Harkos Posted December 6, 2015 Posted December 6, 2015 Terwijl ik, met mijn beperkte kennis van zeep, chemie en heimelijk in zeep en crèmes verwerkte stofjes, me hierin verdiep via diverse internet-pagina's, tref ik een lijst van 26 geurstoffen, die apart op het etiket vermeld moeten worden. Tijdens het uitzoeken van de inhoud van Mühle Sandalholz stuitte ik hierop. Gelukkig kan ik zelfs wel carboleum als AS gebruiken en reageer dan nog niet allergisch, maar toch mensen met een overgevoelig velletje zouden hier wat rekening mee kunnen houden. Deze (meestal) geurstoffen moeten, aangezien ze bij een grote groep consumenten problemen kunnen opleveren vanwege allergische reacties, apart vernoemd worden op de verpakking. Het gaat om deze stoffen: Geraniol – Linalool – Citronellol – D-limonene – Eugenol – Lilial (butylphenyl methylpropional) – Citral – Hexyl cinnamal – Benzyl salicylate – Coumarin – Lyral (hydroxyisohexyl-3-cyclohexene carboxaldehyde)- Benzyl benzoate – Isomethylionon – Hydroxycitronellal – Benzyl alcohol – Cinnamyl alcohol – Isoeugenol – Amyl cinnamal – Cinnamal – Farnesol – Benzyl cinnamate – Oak moss – Anisyl alcohol – Amylcinnamyl alcohol – Methyl heptine carbonate – Tree moss. Nou daar hebben we wat van in de kast. Ik zal dat in het vervolg dan ook aangeven in mijn overzicht van stofjes in de zeep beschrijvingen met een "xa" in plaats van een "x". Dat wil dus niet zeggen, dat je die producten links moet laten liggen. Ben je echter snel gevoelig voor bepaalde stoffen, is het dus niet verkeerd daar rekening mee te houden. Zie ook: 26 stoffen
Guest Gusto Posted December 6, 2015 Posted December 6, 2015 Gelukkig zitten veel van deze geurstoffen in bijna alle zepen.
Hanskoning Posted December 6, 2015 Posted December 6, 2015 Dat is wederom een mooi overzicht Harrie met veel waardevolle info.
ceekee Posted December 7, 2015 Posted December 7, 2015 Bedankt voor de info. Zeer goed om dit in de gaten te houden.
Recommended Posts