Harkos Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Met de Cyril R. Salter_Indian Sandalwood had ik een hele uitdaging om uit te vinden, wat er nu eigenlijk allemaal in zit. Staat wel onder op de pot, maar dan nog wat is het. Nou heb er weer veel bij geleerd na een uitgebreide tocht over het internet. Opvallend is, dat crèmes aanmerkelijk meer nodig hebben om bruikbaar spul te worden, dan een goede zeep. Persoonlijk ga ik voor zeep, maar zo nu en dan is een crème ook niet te versmaden. Welnu, dit is er één, die wel goed moet presteren, gezien wat er allemaal inzit. Laat je er niet door afschrikken, want de meeste stoffen zijn mits juist gedoseerd best te verdragen. Ben je echter erg gevoelig voor allerlei stofjes, dan zou deze best wel eens te veel van het goede kunnen hebben. Deze kan ik wel waarderen, gebruik hem graag. [hidden]Cyril R. Salter_Indian Sandalwood[/hidden]
efsk Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Die prachtige tekst op het etiket is natuurlijk geniaal. Naturally derived where possible. Ofwel: hoe zeg ik niks.
Harkos Posted December 17, 2015 Author Posted December 17, 2015 Die prachtige tekst op het etiket is natuurlijk geniaal. Naturally derived where possible. Ofwel: hoe zeg ik niks. Klopt en er staan een paar dingetjes bij, die als ze natuurlijke afkomst hebben goed zijn, maar synthetisch van afkomst niet best zijn. Ja en wat zit er dan in!
marco Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Ook dat laatste ingrediënt. Caramel? In scheercreme??
mhharsta Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Is dat niet kleurstof, als in caramel in b.v. whisky?
Harkos Posted December 17, 2015 Author Posted December 17, 2015 Er blijkt speciale caramel voor cosmetica te zijn. Caramel (categorie 1 - E150a) googel maar eens. Wordt een enkele keer gebruikt in drank en chinese sauzen, oester en soja, maar is niet echt best in grote hoeveelheden.
roland Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 in meestal goedkopere whisky zit E150, het E nummer voor caramel.
marco Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Ja, caramel als kleurstof ken ik. Zit ook wel eens in bruin bier. Maar waarom je dat in een scheercreme zou doen? De Salter die ik had was gewoon wit.
roland Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Geen idee, had jij ook de Indian Sandalwood?
Harkos Posted December 17, 2015 Author Posted December 17, 2015 De sandalwood heeft de kleur van mokka.
marco Posted December 17, 2015 Posted December 17, 2015 Aha. Vandaar de caramel. Van mij hoeft een creme of een zeep niet perse een kleurtje te hebben. Vooral niet als daar speciaal kleurstof gebruikt moet worden. Ik vind het geen probleem hoor, maar waarom de extra moeite? Witte zeep werkt net zo goed.
Recommended Posts