eRayzor Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Net binnen en nu al een vraag over scheerkwasten.... Hoe staat een Muhle hjm Graudas in verhouding tot een Semogue Owners Club 2 band? Ik heb de hjm in mijn beginners set aangekocht. Wie kan mij wijzer maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Tja, het is allebei das, dat wel. Je zet nu instapniveau (HJM) tegenover een topmodel dus dat is wat lastig vergelijken. Ik heb de Semogue nooit gebruikt maar ik zet (zo goed als) iedere varkensharen kwast in mijn verzameling boven de HJM. Op voorhand durf ik wel te zeggen dat de Semogue steviger zal aanvoelen, zachter zal zijn en minder prikkerig zal aanvoelen (als je op je gezicht opschuimt) maar er zijn hier wel een paar leden die specifieker kunnen zijn denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 De HJM heb ik nog nooit gebruikt, dus daar kan ik weinig over zeggen. De Semogue SOC tweebander heeft hier dan weer als enige das een vast plaatsje tussen allerhande synthetische kwasten. Hij is lekker zacht met toch genoeg ruggengraat. Hierdoor maakt hij van zowel een harde scheerzeep als een scheercreme in een handomdraai een lekker scheerschuim. Je hebt naar mijn mening dus een erg goede tweede kwast uitgekozen Ray! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted December 18, 2015 Author Share Posted December 18, 2015 Maak ik mijn foutje wat betreft dat 'schuim' gelukkig weer aardig goed gemaakt....alhoewel 2 band hahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Voor mij is de ene bwahhh en de ander mmmmmh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 In mijn ervaring totaal niet met elkaar te vergelijken. Mijn HJM Grijze das was een slappe kwast die ruggengraat miste en geladen als een slappe dweil over het gezicht ging. Daarbij had hij moeite met het laden van harde zepen, is hier na een half jaar verwijderd uit de collectie. De Semoque daarentegen is een topkwast zacht op de huid maar met ruggengraat en heeft geen enkele moeite met het opschuimen van welke zeep dan ook. Blijft ook stevig aanvoelen tijdens het opbrengen van het schuim op het gezicht en daar houd ik wel van. Duurde bij mij iets langer voor hij ingewerkt is maar ik prefereer hem boven mijn Simpson best en super dassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted December 18, 2015 Author Share Posted December 18, 2015 Snuff, zou je je nader willen verklaren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Als ik me niet vergis heeft de Semogue lang deel uit gemaakt van zijn arsenaal kwasten, of dat ook opging voor een hjm kwast betwijfel ik ten zeerste. Ik gebruik mijn Semogue SOC 2 band al bijna 4 jaar en ben er nog steeds erg over te spreken. Ik moet de eerste graudas/pure badger/Black badger/hoe ze het ook noemen nog tegenkomen die mij bevalt. Ik heb er meerderen gehad en/of geprobeerd waaronder een gewone Muhle pure badger. Naast een algeheel gebrek aan ruggengraat prikten ze allemaal erger dan de goedkoopste varkensharen kwasten die ik in handen heb gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Wat Marcel schrijft, er is echt een groot verschil tussen beide borstels. Wat niet hoeft te betekenen dat er geen mensen zijn die de hjm verkiezen boven de SOC borstel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted December 19, 2015 Share Posted December 19, 2015 Gewoon beide proberen, en uitvinden welke het beste bevalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted December 19, 2015 Author Share Posted December 19, 2015 Vanmorgen de soc in de scheerkom gebruikt. Heerlijk schuim en snel... Door het warme water onderin de scheerkom / scuttle een heerlijk warm en rijk schuim.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
merwtje Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Ik wil ook zo'n Semogue Owners Club in het bezit krijgen en zonder daar nou weer een nieuw item voor te openen stel ik die vraag maar hier. Nieuw bestellen in Portugal voor rond de 70 euro of zijn er goedkopere opties. Ex-liefhebbers die hem kwijt willen om een of andere reden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Gewoon hier (In Nederland) kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Volgens de site heeft BDF beide versies op voorraad Erwin. Ik zou hem dan ook gewoon in Nederland bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Prima Kwast! (voor die prijs) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcanon Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Ik heb die van mij afgelopen weekend besteld den dinsdag was hij bij me thuis. Besteld via BdF voor onder de 70 euro. http://www.barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/product&path=1_9&product_id=731 Als je de kortingscode gebruikt is ie zelfs nog wat goedkoper Link to comment Share on other sites More sharing options...
merwtje Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Juist, bedankt voor jullie hulp. Tegenwoordig kun je gelukkig (bijna) alles ook in Nederland kopen dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eRayzor Posted January 15, 2016 Author Share Posted January 15, 2016 Sorry Erwin, ik doe hem niet weg...Kan hem je wel aanraden..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepstra Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Ook ik kan hem aanraden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts