Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

een maand geleden op Marktplaats voor weinig een 5/8 Bismarck van rond 1950 gekocht. (zie welkom)

Zelf wat gehobbyd met scheer- en spanriem na lezen van dit forum en cursus van de messenwinkel.

Nu, na een maand, elke ochtend met dit mes geschoren te hebben, is dit de eerste keer zonder bijwerken met het Fusion krabbertje.

Proraso rood Sandalwood

TOBS sandalwood

WTG, ATG en ruitenwisser.

Op de kin een paar plekjes waar tegen de middag wel iets stoppels te voelen zullen zijn.

Alles bij elkaar heel tevreden. Het duurt nog wel een paar maanden tot het 100% BBS is maar het schiet lekker op.

Ik heb wel de mazzel met een niet zo zware baardgroei.

Ben begonnen met 2 weken alleen de zijkanten, kaaklijn en hals. Toen overmoedig alles gedaan en wat sneetjes gemaakt. Vooral in de wang lastig te stelpen.

Daarna heel voorzichtig steeds wat meer.

In hoeverre dit mes scheerklaar is?? Geen idee, niet gehinderd door enige ervaring heb ik geen referentie.

Maar ik ga ermee door en het gaat helemaal goed komen.

Het verzamel virus begint al toe te slaan. Bij een leuke scheerwinkel in Aken van alles gezien en gevoeld, maar nog net in kunnen houden.

https://www.dropbox.com/s/odpx9k4yi8juosv/Bismarck1.JPG?dl=0

Groet

Chris

Posted
Nu, na een maand, elke ochtend met dit mes geschoren te hebben, is dit de eerste keer zonder bijwerken met het Fusion krabbertje.

Dat klinkt opperbest, proficiat!

In hoeverre dit mes scheerklaar is?? Geen idee, niet gehinderd door enige ervaring heb ik geen referentie.

Maar ik ga ermee door en het gaat helemaal goed komen.

Zal toch aardig goed geslepen moeten zijn anders had je waarschijnlijk meer problemen met het scheren.

Bij een leuke scheerwinkel in Aken van alles gezien en gevoeld, maar nog net in kunnen houden.

Het gaat misschien wel allemaal goed komen maar voorlopig dus nog niet als je jezelf nog kan inhouden, er is nog plaats voor verbetering! :lol:

Posted

Er worden hier op het forum regelmatig mooie messen aangeboden voor een fatsoenlijke prijs. Deze zijn vrijwel altijd scheerklaar en worden soms later nog een keer voor je geslepen. Heb je gelijk een goede referentie.

Posted
Bij een leuke scheerwinkel in Aken van alles gezien en gevoeld, maar nog net in kunnen houden.

Dat is interessant! Waar zit die winkel Chris?

Posted

Van de Markt Kramerstrasse naar beneden naar Huhnermarkt ??, klein pleintje met 3 restaurants. Bovenaan het pleintje (hoogste punt) op de hoek een echte oude Duitse Stube, kan je niet eten en langs de stube in een piepklein straatje, 20 meter van die stube. Kan geen straatnaam vinden.

Stel je niet teveel voor, wat scheercremes TOBS en scheerzepen van oa Muhle. Veel kwasten en wat goedkope straight razors.

Verder wat accessoires als scheerkommen en houders.

groet

Chris

Posted

Bedankt, als ik weer in Aken kom ga ik kijken.

Ga er nog wel eens een hapje eten bij het Sauerbraten Palast ouderwets Duits.