Jump to content

Recommended Posts

Posted

Van Snuff 3 Super-Max Tiger toegestuurd gekregen om eens te proberen. Na enig speuren op internet ben ik er achter, dat het om een NOS mesje gaat. Redelijk van kwaliteit, maar geen hoogvlieger. Na 7 beurten is mijn beoordeling: Voldoende in gebruik, acceptabel mesje, maar ik zal ze niet kopen.

P_SupermaxSuperPlatinumTiger.thumb.jpg.d81d0f29e481434e7fecd028deaf4a8a.jpg

1- Daar het tijd was voor iets nieuws, deze maar even in de krabber. Ga ik na dit mesje weer door met de Mulcuto.

In de Fat Boy op 6 was het verwijderen van de baard in 3 rondes een fluitje van 1 cent. Voor een Super-Max eigenlijk een aardige prestatie. Voel me dan ook goed en vlot geschoren, zonder last van hoekgevoeligheid of irritatie.

2- Het mesje laat zich niet kennen. Tenminste niet zoals ik van een Super-Max verwacht, misschien wel vooringenomenheid, maar heb er nog niet veel goeden getroffen, maar deze voelt wel heel comfortabel en scherp voor de 2e x.

In de Ikon #101 een een combi, die goed zijn werk doet. Even niet opletten leidde tot enige kin schade, een serieus wondje op de kin ronding, maar ja dat mag de pret niet drukken. Aluin er op en wat Proraso gel en dicht is het weer.

3- Mesje blijft behoorlijk in conditie.

In de L6 een zorgeloos simpele beurt in 3 gangen.

4- Het mesje blijft het goed doen. Ben benieuwd hoelang dat zo is. De 4e voelt net als de 1e x.

Dan kan ook haast niet anders, daar het mesje in de ATT S1 mocht. Dat krabbertje is echt wel van hogere klasse, dan wat ik zo al heb liggen. Je went natuurlijk snel aan iets goeds, maar dit is zo significant, dat ik zelfs begin te denken aan verkoop van een aantal krabbers.

5- Het mesje heeft mijn 5 norm met vlag en wimpel gehaald. Blijft mooi op snee.

Na de ATT gisteren, moet ik wel even het kopje er bij houden, want je snijdt je met die Fatip een stuk makkelijker, dan met de ATT, terwijl het resultaat niet beter is en dat ga je dan toch wel nastreven. In elk geval een lekker direct en effectief beurtje, met als resultaat weer een mooi gladde bakkes.

6- Het mesje mocht mee op reis naar Frankfurt. Achter af had ik het beter thuis kunnen laten, maar ja achteraf weet je alles beter. Gisteren was het nog een aardig mesje, maar nu de 6e x was al flink minder.

Of het aan de combi ligt weet ik niet, maar het liep echt niet lekker. Kon me met de nodige aandacht wel scheren, maar ging niet vanzelf. Verschillende klikjes op de Slim adjustable geprobeerd, maar uiteindelijk was 6 het meest hoopgevend.

7- Dat was zeker 1 te veel. Het mesje lijkt wel in 1x op te zijn.

Moest het nog 1x in de Slim adjustable gebruiken, maar werd er niet blij van. Op de de wangen en de kaaklijn ging het nog redelijk, maar niet lekker glad en de hals partij werd een aardig bloedbad voor mijn doen. Stuk of 4 wondjes. Gelukkig aluin bij de hand. Thuis het mesje maar in de spaarpot. Het Derby niveau is het zeker ontstegen, maar moet er nog eens met één scheren, die ik nog wel heb, om het zeker te weten, maar sluit helemaal aan bij mijn idee over Super-Max. Mesjes in de klasse net aan voldoende.

Naar index Harkos

Posted

Ik heb ooit een pakje bij een bestelling van BdF gekregen. Inderdaad bruikbaar maar niet heel geweldig. Ik vind ze ongeveer op hetzelfde niveau zitten als de huidige Super-Platinums en daarmee wel beduidend beter dan de Stainless variant. Ik heb me er tot vier keer mee kunnen scheren maar die laatste beurt was niet meer fijn; een mesje voor drie scheerbeurten dus.

Wat alle tot nu toe door mij geprobeerde SuperMax mesjes gemeen hebben is dat ze wat schraperig aanvoelen.

Posted
Ik heb ooit een pakje bij een bestelling van BdF gekregen. Inderdaad bruikbaar maar niet heel geweldig. Ik vind ze ongeveer op hetzelfde niveau zitten als de huidige Super-Platinums en daarmee wel beduidend beter dan de Stainless variant. Ik heb me er tot vier keer mee kunnen scheren maar die laatste beurt was niet meer fijn; een mesje voor drie scheerbeurten dus.

Wat alle tot nu toe door mij geprobeerde SuperMax mesjes gemeen hebben is dat ze wat schraperig aanvoelen.

Ben ook geen liefhebber van Super-Max. Diverse geprobeerd, maar er is zoveel beters. Vind vaak de 1e beurt wel te pruimen, maar daarna zijn ze inderdaad wat rauw, of zoals je zegt schraperig. Echter je moet alles toch proberen om er een oordeel over te kunnen hebben. Trouwens wat blijft er van deze hobby over, als je alleen de je beste krabber, mesje, zeep en kwast overhoud. Wordt het erg eentonig.

Posted

Helemaal mee eens Harrie! Mijn favoriete mesjes ken ik al lang (hoewel die nog altijd getest moeten worden tegen telkens weer wat nieuws) maar toch blijf ik op onderzoek uit gaan. Momenteel ben ik een rondje Chinese mesjes aan het doen en ook dat doe je niet uitsluitend voor je plezier! ;)

• 1 month later...
Posted

Hoewel ik een aantal versies al is hebt gebruikt, zou ik deze nog is willen proberen.

Al is het alleen al vanwege die fraaie tijgerkop op de doos.