Jump to content

Maakt er iemand gebruik van een 'scheerhanddoek'?

eRayzor

Recommended Posts

In mijn zoektocht naar toebehoren voor mijn dagelijkse scheerpret kom ik scheerhanddoekjes tegen.

Nu worden deze beperkt aangeboden door bijvoorbeeld Muhle en bluebeard.

Iemand die een dergelijke handdoek gebruikt en mij de eventuele voordelen kan melden...?

Was me altijd eerst met een washandje als ik niet douche. Dat komt overeen. Dat handdoekje is bedoeld om de baard heet in te weken, maar heeft volgens mij alleen zin als je voor de scheerbeurt niet wast of doucht. Echter dan voldoet elke waslap. Los daarvan, voor de show en het wel bevinden kan het moreel wat toevoegen. Immers het moet ook ergens op lijken toch?

Ik douche altijd na het scheren. Dus ik maak m'n gezicht nat met goed warm water en gebruik zo nu en dan Bartex vooraf. Geen doekje voor nodig. Als onderdeel van de hele behandeling bij een barbier is het wel prettig, maar wat mij betreft niet noodzakelijk.

Iedere handdoek die bij de scheerbeurt gebruikt wordt is een scheerhanddoek. In dier voege is het antwoord op de vraag: ja.

Een speciaal scheerhanddoekje zoals bij genoemde aanbieder doe ik niet aan. Ook een gastenhanddoekje niet. (Waarom is een gastenhanddoekje zoveel kleiner dan een gewone handdoek? Gunnen we onze gasten het genot niet zichzelve te omhullen met anderhalve vierkante meter fluweelzachte badstof?)

Precies. Blijft er een gast overnachten, krijgt deze een zeepie waar niet eens de mogelijk onwelriekende zweetvoetjes afgesopt kunnen worden alvorens ze tussen de schone lakens op het logeerbedje kruipen.

Het komt voor dat ik wandelingen van vier uur maak. Stel, een eventuele gast vergezelt me gedurende zo'n wandeling, mag ik dan werkelijk verwachten dat des gasts voetjes nog net zo fris zijn en ruiken als toen ze voor vertrek in de schoentjes werden geschoven?

Nee gewoon aanhouden die schoenen en doorlopen, daar moet je alleen mee wandelen :lol::lol:

Kijk eigen of bekende zweetgedeeltes is al erg genoeg maar daar zijn grote handdoeken voor dat zijn ook geen gasten maar blijvers [ en blijvers die douchen ] maar gasten die wassen gewoon hun handen na het plassen aan zo'n keurig gastendoekje in de wc en dan weer wegwezen en vooral niets uitdoen of blijven plakken :o:o:o:o