eRayzor Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Ik ben wel benieuwd of de stap van een Parker 66R naar een Merkur Futur een goede stap is? Wordt ik hier veel wijzer van of moet ik even blijven oefenen met mijn Parkertje? Wie weet raad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Persoonlijk vind ik de Merkur Futur een lompe krabber waarmee je maar lastig onder de neus kan scheren. Tegenover een Parker is hij wel wat "agressiever" en ook een pak zwaarder. Een Merkur Progress scheer mijn inziens een pak lekkerder, maar uiteindelijk moet je zo een dingen toch zelf uittesten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted December 18, 2015 Author Share Posted December 18, 2015 Frog...Jij bent lekker actief op het forum...fijn! Waar zit dat afgressiever nou precies in. In de basis is het (heel oneerbiedig) een houdertje waar een mesje in zit. Of ga ik nu te ver? Ik heb op het moment nog geen idee of ik overweg kan met de Parker of dat ik straks wat anders nodig heb. Voordeel van de Futur is toch dat ie Zo agressief is als jij wil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Haha, op sommige momenten van de dag hang ik hier aardig veel rond ja. Je kan bij een verstelbare krabber inderdaad kiezen hoe agressief hij aanvoelt. Ik kan uiteraard alleen maar spreken uit eigen ervaringen, maar ik vond van alle verstelbare krabbers die ik al mocht gebruiken de Futur de minst goede. Ik vond er niet de juiste stand op waarmee ik me lekker kon scheren. De laagste standen waren veel te mild, de hoogste standen dan weer erg oncomfortabel. Zeker in combinatie met zijn gewicht. Een Merkur Progress of een Gillette slim adjustable (zo eentje van enkele decennia oud) zijn veel beter in balans en scheren mijn inziens veel beter. Deze kosten dan ook nog een beetje minder dan de Futur. Maar het is zoals ze zeggen, UEKAZ ( uw ervaring kan anders zijn ). Scheer je jezelf op dit moment comfortabel met je Parker? Of scheert hij te mild naar je zin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted December 18, 2015 Author Share Posted December 18, 2015 Ik ben nog aan het testen met mesjes. Derby en Gilette super edge nu gehad, volgende die ik wil proberen is de Astra groen. Met de derby veel schaafplekken (Razor burn) en bij de Gilette wat wondjes en niet super glad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Die Astra groen mesjes zijn alvast een pak scherper en comfortabeler dan de Derby mesjes. Het belangrijkste is om GEEN druk te zetten en het mesje en het gewicht van je krabber het werk te laten doen. Oefening baart kunst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted December 18, 2015 Author Share Posted December 18, 2015 Zou een Gillette Fatboy of een Gillette Superspeed black tip wat voor mij zijn i.p.v. de Parker of schiet ik daar niets bij op. Kun je mij advies geven op het gebied van de beschikbare krabbers? Ik dacht dat ik met een Merkur Futur niet fout kon gezien de verstel mogelijkheden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Wat precies wat voor jou is kan ik je niet mee helpen. Dat moet je zelf uittesten om te zien of het werkt voor jou. Hetgeen ik wel kan doen is mijn ervaringen met dergelijke krabbers delen. Als je een verstelbare krabber wilt, zou ik persoonlijk voor een Gillette slim adjustable gaan of een Merkur Progress. De Fatboy scheert naar mijn mening minder lekker dan de twee die ik net vernoemde en kost dan ook nog eens een hoop geld omdat ze gehyped zijn. Mocht je een niet verstelbare krabber willen dan zou ik in jou plaats voor een Merkur 34c of een Muhle R89 gaan. Deze zijn sowieso al een tandje agressiever dan een Parker krabber. De superspeed krabbers zijn over het algemeen mild, al heb ik me nog nooit met een black tip geschoren. Je kan ook altijd naar Merwtje een privé berichtje sturen. Die man heeft heel wat leuke krabbers liggen en levert altijd kwaliteit.Zijn prijzen zijn dan ook nog eens erg mooi. Oja, voor hetzelfde geld werkt de Futur wel goed voor jou hé. Dit is enkel mijn ervaring met die krabber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 (edited) Om even terug te komen op het verschil tussen een progress en een futur. Ik heb ze beide en ook de Vision. Eigenlijk heb ik twee progressen ( mergress en digress). Persoonlijk scheren zowel de Vision als de futur niet echt lekker. Te lomp, te onvoorspelbaar. Daarentegen is de progress echt fantastisch Edited December 18, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Hier nog een stem voor de progress. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Ik nog nooit een Futur of een Vision geprobeerd en dat zal denk ik ook niet gaan gebeuren. Hun grootte staat me niet aan. De Progress, ik heb de normale variant, bevalt mij in ieder geval uitstekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Nog ter aanvulling. De progress scheert gelijk aan de digress en de mergress. Verschil is de andere stelknop. En functioneel verschil is alleen maar dat de stelknop is gekalibreerd . Link to comment Share on other sites More sharing options...
pern Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Ik heb net een Futur gekocht van Roland en hij bevalt tot nu toe goed. Je moet door het gewicht wel erg opletten en dus helemaal geen druk zetten. In lage standen is hij niet agressief, dit veranderd uiteraard als je naar 5 of 6 gaat. Maar zoals hier boven ook al gezegd is hij is wel groot en ik kan mij voorstellen dat niet iedereen dat prettig vindt. Oh ja, ik ben net 3 maanden met deze nieuwe hobby bezig. Dus de Futur is ook wel bruikbaar voor beginners. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Hier ook de Progress bewezen kwaliteit en je hoort bijna nooit dat iemand zich hiermee niet kan scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Zie ik het goed? Heb je je Parker al te koop gezet op Marktplaats? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted December 19, 2015 Author Share Posted December 19, 2015 (edited) Ach wie weet... Al had ik vanmorgen met de soc, de Parker met een Astra groen mesje en Proraso groen toch een heerlijk fris en pijnloos resultaat... Edited December 19, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted December 19, 2015 Author Share Posted December 19, 2015 Beste Pern, Sorry, wie is die Roland waar jij de Futur van gekocht hebt? Heb je de chroom of de matte versie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pern Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Roland is een van de medeforumleden. En ik heb de matte versie Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 De Futur is wel een beetje een liefhebbersding en geen allemansvriend. Het kan dus een tamelijk duur uitprobeersel worden en ik zou zelf, maar dat is een persoonlijke keuze, pas gaan zoeken naar een verstelbaar exemplaar als ik tegen problemen aanliep met 'normale' niet-verstelbare krabbers. Een klein onderzoekje op B&B een aantal jaren terug liet zien dat de meeste gebruikers, als ze eenmaal een prettige stand gevonden hadden, dat ding nooit meer verstelden. Slechts een klein deel is schijnbaar na de beginperiode nog echt standen aan het wisselen. Verder weet ik niet hoe lang je al met een DE bezig bent (en ik snap ook goed dat je sowieso wel nieuwe dingen wilt proberen hoor ) maar het kan echt geen kwaad om even bij dezelfde spullen te blijven om het DE scheren wat beter op je ruggengraat te krijgen. Maar daar vroeg je allemaal niet om natuurlijk...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted December 19, 2015 Author Share Posted December 19, 2015 Harrie, Ik weet dat je gelijk hebt. Denk alleen wel dat ik van de Parker afmoet naar bijvoorbeeld een Merkur progress of Gillette Fatboy of adjustable om voorruitgang te kunnen zien. Weet nu niet om de Parker mij wat gaat brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 De goede vraag is: waarom een adjustable? Waarom niet gewoon een goeie vintage of nieuwe niet-verstelbare krabber? Wat mis je in je Parker wat je zoekt in een verstelbare? Als je zelf zegt niet te weten of je met je krabber overweg kan, dan is het moeilijk om te bepalen wat je eigenijk wilt. Zoek je mild, zoek je agressie, zoek je lichter of zwaarder, zoek je open of gesloten kam? Wil je gewoon alles een keer proberen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Harrie, Ik weet dat je gelijk hebt. Denk alleen wel dat ik van de Parker afmoet naar bijvoorbeeld een Merkur progress of Gillette Fatboy of adjustable om voorruitgang te kunnen zien. Weet nu niet om de Parker mij wat gaat brengen. Loop je niet een beetje te hard van stapel het bovenstaande allemaal gelezen te hebben waarom niet eerst alle huidige variabelen die je hebt eerst eens goed uittesten. Je inlezen in oude topics kan al veel informatie verschaffen en vervolgens een keuze maken uit het grote aanbod van scheergerei en stapsgewijs de reis aanvangen naar het voor jou juiste scheergerei. Juist de reis maakt deze hobby zo leuk en de bestemming vind je hopelijk nooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 http://link.marktplaats.nl/m1003112746 deze is anders ook een goede beginnerskrabber Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted December 19, 2015 Author Share Posted December 19, 2015 Ik wil eigenlijk vooral voorkomen dat ik een valse start maak waardoor het mij tegen gaat staan en ermee kap om de verkeerde redenen. Beetje hetzelfde als iemand die begint met knellende voetbalschoenen en daarna maar op kantklossen gaat.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Dan dient je vraag te zijn: met wat voor soort krabber(s) krijgt de beginnende krabberaar de beste resultaten cq kan de beginnende krabberaar het beste uit de voeten. Op die vraag vind je in meerdere draadjes op het forum een antwoord. Zou ik daarover zinnige dingen kunnen zeggen zou ik dat hier doen, maar ik kon met een krabber niet echt uit de voeten tot ik me met het open mes had leren scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts