Jump to content

ATT S1 in vergelijk met Wolfman SB

Recommended Posts

Posted

Op verzoek van Hans:

Ron daar ik qua krabber voorkeur denk ik dicht tegen jou aanschurk (deze conclusie is geheel voor mijn rekening) voor wat betreft de voorkeur voor gesloten kam etc. ben ik benieuwd naar het verschil in scheerbeleving tussen de ATT S1 en de Wolfman SB.

Je hebt al een keer het vergelijk met een Ikon gemaakt maar ik zou dit graag in een apart item in het topic safety razors zien.

Geen van beiden zal het huis verlaten, zo goed vind ik ze (een ander hoeft deze mening zeker niet te delen).

Maar hoe beschrijf je nou zoiets in woorden? De ATT is zwaarder, minder fijn afgewerkt terwijl de Wolfman echt tot in de puntjes verzorgd is (wordt met de hand na gepolijst) maar dat is alleen uiterlijk en heeft niks met scheren te maken.

Vind de Wolfmans iets zachter scheren, minder hoekgevoelig dan de S1 alhoewel die ook niet zo kieskeurig is. Jammer dat de ATT gebruikt maakt van twee minieme puntjes om het mesje in op te lijnen, daar waar de Wolfman het mesje echt tussen twee rechthoekige blokjes vasthoud. De kop hiervan is ook een stuk dunner in zijaanzicht.

TNmbeDD.png?1

50505ac418c9f54207e2453401668d70.jpg

97DCA098-F944-4B61-95D5-23B91A99D4D7_zpsucr22gkv.jpg

nU3h5KK.png?2

Geen van beiden kan me 100% bekoren indien voorzien van hun standaard leverbare handvaatjes, dan zakt het scheergenot merkelijk (nog wel steeds goed). Bij mij was een Tradere handvat het allerbeste voor de ATT slant (alhoewel de ATT standaard schroefdraad is past toch niet iedere van standaard draad voorzien handvat erop).

yeR53eb.jpg?1

Bij de Wolfman krabbers gebruik ik een licht handvat (RVS binnenwerk voorzien van houten greep), voor mij de juiste balans gekoppeld aan mijn techniek = altijd allerbeste boterzachte scheerbeurt.

T4eTDTw.jpg

De laatste maanden is het zelden dat mijn hand grijpt naar iets anders als de wolf, soms dwing ik me er toe maar zelfs dan is het al gebeurd dat ik na enkele stroken de krabber of SE aan de kant leg en verander. Zo zal ieder wel zijn voorkeur krabbers hebben, geen reden om nu meteen eentje te gaan aanschaffen. Zoveel mensen, zoveel wensen. Als er nog vragen zijn ....

Posted

Is dat niet een beetje appels met peren, een scheve met een reguliere krabber? Ik ben het volledig eens met je opmerkingen over de afwerking, het formaat en de puntjes in de Above the tie. Ik heb de s1 wel geprobeerd maar kan aan die scheve dingen niet wennen. Ik gebruik voornamelijk de r1, en alhoewel ik aan bijna alle kanten de voorkeur geef aan de Wolfman, moet ik toegeven dat ik met de att r1 een beter resultaat krijg. Maar moest ik kiezen tussen de twee, dan deed ik toch de att weg. Ik zie dat je ook een Wolfman oc hebt, ben benieuwd hoe die vergelijkt met de s1? Ik zag al eerder een opmerking over att schroefdraad, ik heb handvatje van een stuk of zes verschillende merken en ik heb ze allemaal even geprobeerd en past allemaal zonder probleem, bij beide koppen die ik heb.

Posted

Ik kan het wel ergens teruglezen dus dit is de gemakkelijkst weg maar hoe zwaar en lang zijn de verschillende handgrepen dan?

En het totaal gewicht van de kop en greep?

Bedoel je met zachter scheren dat hij effectiever is als de ATT en daardoor minder vaak over de huid gehaald hoeft te worden om een gelijk resultaat te bereiken en daarmee dus comfortabeler is?

Als ik het goed begrijp heb jij wel eens contact met de fabrikant dus weet jij hierop het antwoord: wanneer bestaat de mogelijkheid om te bestellen ik kijk af en toe op de Wolffman site maar zie alleen maar aangegeven dat hij nog geen orders aanneemt.

Posted

Ik heb een paar maanden terug kontakt gehad met James en hij hoopte toen in Februari weer te beginnen met productie. Als je interesse hebt zou ik hem zeker even mailen, ik vermoed dat de wachtlijst aanzienlijk Is. Mocht de krabber niet bevallen vermoed ik dat hij vrij makkelijk door te verkopen 8s.

Posted
Is dat niet een beetje appels met peren, een scheve met een reguliere krabber? Ik ben het volledig eens met je opmerkingen over de afwerking, het formaat en de puntjes in de Above the tie. Ik heb de s1 wel geprobeerd maar kan aan die scheve dingen niet wennen. Ik gebruik voornamelijk de r1, en alhoewel ik aan bijna alle kanten de voorkeur geef aan de Wolfman, moet ik toegeven dat ik met de att r1 een beter resultaat krijg. Maar moest ik kiezen tussen de twee, dan deed ik toch de att weg. Ik zie dat je ook een Wolfman oc hebt, ben benieuwd hoe die vergelijkt met de s1? Ik zag al eerder een opmerking over att schroefdraad, ik heb handvatje van een stuk of zes verschillende merken en ik heb ze allemaal even geprobeerd en past allemaal zonder probleem, bij beide koppen die ik heb.

Ik ben alleen maar gehoorzaam! Hans vroeg appels en peren te vergelijken dus ... ;)

Raar dat je aan de S1 niet kan wennen want het is gewoon een scheve R1, maar ja als het je niet bevalt links laten liggen zou ik zeggen.

Ik zou niet kunnen kiezen, het is gewoon onmogelijk. Dat is net als vragen om iemand te laten kiezen tussen een DE en een SE, ze scheren gewoon anders maar geven beide mits goede techniek een heel prettige scheerbeurt.

Ik heb inderdaad een Wolfman OC en jij wil weten hoe die is tegenover de S1, Is dat niet een beetje appels met peren, een scheve met een reguliere krabber? :lol::lol:

Gewoon een kwestie van voorkeur: liever een open kam of een gesloten kam? Vergeleken met de S2 kom ik tot dezelfde conclusie als bij de gesloten kam versies van beide merken, de Wolfman wint met een neuslengte.

De tandjes van de Wolfman voelen echter iets prettiger aan op de huid dan de ATT maar daarvoor moet je ze beiden tijdens één sessie gebruiken anders zul je het niet zo snel merken.

wat de schroefdraad betreft snap ik het ook niet, enkele passen niet maar geeft niet, ik heb toch al de ideale (voor mij) gevonden voor mijn S1.

Posted
Ik kan het wel ergens teruglezen dus dit is de gemakkelijkst weg maar hoe zwaar en lang zijn de verschillende handgrepen dan?

En het totaal gewicht van de kop en greep?

Bedoel je dan de originele handvaatjes of die welke ik gebruik?

Bedoel je met zachter scheren dat hij effectiever is als de ATT en daardoor minder vaak over de huid gehaald hoeft te worden om een gelijk resultaat te bereiken en daarmee dus comfortabeler is?

Het is niet zo dat je minder vaak over de huid dient te gaan, voelt gewoon iets prettiger aan als de ATT. Maar zoveel geld uitgeven voor zo'n miniem verschil moet je goed overwegen, het is heus niet zo dat één bepaalde krabber Zooooveel beter is als een andere kwalitatieve krabber.

Als ik het goed begrijp heb jij wel eens contact met de fabrikant dus weet jij hierop het antwoord: wanneer bestaat de mogelijkheid om te bestellen ik kijk af en toe op de Wolffman site maar zie alleen maar aangegeven dat hij nog geen orders aanneemt.

Reken er maar niet op dat hij snel zal kunnen orders aannemen, hij is nog altijd de lijst van begin tot halfweg Juni aan het afwerken en die zou naar zijn zeggen tegen eind Januari misschien rond zijn.

Mijn advies: Kijk eens rond op de buitenlandse forums, een aantal mensen zijn ondertussen hun nooit eindigende tocht verder aan het zetten met de aankoop van nog nieuwere en beter aangeschreven krabbertjes en gooien ze te koop. Reken wel op ongeveer zelfde prijs als nieuw alleen hoef je dan niet meer zolang te wachten.

Kan je wel wachten dan zie je vanzelf naarmate meer en meer mensen de krabbers toegezonden krijgen de verkoopprijs tweedehands dalen.

Posted

Ron ik doelde op de handvaten welke je thans gebruikt dus niet de originele en dan het gewicht van de complete krabber hiermee.

Ik lees alleen maar mee op buitenlandse forums en kijk dus nooit op het markt gedeelte maar wordt er frequent S2 hoofden en Wolfman SB aangeboden of is dit een zeldzaamheid?

Posted

29 grams is het gewicht van de Wolfman koppen. De ATT slant is 40 gram.

De handvaatjes zijn respectievelijk

Robert Quinn 45gr - 98mm

Robert Quinn 40gr - 83mm

Tradere 72gr - 96mm

Totale gewicht van de Wolfmans is dus 69 en 74 gram naargelang ik de korte of lange steel erop plaats.

Bij de ATT S1 is dat dus 110 gram.

Ik lees alleen maar mee op buitenlandse forums en kijk dus nooit op het markt gedeelte maar wordt er frequent S2 hoofden en Wolfman SB aangeboden of is dit een zeldzaamheid?

Dat is slim van je om daar niet op het marktgedeelte te kijken ;-)

De S2 koppen komen regelmatig aan bod, de Wolfmans worden meestal niet verkocht maar men zoekt te ruilen tegen ander hoogwaardig spul.

Nog een fijne dag toegewenst (aan iedereen vaneigens)