Noxa Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Ik zal aftrappen met mijn nieuwste aanwinst. En ik ben heel benieuwd naar wat voor mooie messen jullie hebben liggen en/of gebruiken. Vermeld even bij je foto om welke type mes het gaat! De mijne: Dovo Carre 5/8 Full Hollow Carbonsteel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Fraaie foto's Noxa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Mooi hoor! Is dat echt een 5/8e? Of is het een kortere straight dan wat je veelal ziet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted August 15, 2013 Author Share Posted August 15, 2013 Mooi hoor! Is dat echt een 5/8e? Of is het een kortere straight dan wat je veelal ziet? Volgens de website 5/8, ik heb het zelf niet na gemeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 Marcel zit er recht op, dit is een 6/8" hoor. Mooi mes trouwens. Enige wat ik wel vind van Dovo, je moet ze wel slijpen want zoals ze geleverd worden kan je er niet mee scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bernard De Cuenynck Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 @ Snuff: Al mijn dovo's waren scheerklaar. Ik vond dit mes geen goed mes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted August 28, 2013 Author Share Posted August 28, 2013 @ Snuff: Al mijn dovo's waren scheerklaar. Ik vond dit mes geen goed mes... Wat vond je er niet goed aan Bernard? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 @ Snuff: Al mijn dovo's waren scheerklaar. Ik vond dit mes geen goed mes... Tja mij kan je ook niet blij maken met een Dovo. M'n vriend Leo (van het scheerboek) is samen met DrP op bezoek geweest in de Dovo fabriek. Als je hoort hoe ze die zogenaamd scheerklaar maken Niemand in de hele fabriek scheerde zich ooit al met een open scheermes, da's gelijk iemand die auto's maakt en verkoopt maar er nog nooit zelf met eentje heeft gereden. Toch zijn er genoeg Dovo liefhebbers op de forums, ieder z'n ding hé. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bernard De Cuenynck Posted August 29, 2013 Share Posted August 29, 2013 @ Snuff: Al mijn dovo's waren scheerklaar. Ik vond dit mes geen goed mes... Wat vond je er niet goed aan Bernard? Ik vond dat er niet veel gevoel in zat…ik heb dat ook met mijn engels mes, W&B, das een plaatje staal dat je tegen je huid drukt…Ik was heel tevreden met het goedkoopste mes van Dovo, scheerde zeer prettig…Mijn thiers-issard is ook zo'n plaatje staal, heel stug, geen gevoel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts