Jump to content

Samenstelling Arko Maximum Comfort

Harkos

Recommended Posts

De meesten van ons kennen dit tubetje wel denk ik.

P_Arko-maximum-comfort.jpg.2cc68c8a106fe3399ff7e9c48b8fc03d.jpg

Na de samenstelling van deze Arko uit te hebben geplozen, ben ik onder de indruk van de samenstelling, als de genoemde stoffen, met hun beschreven werking er in voldoende mate inzitten. Dat kan ik je echter niet vertellen. Echter de gedeclareerde stoffen zijn erg veel belovend. En als je ziet wat het dan kost? Best spul Blijkbaar. Binnenkort maar weer eens gebruiken. Zie en verwonder.

[hidden]Arko Maximum Comfort[/hidden]

Een kleine aantekening op je omschrijvingen van de ingrediënten; Potassium Hydroxide geeft geen hogere pH waarde maar juist een lagere want basisch. Het geeft dus een hogere pOH waarde.

Wat een klets.....

Edited by Guest

Een kleine aantekening op je omschrijvingen van de ingrediënten; Potassium Hydroxide geeft geen hogere pH waarde maar juist een lagere want basisch. Het geeft dus een hogere pOH waarde.

Dat zou je denken, maar ga maar eens even op zoek op internet en wat literatuur en zie je dat Kaliumhydroxide gebruikt wordt als pH verhogend middel, zowel in de landbouw, als in de cosmetica industrie. Nou ben ik geen chemicus en ga dus geen inhoudelijk verhandeling geven, maar misschien is het zo dat een zure oplossing minder zuur wordt gemaakt hiermee?

De pH-schaal is een logaritmische schaal die voor waterige oplossingen praktisch loopt van 0 tot 14. Lager dan 7 betekent dat de oplossing zuur is, hoe lager hoe zuurder. Dus dat betekent dat hoe lager de pH hoe hoger de concentratie hydronium-ionen in de oplossing is. Boven 7 wil zeggen dat de oplossing basisch is. Oftewel hoe hoger de pH hoe lager de concentratie hydronium-ionen en dus hoe hoger de concentratie hydroxide-ionen.

Mijn informatie haalde ik uit wikipedia, want ik moet het ook ergens opzoeken, daar ik meer verstand heb van potjes zeep opmaken, dan potjes maken. :mrgreen:

Weet je dat wel zeker Harrie? of begrijp ik je nou gewoon verkeerd.

Ik heb geleerd dat pH 7 neutraal is. Alles wat onder de pH 7 zit is zuur ( 6,9-0 lagere pH) alles wat boven de 7 zit is basisch (7,1-14,0 Hogere pH)

Potassium Hydroxide, ook wel genoemd Kaliumhydroxide (KOH) is een wat onbekendere vorm van gootsteen onstopper Sodium hydroxide ofwel Natriumhydroxide (NaOH).

Beide bovengenoemde stoffen zijn volgens de boeken in pure vorm sterk basisch. als je dat toevoegd aan een oplossing (in dit geval volgensmij niet als verzeper omdat dit een creme betreft) zou het de pH minder zuur moeten maken, ofwel boven de pH 7,0 (hogere pH)

pOH zou phosphoric hydroxide zijn. fosforhydroxide is iets wat volgensmij niet bestaat.

Maar om verder afdwalen te voorkomen... Arko. Ik heb zelf alleen de sticks en aftershave lotion daar ben ik zelf erg tevreden over, als de creme net zo goed is als die andere producten denk ik dat dit ook een goed product is :D.

staat nog wel op mijn te proberen lijstje

Ik heb 2 Arko creme's, prima spul, voor de prijs (€1.25) :D

waar haal je die vandaan voor 1,25??

Ik denk dat ik die tweede fles wijn beter niet open had kunnen trekken gisteravond........ :oops:

Ik zat er aardig langs jongens maar de wijn was wel lekker hoor! :mrgreen:

was ie niet te zuur :mrgreen::mrgreen:

Achja wat drank al wel niet met een man kan doen :P

Edited by Guest

Kijk dat genieten, dat is belangrijker, dan een pH waarde. Hoewel de pH waarde van de wijn ook wel weer erg belangrijk is :lol:

Ik zag gisteravond bij de Keuringsdienst van Waarde dat ze tegenwoordig ook een enorme diversiteit aan chemicaliën door de wijn mixen om een constante en betere wijn te krijgen.

Ik heb 2 Arko creme's, prima spul, voor de prijs (€1.25) :D

waar haal je die vandaan voor 1,25??

Ik denk dat ik die tweede fles wijn beter niet open had kunnen trekken gisteravond........ :oops:

Ik zat er aardig langs jongens maar de wijn was wel lekker hoor! :mrgreen:

was ie niet te zuur :mrgreen::mrgreen:

Achja wat drank al wel niet met een man kan doen :P

Bij de plaatselijke Turkse Super :D

Kijk dat genieten, dat is belangrijker, dan een pH waarde. Hoewel de pH waarde van de wijn ook wel weer erg belangrijk is :lol:

Ik zag gisteravond bij de Keuringsdienst van Waarde dat ze tegenwoordig ook een enorme diversiteit aan chemicaliën door de wijn mixen om een constante en betere wijn te krijgen.

Dat wordt dan de exclusieve Chateau Migraine.

De ARKO zeep en de cremes zijn uitstekend. De aftershave / cologne kon mij echter niet erg bekoren ...

Turkse buurtwinkel is inderdaad de beste plek om ARKO (en Derby) crème te scoren.

Bij de plaatselijke Turkse Super :D

Dan moet ik toch nog maar is gaan kijken bij meerdere turkse supers :P, de 2 die wij hier in de buurt hebben hebben geen scheerspullen