Jump to content

Poolse mesjes ?

Jan Zoethout

Recommended Posts

Getriggerd door de Poolse scheercremes Wars en Lider vroeg ik mij (of beter: jullie 8-) ) af:

Zijn er ook DE mesjes van Pools fabrikaat - of liften de Poolse DE scheerders mee met het Russische DE geweld ?

Ben benieuwd - Harrie met de mesjes weet hier wellicht meer van ? :mrgreen:

Da's heel vriendelijk aangeboden, Kogel, maar daar gaat 't mij niet om ...

Ik heb namelijk een kennis die met een Poolse getrouwd is en afwisselend in Veldhoven en ergens in Polen woont.

Als ik 'm zie (en dat gebeurt niet zo vaak) wil ik 'm toch eens vragen wat scheerspul mee te brengen.

Daarom - ik probeer me een beetje te orienteren op dit vlak ... :P

Zoals bij alle andere P&G mesjes uit Europa is ook de productie van de oorspronkelijk Poolse Polsilvers in eigen land gestopt en overgebracht naar PPI in St. Petersburg, Rusland.

Ik weet dat er in het voormalige Tsjechoslowakije buiten Gillette (P&G dus) nog andere fabrikanten aktief zijn/waren maar van Polen is me verder geen mesje neer bekend.

Polsilver werd gemaakt door Wizamek of iets dergelijks. Was dat ook van P&G dan?

Polsilver werd gemaakt door Wizamet in Lódz en ik neem aan dat het ooit een zelfstandig bedrijf was dat werd opgekocht door Gillette (waarschijnlijk ruim voordat P&G Gillette overnam), hetzelfde als bijvoorbeeld met Astra, Nacet, Rotbard en andere bedrijven gebeurd is. Concurrentie opkopen is ook een manier om marktleider te blijven.....

Ben ik de enige die elke keer als hij deze topic titel voorbij ziet komen eerst denkt dat er "Poolse meisjes" staat?

En dan zie je Polsilvers vermeld en besef ik me dat het niet de bedoeling is om te spreken over Kasia, Zofia of Oliwia.. Het is ergens toch een anticlimax ;)

Maar goed, on-topic, ik ken ook alleen maar Polsilvers, en dat zijn tegenwoordig inderdaad Russische producten bij mijn weten...

Tja, vroeger was er blijkbaar wel goed aan Poolse mesjes te komen maar waren Poolse meisjes wat lastiger te vangen. Die situatie is nu duidelijk omgedraaid en ik maak me sterk dat dit voor de meeste scheerders toch een aangenamere situatie is.... :mrgreen:

• 8 months later...
Polsilver werd gemaakt door Wizamek of iets dergelijks. Was dat ook van P&G dan?

Polsilver werd gemaakt door Wizamet in Lódz en ik neem aan dat het ooit een zelfstandig bedrijf was dat werd opgekocht door Gillette (waarschijnlijk ruim voordat P&G Gillette overnam), hetzelfde als bijvoorbeeld met Astra, Nacet, Rotbard en andere bedrijven gebeurd is. Concurrentie opkopen is ook een manier om marktleider te blijven.....

We kunnen de oude Wizamet-mesjes krijgen, zijn die in het algemeen een aanrader en te prefereren boven de nieuwere Polsilver Iridiums?

Bedankt,

Eric