cutthroat Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 - Colibri no.7 7/8 - L'Occitane Plisson - Stirling Soap anise - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - The Shave Doctor aftershave gel Vandaag de Colibri aan de beurt. Uitstekende scheerbeurt en in drie gangen weer babybilletjesglad. Geen prik van de aluin, en ook de Pinaud deed niks. Afgemaakt met de aftershave gel.
Frog Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Standard raw grey Polsilver super iridium Semogue 620 Ingram Floid blue
Rubinho Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Merkur 34C Gillette Silver Blue(7) Mitchell's Woolfat Semogue SOC Pitralon classic Speick asb
fireshrimp Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 EJ 89L Gillette Silver Blue(6) RazoRock Plissoft TFS Ginestra di Taormina forte dure TFS Ginestra di Taormina forte dure ABS Het mesje doet het nog steeds goed, begint iets meer te trekken maar nog steeds BBS. Merk wel dat de RazoRock wat meer water nodig heeft. Desondanks een mooi schuim.
Tjebbe Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Stirling Kong, TOBS Jermyn Street, Above the Tie S2 op Windrose RVS greep, Voskhod Teflon (1), Tunney aluin, Aloë Vera gel.
Harkos Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 (edited) Omega Beun Zwart, TFS_Corte Sabauda, Mulcuto_Schrägschnitt Treet Platinium_Super Stainless Steel 4e x, TFS_Corte Sabauda ASB. Kwast en zeep: De TFS_Corte Sabauda en de Omega Beun Zwart zetten de badkamer vol met frisse bloemetjes. Zo wat is dat een geurige zeep. Makkelijk opkloppen en een vol en zeer vochtig schuim, waardoor een mooie gladde huid resteert na het scheren. Mesje en krabber: De Treet Platinium_Super Stainless Steel voor de 4e x gebruikt. Was ik de 1e 3 scheerbeurten wat ambivalent over deze Treet, moet ik nu wel vast stellen, dat deze 4e x wel weer bijzonder goed was. Of het aan de combi ligt, of dat ik mijn velletje wat heb ontzien gisteren, weet ik niet met zekerheid. Kan echter wel vaststellen, dat het mesje in de Mulcuto vanmorgen een blitse beurt leverde en waarschijnlijk de beste van de afgelopen 4. Vlot scheren en zonder schade of achterblijvende stoppels. Blijkbaar is het erg belangrijk, waar je dit mesje in stopt. De komende dagen zal het leren, maar als het zo blijft, is het prima. Resultaat: BBS. De afwerking vanmorgen met de ASB van TFS is erg simpel en afdoende verzorgend. Normaal doe ik eerst even wat AS, maar hier past de zeep en ASB zo goed, dat als je een wolk van bloemen wilt, het bij de zeep en ASB moet laten. Edited December 21, 2015 by Guest
marco Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Whipped Dog 22mm silvertip TOBS cedarwood (tester) Merkur 11c Polsilver stainless Floïd Amber Nivea sensitive asb Vandaag voor de tweede keer de Whipped Dog in combinatie met TOBS gebruikt. Crème gaat deze kwast beter af dan zeep. De kwast heeft net iets te weinig ruggengraat om harde zeep makkelijk te laden, maar met creme is dat natuurlijk geen probleem en presteert de kwast geweldig. Meer dan voldoende dik, glibberig schuim. De geur vind ik niet echt geweldig, maar het schuim van TOBS is altijd van goede kwaliteit. Helaas krijg ik er na een tijdje gebruiken een branderig gevoel van, maar daar ga ik nu de kans niet voor krijgen want morgen is het op. Tenzij het morgen toeslaat natuurlijk
Tony Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Fr. Herder A. S. 32, 17/16 (27mm) breed in ebbenhout
Guest Gusto Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Timor 1352 Dorco ST301 (2) Omega 11137 Varken TFS - Zagara Gelsomino Forte TFS - Zagara Gelsomino Forte ASB Het mesje was iets minder schraperig dan gister, maar nog steeds niet comfortabel.
DannyVG Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Semogue 830 Astra Muhle R89 Grande Tfs Tabacco Forte Aluin Tfs asb Tabacco forte na 1 week elke dag scheren beginnen de haartjes van de semoque 830 beginnen zich goed te splitsen
Hanskoning Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Een scheerbeurt om snel te vergeten. De iKon met een vers Lord Classic mesje, de Haslinger Schaffmilch met de Simpson opgeklopt tot een prettig schuim alles goed zou je denken. En dan wil de huid gewoon niet, de eerste gang ging redelijk alles daarna was minder. De aluin prikt als een bezetene en zelfs de Weleda brengt weinig verbetering in een brandende en trekkerige huid.
Edsel Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Gillette Tech flat bottom (England) Rapira Swedish Supersteel (2) Plisson L'Occitane TFS Ginestra di Taormina Hegron sensitive ASB Master Perfumers Dark Wood
mhharsta Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Haslinger is top ! @Harkos, had je vanochtend de ATT-S1 of de Mulcuto voor het Treet mesje?
Harkos Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Dank voor je oplettendheid. Het moest de Mulcuto_Schrägschnitt zijn. Foutje bij het kopiëren uit Excel.
mhharsta Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Ik lees je SOTD's altijd met veel belangstelling Harkos!
efsk Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Was dit ook een stukje logistieke coördinatie?
Harkos Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Was dit ook een stukje logistieke coördinatie? Op mijn leeftijd hoef ik niet meer naar perfectie te streven. Zie dat er nog steeds met aandacht word gekeken naar hetgeen ik heb te melden. Als dat verstomt, wordt het tijd me zorgen te maken. Voorlopig bekruipt me dat gevoel nog niet.
Altarman Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 - Gillette Fatboy - Gillette Rubie (3) - Semogue SOC - Williams Ice Blue scheercrème - Aqua Velva Ice Blue AS - Mennen AFTA ASSC Een zeer prettige shave.. Deze week ga ik nog 1 maal de Merkur 39C proberen, ik heb deze nu diverse malen en met diverse mesjes geprobeerd en hij geeft mij niet dat resultaat als ik graag zou willen en die ik bij de andere krabbers dus wèl heb. Waar het aan ligt weet ik niet maar op een of andere manier kunnen wij het samen niet zo vinden.. Dus hoogstwaarschijnlijk staat hij dan ook deze week op Vraag&Aanbod
Altarman Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Hoe gaat het met je Altarman? Het gaat Hans, nog niet echt verbetering en moet de 29e weer naar het ziekenhuis dus tot die tijd maar afwachten...
Snuff Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Fr. Herder A. S. 32, 17/16 (27mm) breed in ebbenhout Wow dat is de grootste Herder die ik ooit mocht aanschouwen
Snuff Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Het gaat Hans, nog niet echt verbetering en moet de 29e weer naar het ziekenhuis dus tot die tijd maar afwachten... Ai dat is minder en juist voor nieuwjaar, we duimen voor je!
Loei Posted December 21, 2015 Posted December 21, 2015 Fatip Grande Feather (2) Razorock Plissoft Wilkinson zeep Cien ASB Brut Sport Style
Recommended Posts