Jump to content

Recommended Posts

Posted

Op deze krabber gestuit:

7KqeEin.jpg

Boker - eigenlijk met een Umlaut op de O - maar dat kan ik niet ... dus Boeker dan maar ... :D

Enfin - te zien op https://www.boker.de/en/rasiermesser/rasierhobel/04BO171.html .

Lijkt verdacht veel op een Fatip Grande - en in tegenstelling tot wat er op die site gezegd wordt, is

het greepje wel degelijk hol ...

Verschil met de Fatip is, dat deze 11 tanden heeft (aan iedere kant), in tegenstelling tot de Fatip (13 tanden).

Heb contact gehad met iemand die zo'n ding heeft - hij vertelde me dat de kap 18 mm breed is, en dat

de krabber minder agressief is dan een R41 (2013) (en agressiever dan zijn andere krabbers).

Iemand bekend met Boeker krabbers in 't algemeen en deze in 't bijzonder ?

Posted

Onbekend met Böker krabbers. Ik heb een Böker mes dat is zeer goed.

Al naar gelang de markt waar het product voor bedoeld is overigens gebruiken ze de ö of de o: messen voor de Engelstalige markt heten allen Boker.

Posted

Als ik naar de vergrote foto kijk, zie ik dezelfde belabberde afwerking als van de Fatip. ;)

Posted

De vraagprijs Is noemenswaardig hoger dan voor een gewone Fatip. Ik ben dan ook benieuwd welke toegevoegde waarde deze krabber heeft tov de Fatip.

Posted
Als ik naar de vergrote foto kijk, zie ik dezelfde belabberde afwerking als van de Fatip. ;)

De kop ziet er wat netter uit dan de Fatip:

jFKKVXf.jpg

Kijk maar eens naar de "machineslag" aan de zijkant van deze Retro ...

Het greepje, daarentegen, had inderdaad wel netter gekund.

Posted
De vraagprijs Is noemenswaardig hoger dan voor een gewone Fatip. Ik ben dan ook benieuwd welke toegevoegde waarde deze krabber heeft tov de Fatip.

Daar ben ik ook benieuwd naar - het verschil in het aantal tanden en de tekst op de kap zullen toch niet zo veel

verschil maken in prestatie .... :roll:

Posted

Aangezien de vertanding, gezien de machinesporen, er pas na het gieten ingefreesd worden lijkt dit dus gewoon een Fatip te zijn in een 'variant' uitvoering (gewoon, omdat het kan! ;) ). In principe wordt een open-kam krabber dus wel degelijk minder effectief naarmate de tanden breder worden; qua agressie verandert er weliswaar niets maar de afvoer van afgesneden haren wordt wel slechter dus hoe minder vaak je scheert hoe meer last je met de Böker-uitvoering kunt krijgen tov de standaard Fatip. Meer betalen voor minder tanden is dus wel degelijk een beetje dom. Maar goed, alle Böker krabbers zijn gewoon bestaande krabbers met ander logo en flink verhoogd prijsje.