Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Ik zie dat we tot nu toe alleen maar varkensharen topics hebben hier op ShavingSociety.

Als een rookie heb ik ruim een maand geleden een kwast besteld. Vreemd genoeg keek ik alleen maar naar dassenhaar, omdat op internet deze toch goed aangeschreven staat.

Via een link op Tweakers de Frank Shaving kwast gevonden voor niet al teveel geld. http://www.ebay.com/itm/Finest-Badger-Hair-Shaving-Brush-with-China-Red-Color-Handle-23mm-knot-Brand-New-/280773109648

Ik ben er zeer tevreden mee. Kwast ziet er mooi uit. Vind de rode handvat wel wat hebben en zo'n standaardje is toch wel makkelijk. Ik krijg vrij gemakkelijk schuim en qua haaruitval valt het reuze mee. In het begin enkele haartjes. Geen last gehad van onaangename geuren.

Aangezien ik geen referentie materiaal heb, kan ik het niet vergelijken met andere kwasten.

Jullie ervaringen met een FS kwast?

Posted

Ik heb persoonlijk geen ervaringen met dit merk, maar ik lees vooral positieve verhalen over de kwasten in Finest badger, de variant die jij ook hebt. De Frank Shaving kwasten in Silvertip of Best badger schijnen te floppy te zijn.

De prijzen van deze kwasten zijn de afgelopen 2 jaar wel behoorlijk gestegen overigens.

Posted

Ik heb er ook geen ervaringen mee, maar iedereen lijkt er wel enthousiast over te zijn. Met de hogere prijzen lijkt de prijs/kwaliteitsverhouding me minder goed dan ze waren toen ze net begonnen.

• 4 months later...
Posted

Heb er 2 een silvertip en een Fine badger.

Prima kwasten kwa prijs/borstel en komt bij het is goed handelen met de verkoper...

Posted

Ik heb er 2 kwasten gekocht. Een finest badger 23 mm, iedere keer weer een feestje als je inzeept. En een synthetische kwast, daar is iets raars mee. Hij is heel zacht maar er zit een niet logische spanning op de kwast.