Jump to content

Recommended Posts

Posted

zijn er fabrikanten die zowel de pre-shave, zeep of crème, splash, splash en parfum aanbieden in dezelfde geur ?

Bij Meissner bijvb kan ik een pre shave, creme/zeep, balm vinden maar de parfum ontbreekt. Een splash is niet zo sterk als en parfum en de meeste vervliegen heel snel. Een parfum in dezelfde geur die het 12 uur to 15 uur kan uithouden zijn bijna niet te vinden zonder dat het in het begin een geurbom is en die dan ook nog eens aansluit bij je splash en balm.

Of heeft de geur na het scheren geen belang meer zodat je eender welke parfum bijvb kan gebruiken ? Tot heden heb ik nog geen fabricant gevonden die de 5 kan aanbieden in dezelfde geur. Ik weet het : een pre shave is de voorbereiding, de zeep dient andere eigenschappen te hebben, een splash moet de porien laten samentrekken en ontsmetten en een balm is dan weer heel verzorgend. Toch heb ik enigzins moeite dat enkel de splash en balm enige geur nalaten en er bij de meesten is er in de soth geen sprake meer is van een parfum die je dan in je nek en of achter je oren gaat spuiten. Ben ik dan verkeerd of zo ? Of is de splash en of balm voor jullie meer dan voldoende om er een dagje mee door te komen ?

Posted

Bij Maurer en Wirtz (Tabac en Irisch Moos) zijn de lijnen ook behoorlijk uitgebreid. De preshave is een splash, eigenlijk bedoeld voor electrisch scheren, die ook prima voor natscheren te gebruiken is.

Posted

Bij Dr Harris hebben ze een volledig lijn vanaf preshave tot en met 'cologne', dus ik den dat je daar wel met uit de voeten kan.

Posted
Ik heb vroeger de lijn Orange Sandalwood van Eshave gehad, zij hebben complete geurlijnen.

http://eshave.com/shaving-products

Oeps je wil ook de parfum had ik even niet gezien

Zo, die ruikt echt lekker! Ooit een sample van de asb gehad. Lijkt nog het meest qua geur op TFS bergamotto neroli. Een fantastische asb.