Jump to content

Beste krabber van de wereld!

Snuff

Recommended Posts

Althans als we de makers mogen geloven. Voor de shop klik hier maar vergeet niet vooraf even te slikken.

Slechts één soort mesjes (Feather) kunnen in deze SE gebruikt worden en er wordt aangeraden ze na twee beurten te wisselen, aan een dollar per stuk zoals ze bij hun verkocht worden ...... :roll:

NKzHxok.jpg

Oef, ben ik blij dat het me weinig doet. Het ziet er wel erg strak uit en misschien scheert het ook wel als een tierelier. Maar een euro per mesje en dan ook nog aan een specifieke fabrikant vastzitten vind ik ook niet alles, klinkt een beetje apple. Zou hem wel graag een keer willen proberen toch. Beste ter wereld? Ik denk dat als je aan 100 leden hier vraagt wat ze het beste of favoriete scheermes vinden, dat je geen meerderheid krijgt, misschien wel 50 verschillende antwoorden, kunnen we wel eens testen. Wel leuk om nieuwe innovatieve dingen te zien.

Beste ter wereld? Ik denk dat als je aan 100 leden hier vraagt wat ze het beste of favoriete scheermes vinden, dat je geen meerderheid krijgt, misschien wel 50 verschillende antwoorden, kunnen we wel eens testen. Wel leuk om nieuwe innovatieve dingen te zien.

Inderdaad gewoon om de mensen hier eens te laten zien.

Over het beste scheermes, dat hoef je niet te testen, dat is de (vul je forum naam hier in) :mrgreen:

Over het beste scheermes, dat hoef je niet te testen, dat is de (vul je forum naam hier in) :mrgreen:

Ik kan het er nog niet eens met mezelf over eens worden haha. Ik gebruikte de forum naam overigens voordat de gelijknamige krabber bestond, alleen niet op dit forum. Maar de Wolfman zit zeker in de top 3 voor mij.

Het probleem blijft, dat mijn beste krabber van de wereld, mijn beste krabber is. Misschien is er wel veel beter, dan ik ken, maar ik als ik tevreden ben met een Lord L6 en daar prima mee scheer, is dat toch mijn beste krabber van de wereld? Behalve als je zo ziek bent als wij en het scheer Utopia zoekt.

is natuurlijk voor ieder anders, voor mezelf de beste die ik ooit mocht bezitten, zolang je maar zelf tevreden bent, geef ik Harkos volledig gelijk in.

Het zou mooi zijn als dit inderdaad een aanzet zou zijn naar meer moderne SE's Kugelfanger! Feathers kan je inderdaad elders kopen en ook met de scheerbeurten heb je gelijk. Er zijn momenteel mensen aan het testen en die komen een heel stuk verder dan 2 beurten, maar ja als verkopers willen ze natuurlijk zoveel mogelijk geld binnenrijven.

Mooi vormgegeven krabber en het aantal beurten per mesje verschilt hier ook nogal dus 2 lijkt me rekbaar.

Beste krabber ter wereld, ja elke keer weer dacht ik hem gevonden te hebben en dan verraste een nieuwe me toch weer dus het zoeken zal wel altijd blijven toch?

Eigenlijk zoek ik niet naar de beste krabber. Wat mij betreft wint het mes, dat is voor mij het best. En het beste mes, tja, de keus is tussen de Gurosan, de dikke Schulze, de Grelot van Sheffield staal en een doodsaaie Kabrand, het antwoord varieert van moment tot moment. Het zou ook zomaar een Rus kunnen zijn, of de Henkotsu-hakbijl.

Krabbers, en dan met name de scheve en getordeerde varianten, fascineren me meer vanwege het uiterlijk en de verschillen onderling. Het feit dat je met een scheef lichtgewichtje va 11 gram net zo'n scheerbeurt kunt krijgen als met een getordeerd exemplaar van ruim 70 gram, dat vind ik daar leuk aan.

Ziet er leuk uit maar hij begint al met een paar minpuntjes voor ik zelfs echt ga lezen. Gemaakt van rvs, houdt ik al niet perse van, maar niet zomaar rvs, nee, Duits rvs. En dan moet ik blijkbaar zo stom zijn om te geloven dat dat beter is dan rvs uit Zweden of India of zo? Mwah.

Pivoting head? Dat is nou precies wat ik niet wil in een krabber met één snijkant want weg controle.

Vervolgens staat er trots vermeld dat de onderdelen machinaal bewerkt zijn tot op +/- 0,05mm. Wat is dat voor een precisie? Leuk in de bouw misschien maar met een hamer en beitel doe je dat al (ok, dat is lastig). In een gereedschapmakerij is dat een tolerantie waar je je vrachtwagen op kan keren. Bovendien hebben ze verderop een verhaal waarin ze uitleggen hoe belangrijk het is dat de blade exposure en de blade gap heel precies hun maten moeten hebben (pseudo wetenschappelijk) maar hoe ze dat voor elkaar krijgen met al die onderdelen die zo'n grote tolerantie hebben weet ik niet. Dat is precisie van plus of min een halve paardenkop...

Hier ben ik gestopt met het verhaal want het irriteert me mateloos als je in je wervende tekst allerlei wetenschappelijke en kwalitatieve claims legt die zichzelf al tegenspreken.

Maar hij ziet er lekker strak uit, dat dan weer wel.

Harrie ik bemerk vaker een aversie tegen rvs bij je waarom is dit? Welke legering en eventuele plating is dan voor jou favoriet bij krabbers?

De laatste vraag komt voort uit het feit dat hier soms ervaringen uitgewisseld over de metaalsoort van de krabber en door mijn gebrek aan kennis op dit gebied gaat het langs me heen.

Wat ik me ook afvraag of het nu moeilijk is voor b.v jou als gereedsschapsmaker om een krabber en/of de handgreepjes te ontwikkelen en in productie te nemen?

Lijkt het jou zinvol om over bovenstaande een apart onderwerp op te starten? mij interesseert het in ieder geval zeer.

Harrie ik bemerk vaker een aversie tegen rvs bij je waarom is dit?.....

....... Wat ik me ook afvraag of het nu moeilijk is voor b.v jou als gereedsschapsmaker om een krabber en/of de handgreepjes te ontwikkelen en in productie te nemen?

Lijkt het jou zinvol om over bovenstaande een apart onderwerp op te starten? mij interesseert het in ieder geval zeer.

Erg goede vragen en zou hier ook zeer in geïnteresseerd zijn. Ik heb geen idee van metaal werk maar ik waardeer goed vakmanschap en goed design zeer. Ik zou hier graag meer over horen/leren Ook over de aversie tegen rvs trouwens.

Eric, ongetwijfeld gaat dit iemands favoriete krabber worden en dat is verder prima hoor. Maar ik vind, nog los van of het een reële vraagprijs is, dit soort bedragen voor een krabber niet alleen te hoog; ik vind ze belachelijk. Als er nou niks fatsoenlijks nieuw te krijgen was onder de pak hem beet €50,= was het één ding maar dit soort bedragen halen er voor mij de lol bij voorbaat al af.

Geef ik het verschil liever aan het Rode Kruis. ;)

• 2 weeks later...