Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- TFS zagara gelsomino forte asb

De Candidius om de week te beginnen. Een prima scheerbeurt met na drie gangen weer een babybilletjesglad resultaat. Een enkel prikje van de aluin, de Pinaud deed hier nog een schepje bovenop. Afgemaakt met de TFS asb.

Posted

Gillette Aristocrat Adjustable

Rapira Platinum Lux 1x

Stirling Kong

DVH scheerzeep

L 'Oreal Hydra Energy AS

Hema ASB Sensitive

De Aristocrat op stand 5 leverde een voor mij verrassend milde scheerbeurt op met het verse Rapira mesje. Goede combinatie voor de vroege morgen. Fijne week allemaal!5e3a9648c4f94f55c7c83fd9758f1f2a.jpg

Posted

Muhle R89

Wilkinson Gillette stainless (2)

Vintage varken

Omega Crema da Barba

L'Oreal men expert ASL

Nivea sensitive ASB

Posted

Arganolie,

Stirling Kong,

TOBS Jermyn Street,

Above the Tie S2 op Windrose RVS greep,

Rapira Platinum Lux (2),

Tunney aluin,

Kokosolie.

Posted

Omega_20102,

Mühle_Sandelholz,

Mulcuto SE (logé van Efsk),

Mulcuto Lebenlang ""Donnerstag"" wedge 5e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De Mühle_Sandelholz en de Omega_20102 deden het weer helemaal vanmorgen. Kwastje klopte weer vlot voldoende schuim. Enige gulheid bij het laden van de kwast geeft een bom schuim. Lekker.

Mesje en krabber:

De Mulcuto Lebenlang "Donnerstag" wedge voor de 5e x gebruikt. Mooi dat zo'n wedge zo lang scherp blijft. Ik ben geen wonder op het gebied van stroppen en slijpen, maar zo nu en dan even wat leer en dat snijkantje werkt weer. Over de combi valt niets anders te zeggen, dan goed. Ook geen wonder, want die wedge en de houder horen gewoon bij elkaar. Inmiddels 7 dagen niet gebruikt, maar meteen weer de juiste hoek te pakken. Erg belangrijk, die zo klein mogelijk te houden, maar dan gaat het bijzonder lekker. Nog even een paar dagen van genieten en dan moet hij weer naar huis. Resultaat BBS.

Afgewerkt met mijn Bay Rum AS en ASB, doet het altijd goed na een Sandelhout schuimpje.

Posted

Whipped Dog 22mm silvertip

Tabac scheerzeep

Merkur 37c

Gillette 7 o'clock sp

Tabac aftershave

Nivea sensitive asb

Ik had de zeep even in een laagje water laten staan en vervolgens met nog een minuscuul laagje water op de zeep de droge kwast geladen. Dat zorgde voor een flinke berg schuim en de zekerheid dat er niet te veel water in de kwast zou achterblijven.

Mesje gaat nog steeds lekker na een keer of 4. Scherp en soepel.

Posted

Timor 1352

Polsilver - Super Iridium (3)

Semogue SOC Varken

De Vergulde Hand

De Vergulde Hand ASB

Posted

Hij moet op dus daar is hij weer de Meissner Salty Sea en geen misverstand het is absoluut geen straf hoor om deze zeep vaak te gebruiken :P

Eerst de pre-shave van American Crew opgedaan dit is een heerlijke substantie niet te vet en heerlijk ruikend en gaat ook nog eens ingroeiende haren tegen wat wil een mens nog meer.

De Simpson maakte er weer een ware schuimparty van welke weer samen met de stoppels vakkundig verwijderd werden door de iKon 102 slant met een Kai mesje.

De afwerking met Arlington waardoor de fles leger en leger raakt doet mevrouw Koning goed, hiermee bedoel ik dus het dalende vloeistofniveau dit omdat zij niet hetzelfde enthousiasme voor de geur kan opbrengen als ik :oops:

Wens ik iedereen weer een prettige week toe.

71009d1bff456b353fa0224ee0547c8a.jpg

Posted
Hij moet op dus daar is hij weer de Meissner Salty Sea en geen misverstand het is absoluut geen straf hoor om deze zeep vaak te gebruiken :P

Eerst de pre-shave van American Crew opgedaan dit is een heerlijke substantie niet te vet en heerlijk ruikend en gaat ook nog eens ingroeiende haren tegen wat wil een mens nog meer.

De Simpson maakte er weer een ware schuimparty van welke weer samen met de stoppels vakkundig verwijderd werden door de iKon 102 slant met een Kai mesje.

De afwerking met Arlington waardoor de fles leger en leger raakt doet mevrouw Koning goed, hiermee bedoel ik dus het dalende vloeistofniveau dit omdat zij niet hetzelfde enthousiasme voor de geur kan opbrengen als ik :oops:

Wens ik iedereen weer een prettige week toe.

71009d1bff456b353fa0224ee0547c8a.jpg

Mazzelpik. ;)

Posted

In de wetenschap dat er hierna een volle pot Salty Sea scheercreme op haar ontmaagding staat te wachten vind ik deze kwalificatie meer dan terecht. Trouwens in bredere zin vind ik deze kwalificatie wel op mij van toepassing dus mijn hartelijke dank hiervoor Gusto 8-)

Posted

Ik denk dat jij een vrouw hebt getroffen, die het begrijpt. ;)

Posted

Begrijp me goed, mijn meisje begrijpt het ook. :D

Posted

Als ik al de prachtige krabbers, zepen, kwasten enz. op dit forum voorbij zie komen geniet ik echt en mag dus verheugd constateren dat er heel veel begripvolle partners zijn :)

Posted

of een aantal mannen die 's nachts stiekem opstaan om online scheerspullen aan te kopen, "schatje het was een koopje, echt niet veel geld hoor" ;-)

Posted

WP_20151214_18_18_04_Pro.jpg

Fatip Grande van Earlybird

Wilkinson Sword (1)

Jan Zoethout custom syntheet

The Body Shop Maca Root

Cien ASB

Brut Sport Style

Niet de beste scheerbeurt, wel de gladste ooit na 2 gangen :mrgreen:

Edit: Lang verhaal in nieuw "Recensies" draadje geplaatst ;)

Posted

Whipped Dog 24mm syntheet

Raso Zero

Doppelfein standje 26°

Voskhod (2)

Tunney aluin

De Doppelfein doet het ook in een scheve stand verrassend goed. Voor de helderheid: dat maakt het niet een heel goede krabber, wel veel beter dan ik had verwacht, wat door het hoge gewicht nog eens extra vreemd is: Schrägschnitts werken voor mij het beste als ze geen gewicht hebben. Wellicht had ik dat al gezegd.

Groffe kant alles een keer met de vleug, fijne kant op de hals begonnen tegen, maar dat was niet fijn, grof ook niet dus de hals met fijn nogmaals mee, waarna de rechterkant van het gezicht fijn tegen de vleug, en de linkerkant per ongeluk met de groffe kant tegen.

Links bloedpuntje bij de mondhoek.

Minder glad dan zaterdag, en de aluin deed niets.

Posted

- Areuka 15/16

- L'Occitane Plisson

- TFS ginestra di taormina forte

- Aluin

- Floid vigoroso

- The Shave Doctor moisturazor

Vandaag weer de Areuka aan de beurt. In drie gangen weer babybilletjesglad. Wel een puistje in het proces onthoofd, maar daar wist de aluin wel raad mee. Deze gaf een paar prikjes (voornamelijk op het onthoofdde puistje), de Floid gaf iets meer prik. Afgemaakt met de moisturazor.

Posted

Gillette Aristocrat Adjustable

Rapira Platinum Lux 2x

Stirling Kong

DVH scheerzeep

Cien XBolt AS

Hema ASB Sensitive

Ook vandaag met de Aristocrat op stand 5 en het Rapira mesje een zeer comfortabele scheerbeurt. Ik had even het idee dat er geen mesje in de krabber zat. Ik vind het een erg fijne combinatie. Totaal geen prik van de AS, maar wel spiegeltjeglad.

Posted

L'Occitane Plisson

L'Occitane Cade scheerzeep

Merkur 37c

Derby

The Shave Doctor moisturazor

In drie gangen weer netjes, Derby en The Shave Doctor moisturazor doen het wel heel goed bij mij....