Jump to content

Kerst-SOTD 2015

Recommended Posts

Helaas vandaag geen Kerst SOTD maar met mevrouw Koning de weg van dokterspost>spoedeisende hulp> opname afgelegd.

Niet de verwachte afloop van een kerst en hopelijk valt het nog allemaal mee, ik weet zeker dat eenieder hier meevoelt met je. Wens je vrouwtje in ons aller naam spoedig herstel!

Helaas vandaag geen Kerst SOTD maar met mevrouw Koning de weg van dokterspost>spoedeisende hulp> opname afgelegd.

Heel veel sterkte en een spoedig herstel voor mevrouw Koning, Hans!

Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm,

Tabac,

Mulcuto SE (logé van Efsk),

Mulcuto Lebenlang "Donnerstag" wedge 7e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De Tabac en de Vie-Long_Epsilon White Horse Hair “Fan Shape” 27mm hadden een mooi schuim in petto. Echt lekker vet en stevig. Mooi glijmiddel voor de Mulcuto. Lekkere 2e kerstdag beurt. Het is wel zo, dat ik die Tabac eigenlijk helemaal niet zo veel vind als het om beleving gaat. Voor wat het kost, kan je dan net zo goed wat bakjes DVH aanschaffen. Voor de geur hoef ik geen Tabac.

Mesje en krabber:

De Mulcuto Lebenlang "Donnerstag"

wedge voor de 7e x gebruikt. De wedge even weer een paar slagen over de spanriem en blijft het gewoon lekker doen. Verwonderlijk hoe zo'n stukje metaal zo scheerbaar scherp kan blijven. Het is elke keer weer grappig om je met deze combi te scheren. Bijna net zo voorzichtig scherend als met een open mes, maar dan maakt weer het gemak van een SE, dat ik al snel er weer op los krab. Het is echt mooi om met een dergelijk gereedschap voor de spiegel te staan en je te verwonderen over hoe goed het werkt. Dan rijst weer de vraag waarvoor al die nieuwe spulletjes worden bedacht. Ik ben er in elk geval content mee. Begin volgend jaar gaat de logé weer huiswaarts, maar ik denk toch dat het tijd wordt, dat ik me in slijpstenen ga verdiepen. Resultaat BBS.

De eigen Bay Rum is prima spul om deze Tabac beurt mee af te werken. Zo deze dag maar eens wat uitbuiken en luieren. Uiteindelijk moet de oude man het niet te gek maken.

Vanmorgen heb ik hiervoor gekozen;

Schick Krona krabber

Rapira Platinum Lux mesje

Edwin Jagger Silvertip Fibre L kwast

Wilkinson Sword stick (de blauwe)

HEMA Sensitive ASB

CK IN2U for HIM Eau de toilette

De CK is moderner dan ik gewend ben. Maar ik heb hem van mijn dochter gekregen, dus ik gebruik hem graag op speciale dagen.