Jump to content

Recommended Posts

Posted

Voor wie zich afvraagt waar de ERN Mignon van Marktplaats terecht is gekomen, nou, die is bij mij ;)

486745f039ef13b6aa0e903b11d68c9f.jpg

6f572611308146840818acd6d6b0e3a1.jpg

70eb65b5d5849c2b81c6e918584683a6.jpg

(Voor mijn beginnersoog) een fijn mesje, op het dwarsaanzicht mooi recht, full hollow (bellied) ground. Scherp genoeg voor een kassabonnetje maar niet voor armhaar en zonder slij(p)tagesporen op de decoratieve rug.

Na wat polijsten met de hand blijven wat uitbijtplekjes en een enkel pitje over, niets echt bedreigend voor de snede zelf. Eventueel verder werk zou ik ook graag met de hand doen. Mijn twee vragen: 1) wat zouden jullie met deze plekjes doen, ook ivm het geëtste 'Mignon' logo? 2) zouden jullie dit mesje vervolgens slijpen met electro tape om de decoratieve rug te beschermen?

Posted

Als je mes scherp genoeg was geweest dan is dat na de test met het kassabonnetje wel over.

De rug doorstaat het slijpen zonder tape ook wel maar ik slijp gewoon alles met tape.

Je foto's zijn niet scherp genog om goed te kunnen beoordelen hoe erg de pitting is, wat betekent dat ik je niet kan zeggen of het zinvol is verder te gaan of dat het mogelijk gaat zijn je ets te bewaren.

Wel een leuk mes, zeker met die sierrug. Ziet er ook niet al te verslepen uit, dus of je het zo laat of verder glimmend maakt, plezier zul je er van kunnen hebben.

Posted

Ziet er nu al netjes genoeg uit om te slijpen en mee te gaan scheren. Zelf slijp ik altijd met minimaal een enkele laag tape.

Veel scheerplezier ermee.