Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu ben ik net begonnen aan mijn sample pack en heb ik nog wat doosjes van 1 of ander liggen maar ik vroeg mij af waar je voordelig en veilig DE mesjes kunt bestellen.

Ik heb op het moment veel lol van de Astra groen mesjes.

Waar zou ik deze straks het voordeligst en veilig kunnen bestellen?

Kwam bij fruugo.com een doos van 100 stuks tegen voor 13,65 euro....

Posted

Een uekaz advies; probeer eerst nog meer voor je er ergens 100 van koopt. Mijn eerste 100-stuks aankoop waren ook astra's (ik was de Tsjechoslowaakse gewend en kocht Russische) en heb ze uiteindelijk allemaal weggegeven....

Posted

Rustig doorgaan met mesjes proberen, er zijn zoveel goede mesjes te koop. ;)

Posted

Er is niets "engs" aan een Feather. ;)

Posted

Gewoon een goed scherp mesje. :)

Posted

Je kan je toch ook scheren met een Astra zonder bloedvergieten?

Posted

Feathers zijn gewoon scheermesjes. Wat scherper dan gemiddeld en wat mij betreft zijn meerkosten niet waard omdat, voor mij, die ene geweldige scheerbeurt zijn meerprijs niet waard is. Die ene omdat voor mij Feather na die eerste keer zijn 'magische' scherpte kwijt is en na twee keer eigenlijk op is. Los van mijn mening blijven het gewoon scheermesjes; tikkie scherper dan gemiddeld but so what?

Er is trouwens heel veel meer dan Astra of Feather (en ik snap al helemaal die vergelijking tussen die twee niet die je op alle fora tegenkomt), er zijn nog 100+ verschillende opties, dus neem de tijd je favorieten te vinden!

Posted
Klopt, maar met een Derby was dat wel anders..

Ik heb op B&B een Derby wel eens een 'ultralight bicycle saddle' genoemd, een vrije interpretatie van wat mijn opa zij over een niet scherp genoeg mes; "je kunt ermee op je blote kont naar Rome fietsen".

Posted

Bij mij daardoor te agressief, of door mij te agressief gebruikt om toch een glad resultaat te krijgen. Razor burn all over...

Posted

Ik kan me 5X prima scheren met een Feather, maar dat geld ook voor een heleboel andere mesjes. ;)

Posted

Het tweede; zowel een niet scherp genoeg mesje als een te milde krabber (als je techniek nog niet op orde is) zorgen voor scheerbrand. Je gaat druk gebruiken om te compenseren voor het gebrek aan resultaat of gaat te vaak over dezelfde plek terug voor een beter resultaat. Een te scherp mes zorgt hooguit voor sneetjes en die voel je dan niet eens tijdens het scheren.

Posted

Als je nu echt werk wilt maken van de zoektocht naar het ideale mesje is er natuurlijk hier op dit forum al heel veel info te vinden. Bijna alle bekende mesjes zijn hier reeds beschreven met hun plus en minpunten van de diverse gebruikers.

Vervolgens heb je bij Connaught Shaving de keuze uit een uitgebreid palet aan proefpakketten. Bestel er hier een paar van en al snel zal je merken waar je voorkeur naar uit gaat, dan pas zou ik overgaan op het bestellen van bulkpakkettten van je favoriete mesje(s). Zo combineer je het nuttige met het aangename van deze hobby namelijk het zoeken en toepassen van zoveel mogelijk scheergerei.