Jump to content

Recommended Posts

Posted

- Candidius 15/16

- L'Occitane Plisson

- Stirling Soap bonaparte

- Aluin

- Floid vigoroso

- The Shave Doctor aftershave gel

Om de week goed te beginnen vandaag de Candidius aan de beurt. Zoals gebruikelijk weer een probleemloze scheerbeurt. In drie gangen weer zo glad als een biljartbal.

Enkele prikjes van de aluin, de Floid gaf iets meer prik. Afgemaakt met de aftershave gel.

Posted

Semogue SOC 2 band

Meissner Dark Limes

Feather AC SS

Feather AC mesje

Pinaud Citrus Musk en 444 balsem

De Feather begint steeds beter te bevallen!

Posted

Muhle r41 grande

Polsilver super iridium

Whipped Dog 24mm

TOBS Peppermint

Alcolado Glacial

dd47f97d408ccfbefea2e1c953b657f0.jpg

De r41 blijft voor mij toch steeds een twijfelgevalletje. Ik heb na een scheerbeurt met deze krabber geen last van irritatie, maar het velletje voelt ook nooit echt lekker aan. De kans is groot dat deze binnenkort dus andere oorden mag opzoeken.

Posted

Stirling Kong,

Aquagena,

Above the Tie S2 op Windrose RVS greep,

Souplex (2),

Tunney aluin,

Aloë Vera gel.

Posted

Omega_20102,

La Toja_Hidrotermal_Crema de Afeitar,

Gillette Fat Boy adjustable,

Super-Max_Super Platinium Tiger 1e x,

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB.

Kwast en zeep:

De La Toja_Hidrotermal_Crema de Afeitar en de Omega_20102 , weer een nieuwe combi, maar wel een met veel, mooi nat schuim. Dik genoeg, maar niet volvet. Wel goede glij eigenschappen. Zo meteen maar eens even kijken wat er in zit.

Mesje en krabber:

De Super-Max_Super Platinium Tiger voor de 1e x gebruikt. Van Snuff een Super-Max Tiger toegestuurd gekregen om eens te proberen. Daar het tijd was voor iets nieuws, deze maar even in de krabber. Ga ik na dit mesje weer door met de Mulcuto. In de Fat Boy op 6 was het verwijderen van de baard in 3 rondes een fluitje van 1 cent. Voor een Super-Max eigenlijk een aardige prestatie.Voel me dan ook goed en vlot geschoren, zonder last van hoekgevoeligheid of irritatie. Resultaat BBS.

De eigen AS en ASB er op, weer klaar voor een herfstig grauw dagje.

Posted

Gillette Tech Fat Handle (England)

Schick Platinum (1)

Omega 10019

Wars classic

L'Oreal men expert ASL

Nivea sensitive ASB

Het Schick mesje heb ik eens gekregen bij de aanschaf van de Gillette Tech. Deze mesjes werden in Nederland gemaakt en zijn niet meer of heel moeilijk te krijgen. Het mesje is scherp maar de eerste scheerbeurt voelde wat ruw aan.

De Wars classic scheercreme heeft een (voor mij aantrekkelijke geur) en presteert erg goed.

Posted

Muhle R41 (2013)

Gillette - 7 O'Clock Super Platinum (2)

Semogue SE 2013 Silvertip / Olijfhout Das

TFS - Bergamotto Neroli Forte

TFS - Bergamotto Neroli Forte ASB

:D

Posted

Wat gaat een zeep toch lang mee! Ik heb van Meissner zowel de Salty Sea Sage zeep en een pot crème en nu gedisciplineerd de zeep elke week in de roulatie om het op te maken echter er komt geen eind aan.

De Semoque 2 bander had geen enkele moeite om er weer een flinke schuimparty van te maken. De 37C geladen met een Persona Super USA welke ik van Harkos gekregen heb. In drie gangen een glad koppie. Nu de kerstboom sinds gisteren staat vandaag de geur aangepast aan de adventtijd oftewel de Pinot Sivestre met die heerlijke bos/dennen geur.

efce7c1352ff1043c71d896c97ce2128.jpg

Posted

TFS Arancio amaro forte

Omega 10019

Gillette super slimtwist

Hema mesje (1)

Cien X-bolt AS

Dove ASB

Het Hema mesje bevalt me veeeel beter in de Gillette dan die trekkerige Rapira.

Posted

Even geen tijd meer gehad om te posten :(

SOTD:

- Semogue 830

- Pearl TP SSH02S

- Gillette Silver Blue (3)

- Barbiere di Figaro Esclusivo II (2e keer wel een fijn resultaat :) was er de eerste keer niet zo weg van)

- Pinaud Bay Rum after shave

- Nivea Sensitive ASB

- Osma aluin (had ergens een plekje goed geraakt)

eiJ3aQG.jpg

Posted

WP_20151207_19_37_17_Pro.jpg

Ever Ready 1912

Gem Personna PTFE (3)

Kruidvat varkentje

Men Rock Sandalwood

Nivea ASB

Axe Africa

De laatste keer met Men Rock, die is nu op. En daar ben ik niet rouwig om eerlijk gezegd, vooral na deze scheerbeurt niet.

De creme op de kwast gedaan en er bleven 2 stukken "creme" in de kom over, het kwastje kon het niet tot schuim kloppen, ik kon water blijven toevoegen maar het had geen zin. Ik geef hier het kwastje niet de schuld van, de creme was al erg hard toen ik deze uit het bakje haalde, dit was de eerste keer ook zo.

Wel genoeg schuim kunnen kloppen voor 2 gangen en dat schuim was verder ook wel prima.

Nee niet voor mij deze creme, evenals de geur.

Toch blijf ik wel nieuwsgierig naar de Oak Moss geur.

Na de ASB en AS wel een lekker resultaat :)

Het scheren met de Ever Ready blijft een leuke ervaring, moet er wel op letten dat ik nog eens naar m'n EJ DE89 grijp :P

Fijne avond allemaal ;)

Posted
Even geen tijd meer gehad om te posten :(

SOTD:

- Semogue 830

- Pearl TP SSH02S

- Gillette Silver Blue (3)

- Barbiere di Figaro Esclusivo II (2e keer wel een fijn resultaat :) was er de eerste keer niet zo weg van)

- Pinaud Bay Rum after shave

- Nivea Sensitive ASB

- Osma aluin (had ergens een plekje goed geraakt)

eiJ3aQG.jpg

Arm varkentje, die is ernstig mishandeld. :(

Posted

Loei, ik zal hem morgen eens proberen. Crème is ook al wat ouder dus zal daardoor wat droger zijn. Ik scheer er weinig mee. Maar ik vind de geur echt zalig.

Posted
Arm varkentje, die is ernstig mishandeld. :(

Hij was nog door en door nat :) hij ziet er ondertussen terug normaal uit ;)

Dat is precies het varkentje wat ik niet aan de loop kreeg.....

Bevalt ie jou wel goed Bram?

Posted

Merkur Digress XL B

Lord Super Chome mesje 6x

Stirling Kong

DVH scheerzeep

Hema ASB Sensitive

Probleemloos glad in 2 vlotte gangen met de Merkur Digress op stand 4.

Het Lord mesje blijft het prima doen en bevalt me goed.

Posted

- Colibri no.7 7/8

- L'Occitane Plisson

- TFS bergamotto neroli forte

- Aluin

- Floid vigoroso

- TFS bergamotto neroli forte asb

De Colibri had weer weinig moeite met de baard. In drie moeiteloze gangen was ik weer zo glad als een biljartbal. Iets te moeiteloos, want één moment van onoplettendheid en de Colibri hapte naar de kin. Resultaat was een bloedpuntje wat gelukkig door het blok aluin kon worden verholpen.

De aluin gaf eigenlijk alleen wat prik op de voornoemde plek, de Floid deed nagenoeg hetzelfde. Afgemaakt met de TFS asb.

Posted

Gillette Slim Twist

Gillette Silver Blue (8)

Omega 10019

TFS Bergamotto Neroli

L'Oreal men expert ASL

Hegron sensitive ASB

Master Perfumers Dark Wood EDT

Posted

image.thumb.jpeg.035ac3dc6f55e979f6ea4c07b54582a3.jpeg

Herder 7/8 spaanse punt.

@hanskoning de LPL is zoals alle LPL zepen een makelijk op te klopen zeep, de geur is echt lekker, niet heel overdreven geurbom maar wel lekker nagar de vrucht ruiken do. Top zeep!

Posted
Dat is precies het varkentje wat ik niet aan de loop kreeg.....

Bevalt ie jou wel goed Bram?

Ik vind het een leuke borstel :) is mijn eerste varkenshaar borstel maar heb er nog geen negatieve puntjes over gevonden.

Posted

Lord L6

Polsilver super iridium

Whipped Dog 24mm

Dr. Jon's Savannah Sunrise

Limacol df92b4a48bf439129f12e4775f97ae89.jpg

Vandaag de Lord L6 voor het eerst gebruikt en ik moet zeggen, WAUW! Deze goedkope krabber scheert naar mijn mening bijzonder lekker. Mild, maar toch glad scherend. Ik ben erg blij dat ik deze van Marco mocht ontvangen. Nogmaals bedankt makker! :)