Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hee dat is toevallig! De sint heeft ook voor mij de Hema ASB gehaald! Wat een slimme man ook, hij wist natuurlijk dat ik deze bijna op had.

Mesje is trouwens de Gem Personna PTFE.

Dat is wel heel toevallig inderdaad! Het is wel heel erg lekker spul overigens.

Heb het zelf nog niet eerder gehad.

Ah kijk aan, nu weet ik waar ik me mee scheer :P

Posted

Whipped Dog 24mm syntheet

Meißner-Tremonia Mint-Ice-Menthol

Golf

Voskhod (3)

Tunney aluin

Alcolado Glacial

De Whipped Dog whipped als een wilde. Zit in mum van tijd vol zeep en smeert het hoofd in net zo weinig tijd vol schuim.

Eens een koude scheerbeurt met koud water, een menthol zeep en een scheut alcolado. Dat was interessant, met deze krabber.

De eerste gang was de zeep lekker, de tweede gang was de zeep echt koud. De tunney beet iets, en de Alcolado bewees het nut van een tophuid.

Twee gangen en glad als een ijsbaan met zeepsop. Slechts 4 bloedpuntjes deze beurt, da's een derde vand e vorige beurt.

Posted

Stirling Kong

De Vergulde Hand scheerzeep

Gillette Tech. Amerikaans, maar voor de Spaanstalige markt (marcas regs.)

Kai mesje

Aluin

De Vergulde Hand asb

Kai mesje de afgelopen dagen in de volgende krabbers gebruikt:

Merkur 34c (2×)

Merkur 37c

Merkur 11c

Edwin Jagger de89l

Gillette Rocket

Gillette Tech (VS)

Tot nu toe kreeg ik het prettigste gevoel in de Tech, gevolgd door de 37c en daarna de 11c die zijn derde plaats deelt met de Rocket.

De 34c en de Edwin Jagger zijn het minst bevallen met dit mesje. Ik heb nog een paar krabbers te gaan, even kijken of het mesje dat gaat redden. Ik ben wel behoorlijk onder de indruk van hoe scherp en comfortabel dit mesje nog steeds is.

De asb kreeg ik van de sint, dus de zeep moest er vandaag natuurlijk bij.

Posted

Shanghai Shaving #10

- Proraso pre sensitive

- Williams mug shaving soap (vintage; 1969)

- Omega 11047

- Lord L6

- Gillette Super blue (Flying Eagle)(2-uit)

- Pino Silvestre

Deze scheerbeurt verliep, vergeleken met de andere Shanghai-scheerbeurten, nagenoeg perfect. Drie gangen (één WTG, twee ATG) bezorgden de gladste en meest irritatievrije tot nu toe. Kwastje deed het weer lekker en ik kijk echt uit naar het moment dat-ie echt ingebroken is. De AS vind ik bijzonder prettig maar ik ben bang dat mijn vrouw hem niet zo lekker vind. Ik ga haar hierom echt niet inruilen maar ik hoop dat ze bijdraait. Ik ben redelijk hoopvol want de AS waar ze het meest tegen ageerde (Pashana) hoort nu tot haar favorieten.

Volgende mesje wordt wederom een Super Thin maar ditmaal bestemd voor Vietnam.