hoe het zich dan nog gedraagt.
pascal151 Posted February 5, 2021 Posted February 5, 2021 Ik ben er geen fan van van deze mesjes. in verschillende krabbers geprobeerd maar blijft bij 1 pakje denk ik.
Recommended Posts