Jan Zoethout Posted December 19, 2015 Posted December 19, 2015 (edited) Als ik bij tryablade.com kijk naar de Asco mesjes (uit de Lord stal), zie ik daar 3 soorten: Asco in de oranje verpakking, de rode verpakking, en de rood/blauwe verpakking. De mesjes uit de oranje verpakking heb ik geprobeerd (en "heel fijn" bevonden), de andere 2 (nog) niet. Vraag is: zijn dit 3 dezelfde mesjes (afgezien van de verpakking) of niet ? Edited December 19, 2015 by Guest
talibeard Posted December 19, 2015 Posted December 19, 2015 Dat weet ik ook niet zeker. Van de drie heb ik de onderste geprobeerd en die zitten in mijn optiek erg dicht bij de Lord SS Cool. Nou moet ik zeggen dat wat mij betreft veel van de 'niet-Lord'-Lord mesjes daar sterk op lijken of misschien wel identiek zijn; geprobeerd heb ik de Big Ben (in blauwe wikkel), Racer, Crown, Rainbow, Silver Star en de eerder genoemde Asco. De Shark SS was beduidend minder maar dat kan ook goed een productie-misser zijn geweest.
Jan Zoethout Posted December 19, 2015 Author Posted December 19, 2015 Aha - Harrie. Bij mij heeft de Asco oranje kwalifikatie "heel fijn" gekregen, en Lord SS Cool "best fijn". Zou kunnen betekenen dat de Asco rood/blauw een ander mesje is dan de Asco oranje ... Racer en Shark vind ik "best fijn", en Rainbow moet ik nog uitproberen. Naast "heel fijn" (hoogste kwalifikatie) en "best fijn" gebruik ik nog "OK", "aardig", "gaat wel", en "toch minder". Niet erg gedetailleerd, ben ik bang .... Ben ik benieuwd of iemand iets kan zeggen over het verschil tussen Asco oranje en Asco rood ....
talibeard Posted December 19, 2015 Posted December 19, 2015 Het probleem voor mij met de mesjes die ik eerder noemde is eigenlijk dat ze net niet scherp genoeg zijn om makkelijk door mijn baard te komen. En dan wordt het ook erg lastig om (kleine?) onderlinge verschillen nog te kunnen constateren denk ik want ze komen allemaal net iets tekort. Ik zou ook niet durven stellen dat er geen onderlinge verschillen zijn hoor, want ik weet van de met 'Lord' gemerkte mesjes dat ze wel degelijk anders zijn tov elkaar. Maar in mijn beleving zitten de submerken wel erg dicht bij elkaar; in beginsel sympathiek maar met name ATG komen ze tekort.
Jan Zoethout Posted December 19, 2015 Author Posted December 19, 2015 Nu ik m'n Asco's wat beter bekijk, zie ik dat ik de rode heb, de letters linksboven zijn wit, en er zitten 10 mesjes in het pakje ... terwijl ik ze bij bestshave.net toch echt als oranje heb gekocht. Maakt verder niet uit - weet ik nog steeds het verschil tussen oranje en rood niet ...
Robert79 Posted December 19, 2015 Posted December 19, 2015 Zelf heb ik het Asco mesje in de Oranje wikkel gebruikt, maar de blauwe en rode versie nog niet.Ik vond het mesje vergelijkbaar met Racer, Silverstar en Crown.De Big Ben vond ik iets beter. Wel vond ik de mesjes minder dan de Lord Classic, super en de Platinum.
rust Posted December 24, 2015 Posted December 24, 2015 weet ik nog steeds het verschil tussen oranje en rood niet Het zou kunnen dat enkel de verpakkingshoeveelheid verschilt. Dat is bvb zo bij feathers; de pakjes van 10 zijn geel en die van 5 zwart, maar er zitten gewoon dezelfde mesjes in.
Jan Zoethout Posted December 24, 2015 Author Posted December 24, 2015 Inderdaad, zou zomaar kunnen dat de kleur alleen iets met de verpakkingshoeveelheid te maken heeft. Denk dat ik binnenkort maar eens wat mesjes probeer te ruilen: vraag ik oranje en blauw/rode Asco's in ruil voor iets anders ... Er zijn trouwens nog meer mesjes uit de Lord stal die ik nog niet uitgeprobeerd heb
talibeard Posted December 24, 2015 Posted December 24, 2015 weet ik nog steeds het verschil tussen oranje en rood niet Het zou kunnen dat enkel de verpakkingshoeveelheid verschilt. Dat is bvb zo bij feathers; de pakjes van 10 zijn geel en die van 5 zwart, maar er zitten gewoon dezelfde mesjes in. Dat is het ook niet; op de Lord site kun je oranje alleen in pakjes van 5 stuks krijgen maar de rode zowel in 5 als 10 stuks.
talibeard Posted December 24, 2015 Posted December 24, 2015 Er zijn trouwens nog meer mesjes uit de Lord stal die ik nog niet uitgeprobeerd heb Welke heb je al wel uitgeprobeerd en/of liggen er nog te wachten?
Jan Zoethout Posted December 25, 2015 Author Posted December 25, 2015 Er zijn trouwens nog meer mesjes uit de Lord stal die ik nog niet uitgeprobeerd heb Welke heb je al wel uitgeprobeerd en/of liggen er nog te wachten? Moet ik even mijn lijstje en de website van Tryablade erbij pakken, Harrie ... Ik heb dus de volgende mesjes (en ook uitgeprobeerd): Asco rood Captain Lord Classic Lord Cool Lord Platinum Class Lord Super Chrome Lord Super Stainless Racer Super Stainless Rainbow Super Stainless Shark Super Chrome Shark Super Stainless De volgende heb ik niet (en ook niet uitgeprobeerd, dus): Asco oranje Asco rood/blauw Big Ben Super Stainless Crown Platinum Crown Stainless Silver Star Stainless Vormen de lijstjes samen de volledige Lord stal, of mis ik er nog ?
talibeard Posted December 25, 2015 Posted December 25, 2015 Als je de Lord Super Stainless noemt heb je het waarschijnlijk over de blauw/witte verpakking met de Super maar er is ook nog een Extra variant. Verder is er behalve de rode Captain ook nog een groene; veel meer een standaard carbonstalen mesje. Maar ik vraag me toch serieus af of die Captains nog wel gemaakt worden, ze zijn op hun site niet terug te vinden. Big Ben is er behalve in de bekende blauwe verpakking ook nog in een paarse of, zoals ze zeggen, violet. Dan ken ik van de Silver Stars de rood/grijze verpakking maar er is ook nog een groene variant die ik verder ook niet ken (net zoals de paarse Big Bens trouwens). Van Crown wist ik tot nu niet eens dat er ook een Platinum variant was. Aan een paar rood/blauwe Asco's kan ik je wel helpen trouwens, net als aan een paar Crowns (stainless). Misschien ook nog Silver Stars maar daar ben ik niet zeker van. Stuur maar een PB'tje met je adres als je die hebben wilt!
Jan Zoethout Posted December 25, 2015 Author Posted December 25, 2015 Die Lord Extra heb ik kennelijk gemist bij de tweede Lord inkoop aktie ... vreemd ... Big Ben violet en Silver Star groen staan niet op de site van Tryablade - vandaar dat ik ze niet genoemd heb. Lord Extra staat trouwens ook niet op Tryablade. Uiteraard wil ik wel wat mesjes uit je gigantische voorraad ontvangen - 2 per soort is meer dan genoeg. PB'tje komt er aan ...
talibeard Posted December 25, 2015 Posted December 25, 2015 Dat je die Extra's niet ingekocht hebt is niet zo gek want Lord Hungary heeft die (helaas) niet. Die zitten voor mij tussen de Classics (gaan voor mij wat langer mee en zijn erg vergevingsgezind) en de Supers (zijn voor mij scherper en schonender dan de Classic maar eerder aan hun eind) in. Ik heb daar nu Connaught ze niet meer heeft helaas ook geen adres meer voor. Wacht je PB af!
Jan Zoethout Posted December 25, 2015 Author Posted December 25, 2015 Harrie, Die rode Captains vind ik trouwens terug op deze site ...
talibeard Posted December 25, 2015 Posted December 25, 2015 Weet ik maar dat is de webshop van Lord Hungary en toen ik in '12 Budapest bezocht was de heer Koltai (importeur) zo vriendelijk ze naar mijn hotel te komen brengen.... Op de eigen site van Lord zijn ze niet te vinden maar of dat is omdat we alleen op het Europese deel daarvan kunnen komen of dat ze gewoon als eenmalige batch zijn gemaakt of überhaupt uit productie zijn weet ik dus niet. Ik kom ook niet te kort hoor; met mijn rode Captains kan ik de rest van mijn leven wel toe.
Robert79 Posted December 25, 2015 Posted December 25, 2015 Als ik het nu zo lees heb ik de Big Ben violet, Asco rood-blauw,Silver Star groen-geel, Shark chrome,Crown platinum en de Lord Extra ook nog is proberen. Vooral die Lord Extra ben ik wel benieuwd naar.
talibeard Posted December 26, 2015 Posted December 26, 2015 Als ik er nog meer had dan die handvol nu had ik je er wel een paar opgestuurd Robert maar die paar Extra's die ik nu nog heb liggen in een kluis achter explosieven. Maar ze duiken ongetwijfeld nog ergens op en dan sta ik met jou vooraan om er een paar te scoren!
Robert79 Posted December 27, 2015 Posted December 27, 2015 Daar verheug ik me op, Harrie.Ik ben op een paar na, dol op de mesjes van Lord. Ik ben steeds aan het zoeken op het web voor die Lord Extra's, maar t valt echt niet mee
Jan Zoethout Posted January 5, 2016 Author Posted January 5, 2016 Er zijn trouwens nog meer mesjes uit de Lord stal die ik nog niet uitgeprobeerd heb Welke heb je al wel uitgeprobeerd en/of liggen er nog te wachten? Moet ik even mijn lijstje en de website van Tryablade erbij pakken, Harrie ... Ik heb dus de volgende mesjes (en ook uitgeprobeerd): Asco rood Captain Lord Classic Lord Cool Lord Platinum Class Lord Super Chrome Lord Super Stainless Racer Super Stainless Rainbow Super Stainless Shark Super Chrome Shark Super Stainless De volgende heb ik niet (en ook niet uitgeprobeerd, dus): Asco oranje Asco rood/blauw Big Ben Super Stainless Crown Platinum Crown Stainless Silver Star Stainless Vormen de lijstjes samen de volledige Lord stal, of mis ik er nog ? Dank zij de mesjes en de info die ik van Harrie (talibeard) mocht ontvangen zijn de door mij opgevoerde lijstjes als volgt veranderd: Ik heb dus de volgende mesjes: Asco rood Asco rood/blauw Captain rood Captain groen Crown Super Stainless Lord Classic Lord Cool Lord Platinum Class Lord Super Chrome Lord Super Stainless Lord Super Stainless Extra Racer Super Stainless Rainbow Super Stainless Shark Super Chrome Shark Super Stainless De volgende heb ik niet: Asco oranje Big Ben Super Stainless blauw Big Ben Super Stainless paars Crown Platinum Silver Star Super Stainless rood/grijs Silver Star Super Stainless groen
Jan Zoethout Posted January 8, 2016 Author Posted January 8, 2016 Heb nog een DE mesje en een SE mesje in test - dus het kan nog wel tot 2 weken duren voor ik aan die Captain groen to ben .. Trouwens, de Captain rood is al vrijwel niet aan te komen, laat staan de groene ...
Jan Zoethout Posted January 11, 2016 Author Posted January 11, 2016 Jan, hoe scheert die Captain groen ? Moet nog 2 keer een Personna Lab Blue proberen en een paar keer de SE krabber ER 1912. Komende zondag is de Captain groen voor de eerste keer aan de beurt ...
talibeard Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Die groene Captain is een veel eenvoudiger mesje dan de rode Captain. Waar ze van de rode een soort high-tech koolstofstalen mesje hebben gemaakt met roestwerende lak, teflon en wat al dies meer moeten de groene het zo doen. Het is in mijn beleving minder scherp en minder duurzaam maar wel sympathiek en vergevingsgezind. Het is wel veel roestgevoeliger dan de rode; die laatste bivakkeert tot wel 3 weken in mijn krabber en heeft dan alleen maar last van roest rond de uitgestanste gaten terwijl de groene vrij vlot zwarte vlekken krijgt.
Jan Zoethout Posted January 14, 2016 Author Posted January 14, 2016 Jan, hoe scheert die Captain groen ? Heb die ene groene Captain in m'n SSSeygus gedaan en uitgeprobeerd. Het gevoel tijdens het scheren en het uiteindelijke resultaat is niet beter, maar ook niet slechter dan bij andere mesjes. Zal het mesje ook eens met andere krabbers gebruiken - over een paar weken (ik wil ook nog m'n ER 1912 nader aan de tand voelen) weet ik meer ...
Recommended Posts