Barbiere di Figaro Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Hoorde gisteren op BNR een ondernemer die Nederland ging veroveren met zijn scheerolie: Oscar Shaving Oil. Hij had het in Australië met succes op de markt gebracht. Het hele interview maakte absoluut niet duidelijk hoe je het zou moeten gebruiken. Het zou bij de Etos komen te liggen voor € 7,99. Was allemaal nogal onduidelijk en ging ook absoluut niet over het scheren zelf. Kent iemand dit al of heeft iemand het al eens gezien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Even googlen en ik kom op Oscar shaving oil. Das nieuw bij etos. Geen idee of het wat is maar doe mij maar lekker kloppen met de kwast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Ik had er nog nooit van gehoord. In het verleden heb ik wel eens scheerolie geprobeerd icm een mach 3, maar ik vond het 3x niks. Ik ben benieuwd waarom de mensheid dit spul nodig heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 In de VS wordt volgens mij wat meer scheerolie gebruikt. Ik heb ook wel eens proberen te scheren met olie, maar vond het ook niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Het lijkt me dat zo'n product alleen kans van slagen heeft wanneer duidelijk wordt gemaakt waarom, en hoe, je het moet gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Of 8 euro duur is ligt er aan hoe veel je er van krijgt Scheerolie heb je maar heel weinig van nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Spray palm a few times and massage into warm, wet beard. Wait a few seconds, then shave, rinsing razor frequently. Shave with your beard, not against the grain. If shaving with an electric razor, massage into skin before doing so. Rinse with lukewarm water and a face towel. Oscar heeft blijkbaar ook een gel, die beter zou werken. http://babybeautyandbody.blogspot.nl/2013/02/oscar-shaving.html De oil is btw 15ml $7.95 of 30ml voor $11.95 De gel is 150ml voor $9.95 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlaadjeBla Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Ik ken wel Willams Shaving oil. Ik vond het met de Mach3 prima, maar met de krabber niet. Je ziet erg slecht welk stukje je wel en niet hebt gehad en het biedt te weinig bescherming. Scheerschuim heeft een beter kusseneffect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 die olie heb ik ook wel eens gehad. volgens de beschrijving op het flesje zouden 2 druppels genoeg moeten zijn, daar heb ik het nooit mee gered. doe mij maar lekker een stuk zeep of een creme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Vroeger ook wel eens de Williams olie en Dermalogica olie gebruikt. Ik heb ook liever een flinke schuimkraag op mijn gezicht! Gebruik scheerolie wel eens als pre-shave. Dat werkt dan weer wel prettig. Niet teveel, want dan slaat het schuim helemaal dood Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 als preshave zou het denk ik prima zijn, maar glijdt dan niet meteen het schuim van je gladde gezicht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Tijdje terug heb ik die olie eens geprobeerd in combinatie met een Gillette mach3. 2 druppels zouden genoeg moeten zijn. Nou niet dus. Afgezien daarvan vond ik het ook stinken beetje een muffe lucht, nee voor mij niet meer. En omdat ik sinds kort het DE scheren heb ontdekt en daarmee ook de ouderwetse kwast hou ik het lekker daarbij het bevalt mij uitstekend. Heel jammer voor mij dat ik dat pas na ruim 30 jaar scheren pas ontdekt heb. Was scheren eerst een noodzakelijk kwaad nu is het een klein feestje. En razorburn i love it, je voelt weer dat je leeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Ik gebruik weleens de scheerolie van het kruidvat als preshave en dan Proraso erop. Gaat eigenlijk wel erg goed. De olie heeft een frisse eucalyptus reuk en gevoel. Samen met de Proraso echt iets voor warme dagen! Overigens kost niet veel. €2,50 of zoiets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tw_bluepenguin Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Scheer ook meestal met schuim, maar maak af en toe gebruik van scheerolie. Voor mij werkt het prima, en het heeft als voordeel dat je de huid wat minder snel uitdroogt, wat sommige zepen/crêmes deels doen. Het is inderdaad een beetje opletten welk deel van je gezicht je al geschoren hebt, maar ik heb een vaste richting van scheren, dus dan valt het prima te doen. Vooral voor de winterdagen met een al redelijk schrale huid is het geschikt, maar ook de rest van het jaar bevalt het mij prima. Alles bij elkaar heb ik qua scheerresultaat niet echt een voorkeur voor olie of schuim, beiden werken goed. Alleen kun je bij scheerzeep of crême uit heel veel geuren en merken kiezen. En gezien dat scheren voor mij toch een beetje hobby is geworden kies ik vaker schuim, puur voor de geur en het gevoel van je eigen schuim kunnen kloppen. De Oscar scheerolie heb ik nog niet geprobeerd, Williams/Kruidvat/Etos wel. De Etos vind ik het minst: scheert oké, maar minder dan Williams en Kruidvats eigen merk, plus het is duurder dan Kruidvat. Williams is goed en (iets anders, maar wel) beter dan Kruidvats eigen materiaal. De Oscar scheerolie zal ik anders misschien binnenkort eens proberen, "moet" (ahum ) deze week toch m'n voorraad qua scheerolie wat aanvullen. TIP: Voor degenen die nieuw zijn met scheerolie en het voor de eerste keer proberen: zorg er voor dat je de wastafel bijna helemaal vol laat lopen en haal regelmatig (kom zelf al gauw op een keer of 10 per scheerbeurt) de cartridge/krabber door het water. En niet snel even door het water zoals bij schuim, maar beweeg je scheermes meerdere keren wat krachtiger en sneller dan je gewend bent. Anders blijven baardharen makkelijk plakken aan het mes en is het al heel snel ineffectief scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Ooit eens in het verleden gebruikt, ik vind het waardeloos spul. Je mes gaat heel snel vol zitten en ook met een krachtige straal water erop bleef er te veel baardharen tussen zitten. Lekker ergens anders tussen insmeren, loop je wat sneller....en in ieder geval zonder irritatie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 Ik gebruik de olie enkel als ik andere mensen scheer als een pre shave voor de pre shave cream. Omdat men verwacht dat gezicht in gemasseerd wordt met een zeep/pre shave. Ben zelf van mening dat een flinke splash water het zelfde effect heeft als de olie, maar de mensen komen niet terug als je emmer water over hun heen gooit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 dat niet, maar het is wel leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Ja inderdaad, moet je wel dat ijs en ijskoude water nemen. Voor de schrik & en anders gaan de haartjes niet overeind staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted November 19, 2022 Share Posted November 19, 2022 Heb 2 flesjes scheerolie gekregen welke volgens het opschrift ook geschikt is als baardolie. Merk Tabac. Iemand ervaring hiermee? Ik bedoel (uiteraard) met het gebruik als scheerolie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacMarty89 Posted December 17, 2022 Share Posted December 17, 2022 Meerwaarde van scheerolie zie ik niet. Goede scheerzeep geeft al het gewenste resultaat. Dat biedt voldoende bescherming en glide tijdens de passes. Ik heb bovendien ervaren dat het een negatief effect heeft op de scheerzeep. Dat gaat niet goed samen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts