Jump to content

Recommended Posts

Posted

Afgelopen week heb ik bij mijn Pa (96 jaar) een oude scheerkist opgehaald.

Daarin trof ik o.a een tweetal krabbers(waarover binnenkort meer in een ander topic) .

In één van de krabbers zat nog een Gorrilla B48 Hollow ground 0,10 DE mesje van de firma Eikenboom uit Rotterdam.

Op Google kon ik geen info vinden.

Wie kan er meer vertellen over dit mesje?

IMG_2901.JPG

IMG_2902.JPG

Posted

Deze mesjes werden veel in het begin van de vorige eeuw gebruikt door dierenartsen die werkzaam waren in dierentuinen :lol::lol:

Oftewel na zo'n ludieke opmerking ik heb er nog nooit van gehoord maar dat was al duidelijk denk ik :roll:

Posted

Ook nog nooit van gehoord maar er zijn ook onvoorstelbaar veel merken mesjes geweest. Als de fabrikanten niet meer bestaan en het zijn geen collectors items geworden is de kans dat je op internet iets vinden kunt nauwelijks groter dan nihil. Waar je naar zou kunnen zoeken is naar mensen die hun verzamelingen scheermesjes/wikkels op het www hebben geplaatst.

Ik weet het, een speld in een hooiberg.

Posted
Waar je naar zou kunnen zoeken is naar mensen die hun verzamelingen scheermesjes/wikkels op het www hebben geplaatst.

Er is een plaatje van een Gorilla mesjes wikkel te vinden op deze link waar alle wikkels van de wereld per land staan gerangschikt echter geen verdere info over het mesje.