Jan Zoethout Posted December 6, 2015 Posted December 6, 2015 Getriggerd door de Poolse scheercremes Wars en Lider vroeg ik mij (of beter: jullie ) af: Zijn er ook DE mesjes van Pools fabrikaat - of liften de Poolse DE scheerders mee met het Russische DE geweld ? Ben benieuwd - Harrie met de mesjes weet hier wellicht meer van ?
marco Posted December 6, 2015 Posted December 6, 2015 Polsilver stainless zijn Pools. De nieuwe zijn geloof ik Russisch.
Kogel Posted December 6, 2015 Posted December 6, 2015 Heb hier nog twee pakjes Poolse polsilvers liggen. Ik moet er nog 1 opsturen want dat heb ik tot nu verzaakt. Als jij (Jan) ook een pakje wil dan moet je mij even je adres sturen.
Jan Zoethout Posted December 6, 2015 Author Posted December 6, 2015 Da's heel vriendelijk aangeboden, Kogel, maar daar gaat 't mij niet om ... Ik heb namelijk een kennis die met een Poolse getrouwd is en afwisselend in Veldhoven en ergens in Polen woont. Als ik 'm zie (en dat gebeurt niet zo vaak) wil ik 'm toch eens vragen wat scheerspul mee te brengen. Daarom - ik probeer me een beetje te orienteren op dit vlak ...
talibeard Posted December 6, 2015 Posted December 6, 2015 Zoals bij alle andere P&G mesjes uit Europa is ook de productie van de oorspronkelijk Poolse Polsilvers in eigen land gestopt en overgebracht naar PPI in St. Petersburg, Rusland. Ik weet dat er in het voormalige Tsjechoslowakije buiten Gillette (P&G dus) nog andere fabrikanten aktief zijn/waren maar van Polen is me verder geen mesje neer bekend.
marco Posted December 6, 2015 Posted December 6, 2015 Polsilver werd gemaakt door Wizamek of iets dergelijks. Was dat ook van P&G dan?
talibeard Posted December 6, 2015 Posted December 6, 2015 Polsilver werd gemaakt door Wizamek of iets dergelijks. Was dat ook van P&G dan? Polsilver werd gemaakt door Wizamet in Lódz en ik neem aan dat het ooit een zelfstandig bedrijf was dat werd opgekocht door Gillette (waarschijnlijk ruim voordat P&G Gillette overnam), hetzelfde als bijvoorbeeld met Astra, Nacet, Rotbard en andere bedrijven gebeurd is. Concurrentie opkopen is ook een manier om marktleider te blijven.....
Jan Zoethout Posted December 10, 2015 Author Posted December 10, 2015 Dus mag ik concluderen dat er in Polen behalve Polsilvers geen Poolse mesjes verkrijgbaar zijn ? De Polen doen het verder met Rapira's, Voskhods, Lada's e.d. ?
talibeard Posted December 10, 2015 Posted December 10, 2015 Ook die Polsilvers zijn dus niet meer Pools Jan!
Jan Zoethout Posted December 10, 2015 Author Posted December 10, 2015 Dus in Polen zijn alleen nog maar leuke scheercremes te halen ...
0013 Posted December 12, 2015 Posted December 12, 2015 Ben ik de enige die elke keer als hij deze topic titel voorbij ziet komen eerst denkt dat er "Poolse meisjes" staat? En dan zie je Polsilvers vermeld en besef ik me dat het niet de bedoeling is om te spreken over Kasia, Zofia of Oliwia.. Het is ergens toch een anticlimax Maar goed, on-topic, ik ken ook alleen maar Polsilvers, en dat zijn tegenwoordig inderdaad Russische producten bij mijn weten...
Jan Zoethout Posted December 12, 2015 Author Posted December 12, 2015 Tsja Leon, Meisjes zijn nog leuker dan mesjes .... Waar 't hart vol van is, loopt de mond van over ...
0013 Posted December 13, 2015 Posted December 13, 2015 Ik vrees dat ik, ondanks dat ik het aandraag, daar ook weinig zinnigs over kan bijdragen
Jan Zoethout Posted December 20, 2015 Author Posted December 20, 2015 Via een ander draadje kwam ik op deze link - vroeger waren er dus Poolse mesjes zat ...
talibeard Posted December 20, 2015 Posted December 20, 2015 Tja, vroeger was er blijkbaar wel goed aan Poolse mesjes te komen maar waren Poolse meisjes wat lastiger te vangen. Die situatie is nu duidelijk omgedraaid en ik maak me sterk dat dit voor de meeste scheerders toch een aangenamere situatie is....
Shaving Silly Posted December 20, 2015 Posted December 20, 2015 Hahhahah ik lees ook iedere keer Poolse meisjes hahhahaha
0013 Posted December 20, 2015 Posted December 20, 2015 Logisch, Sylwia is gewoon een Poolse naam natuurlijk.
Barbiere di Figaro Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Polsilver werd gemaakt door Wizamek of iets dergelijks. Was dat ook van P&G dan? Polsilver werd gemaakt door Wizamet in Lódz en ik neem aan dat het ooit een zelfstandig bedrijf was dat werd opgekocht door Gillette (waarschijnlijk ruim voordat P&G Gillette overnam), hetzelfde als bijvoorbeeld met Astra, Nacet, Rotbard en andere bedrijven gebeurd is. Concurrentie opkopen is ook een manier om marktleider te blijven..... We kunnen de oude Wizamet-mesjes krijgen, zijn die in het algemeen een aanrader en te prefereren boven de nieuwere Polsilver Iridiums? Bedankt, Eric
marco Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Serieus? Ik vind deze zelf beter. Misschien een tikkeltje minder scherp, maar wel soepeler of "smoother" als ik het zo mag zeggen.
marco Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Kan je dan ook nog de oude Iridium Super krijgen?
Barbiere di Figaro Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Deze zou het om gaan, 10 mesjes per verpakking
Harkos Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Net aangekomen in Polen. Nu in Stettin. Moet ik dus weer op zoek naar mesjes!! Wat vervelend.
Barbiere di Figaro Posted September 12, 2016 Posted September 12, 2016 Net aangekomen in Polen. Nu in Stettin. Moet ik dus weer op zoek naar mesjes!! Wat vervelend. Nee, Harrie, zal ze vast voor je importeren, ok?
Recommended Posts