Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gisteren pakte ik uit mijn kast de La Maison de Marseille_Tonifiant om me vanmorgen mee te scheren. Deze zeep zie je weinig voorbij komen, maar is een heerlijk Provecaals zeepje. Toen ik even op de doos keek, zag ik een hele lijst, de INCI lijst aan ingrediënten op de doos vermeld.

5a24baaf7ca73_P_LaMaisondeMarseille.thumb.jpg.e18f0bcf3b3ae004ca4d086419f6f4d4.jpg

Dat stemde me tot nadenken, zo van wat smeer ik elke dag toch weer op mijn gezicht. Nou dat leidde tot een speurtocht op internet naar allerlei producten in zeep verwerkt. Dat had toch wat meer om het lijf, dan even in een lijstje kijken. Er bleken 28 vermelde stoffen in te zitten. Allemaal niet even lekker, maar ja blijkbaar nodig. Daar ga ik dus ook geen verdere uitspraken over doen, maar het stemde me wel tot nadenken en ga ik maar eens al mijn zepen en crèmes langs de gevonden productbeschrijvingen leggen en wie weet wat we daar wijzer van worden. Misschien ga ik ooit wel iets zeggen over hoe lekker het voor je is, met dat heeft ook alles te maken met gebruikte hoeveelheden, en ik ben geen chemicus, alleen maar genieter. De gevonden beschrijvingen staan in het bijgaande spreadsheet-je. Deze kan je downloden als forumlid voor eigen gebruik. Daar waar elders goede beschrijvingen staan, die zonde zijn om te kopiëren, heb ik een link toegevoegd naar de informatie. Doe er je voordeel mee. Langzamerhand zullen dus ook mijn andere zepen aan de orde komen.

[hidden]La Maison de Marseille[/hidden]

Posted

Harrie, wat is de algehele geur-impressie?

Posted
Harrie, wat is de algehele geur-impressie?

Lavendel, bloemig, wat citrus. Echt Mediterane.

Geen zware geur met hout en zo.

Posted

hmmm, klinkt aantrekkelijk. :)