Jump to content

Kerst-SOTD 2015

Recommended Posts

Toch altijd bijzondere dagen, ook omdat je je waarschijnlijk 's morgens meer tijd kunt gunnen dan anders, dus laat hier even weten, of jullie hiervoor nog iets speciaals uit de te kleine kasten trekken of dat je het laat bij wat je gewend bent.

Staat er al een zeep een tijdje ongebruikt, wordt het weer een keer de forumkwast of misschien zelfs een ander mes of DE?

Het wordt een lekker warme Kerst, dus zelfs de verkoelende producten komen in aanmerking, toch?

Het wordt een lekker warme Kerst, dus zelfs de verkoelende producten komen in aanmerking, toch?

Echt niet! Geen menthol, eucalyptus en wat heb je daar nog meer voor rotzooi :roll:

En niks speciaals qua scheren, nooit iets gehad met kerst en nieuw, ik gaf mezelf altijd op als vrijwilliger om op die dagen en nachten te werken bij defensie en als ik toch vrij was deed ik wat ze zo mooi benoemen tegenwoordig persoonscontrole op feesten.

Ik pak gewoon waar ik zin an heb die dag. De keuze is dus tussen een mes, een DE, of een SE. Als SE of DE, eentje die ik nog niet gebruikt heb, als mes wat de messentrekker me opdraagt. Zeep, kwast: geen idee.

Komt in orde!

Doe jij hetzelfde Eric? :)

Ja hoor, ik bedoel ook niet met foto hier, maar meer dat wat je je voorneemt om mee te scheren.

Dus ik neem in ieder geval weer een keer de forumkwast, misschien mijn Merkur Vision met Gillette Silver Blue, zeep weet ik echt nog niet en asb wil ik daarvan af laten hangen.

Kerst is aan mij niet echt besteed. Kan wel lekker eten en drinken, maar dat kan ik eigenlijk altijd. Wat scheren betreft, kan het ook niet uitgebreider, dan alle andere dagen, daar ik er altijd uitgebreid de tijd voor neem. Soms meer, dan mijn vrouw wenselijk vindt, maar dat houdt ze wel uit.

Slecht spul heb ik niet echt naar mijn bescheiden mening, dus wordt waarschijnlijk gewoon een goede beurt zoals gewoonlijk.

Ik zit nu in mijn 'projectje' met Chinese mesjes dus wat dat betreft niet al te veel keus. Qua zeep pak ik net waar ik zin in heb maar voor de AS pak ik wel iets feestelijkers dan normaal maar weet nog niet wat; Alpa Farao of Pashana misschien.

Hm, ik denk de 37c of misschien de Gillette Rocket. Waarschijnlijk gecombineerd met een Rapira pl of een Personna lab. Als zeep denk ik de TFS Italian Fern en als aftershave Clubman, Floïd Amber of Vitos.

Maar goed, ik beslis meestal de avond van te voren of de ochtend zelf. Dus het kan nog veranderen.

image.thumb.jpeg.f4f7adac459d176777ced8b550085a6e.jpeg

Zo Eric, had met deze dagen wel zin in een feestelijke scheerbeurt, en hier zit lekker een kaneellucht in (doet mij altijd aan kerstdagen denken, stoofperen oliebollen met kaneelsuiker enz) dus deze lekker gebruikt.

Prettige dagen allemaal.

Van mijn vrouw Baume.be scheercrème gekregen voor de kerst. Die ga ik dus zo gebruiken. In combinatie met de Stirling Kong die ik in Antwerpen van Jarno kado kreeg. 37c met Rapira pl en achteraf Nivea sensitive asb gevolgd door Rituals Fresh Cypress and Tangerine edt.

Vrolijk Kerstfeest!!

Edited by Guest

Gillette 1958 TV Special Superspeed (England)

Wilkinson Gillette stainless (8)

Plisson L'Occitane

TFS Di Vino scheerzeep

TFS Di Vino Latte Idratante

Rituals cedar wood EDT

Hele fijne scheerbeurt op deze eerste Kerstdag met de Engelse Gillette Superspeed uit mijn geboortejaar. In combinatie met de goedkope mesjes uit India lekker mild, maar toch efficiënt. De TFS combinatie sluit hier uitstekend bij aan.

Met mijn nieuw verworven Merkur 37C voor de tweede keer geladen met een Merkur mesje. De top zoveel kerstliedjes op Skyradio op de achtergrond. Lekker inzepen en dan in twee gangen probleemloos glad.

GLqbHmX7