cutthroat Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 - Colibri no.7 7/8 - L'Occitane Plisson - TFS ginestra di taormina forte - Aluin - Floid vigoroso - The Shave Doctor aftershave gel Vandaag de beurt aan de Colibri om de week te openen. In drie gangen waren gezicht en hals weer ontdaan van alle ongewenste begroeiing. Even een moment van onvoorzichtigheid bij de adamsappel zorgde voor een klein plekje, maar de aluin bood hier soelaas. Verder weer zo glad als een biljartbal. Een enkel prikje van de aluin, de Floid hield zich koest. Afgemaakt met de aftershave gel.
Rubenp72 Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 -L'Occitane Plisson -Macaroot scheercreme -Merkur 37c -Voskhod -The shave doctor Moisturazor In drie halen glad, de macaroot laat zijn uitstekende afkomst merken. De shave doctor asb is hard op weg een favoriet te worden.
Frog Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Pearl OC Polsilver super iridium Whipped Dog 30mm Soap Commander Vision Floid blue
Edsel Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Lord L6 Polsilver super iridium (3) Onbekende vintage varken TFS Bergamotto Neroli L'Oreal men expert ASL Nivea sensitive ASB
Johan Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Vandaag mijn standaard setup, met Tabac en Floid Mentolada Suave. De Floid heeft voorlopig de Vitos aftershave van de badkamer verdrongen.
Rubinho Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 (edited) Merkur 34C Gillette 7 o'clock sharpedge(7) Semogue SOC Mitchell's Woolfat Pitralon classic Edited November 30, 2015 by Guest
Tjebbe Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Arganolie, Stirling Kong, BdF Esclusivo, Above the Tie S2 op Windrose RVS greep, Rapira Platinum Lux (3), Tunney aluin, Kokosolie
Noud Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Omega 10019 TFS Barba Gialla Gillette super slimtwist Rapira PL (1) Cien X-bolt AS Dove ASB De aftershaves van Cien zijn wat mij betreft prima, maar de geur van de X-bolt spreekt me veel meer aan dan die van Ice.
marco Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Stirling Kong Gevulde Speculaas scheerzeep Merkur 34c Kai Floïd Amber Nivea sensitive asb Vandaag was ik ineens de speculaasgeur zat. Deze gaat dus weer ff terug in de la. Niet iets wat je te vaak achter elkaar moet gebruiken blijkbaar. Voor het eerst een Kai mesje gebruikt. Erg scherp, maar wel comfortabel. In de 34c ging het wat stroef, maar ook de zeep wilde vandaag niet echt lekker glibberen. Geen geweldige beurt dus vandaag. Morgen ga ik maar beginnen met het opmaken van samples en restjes. Dan kan ik in het nieuwe jaar eens beginnen aan de staafjes-weken.
Harkos Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Semogue SOC Bristle Cherrywood, Maca Root_Body Shop, Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole, Kai 14e x, Pitralon_Novi, Nivea Men_Sensitive Cooling aftershave balsem. Kwast en zeep: De Maca Root_Body Shop en de Semogue SOC Bristle Cherrywood zijn aan de beurt, in het kader van maak de samples op. Weer een nieuwe combi, maar ook een erg goede. Zo wat klopte die kwast een schuim van de Maca Root. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar denk steeds meer, dat die SOC toch wel mijn top varken is. Mesje en krabber: De Kai voor de 14e x gebruikt. Dat Kai mesje is onvermoeibaar. Blijft gewoon zijn werk doen. Na een beurt in de ATT in de 39c deze keer, om te kijken of het verschil groot is. Ja er is een behoorlijk verschil in gladheid. Ik ben ook vandaag goed geschoren, maar er is duidelijk een verschil tussen goed glad ATT S2 en Merkur 39c. Zelfs met een nieuwe kap op de 39c, waardoor ik denk, dat er een minieme verbetering is gekomen bij de 39c. Nou ja een prima scheerbeurt in elk geval. Dus morgen weer met de Kai. Resultaat BBS. Afgewerkt met de Pitralon uit Tsjechië. En vervolgens verzorgd met de Nivea ASB. Beetje onbestemd geheel, maar dat past goed bij me deze maandagmorgen.
DannyVG Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 baume pre shave Hans Baier Silvertip L Att R1 Feather Aluin Tfs tabacco verde forte Tfs balm tabacco verde Forte Bbs dat wel, nieuwe mesje gestoken maar ik heb wel mijn geboortevlek mee gehad !! Horror dus, onvoorzichtig geweest dus !!! Aluin gaf een flinke prik, maar stelpte het bloeden niet Niet zo een beste scheerbeurt dus, Balm verzachte wel
Tony Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 J. A. Henckels Friodor 472 Tijdelijk in dorko scales gemonteerd.
mhharsta Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Merkur Digress XL B Lord Super Chrome (3x) Omega 10019 varkenskwastje. Dusy Kabinett Brut AS Het Lord mesje zat in een pakketje test mesjes dat ik een tijdje terug heb ontvangen van Gusto. Ook de derde keer in deze krabber scheert de Lord uitstekend. Scherp en zacht, zonder irritatie glad in 2 gangen. Ik scheer me niet meer zo vaak met een DE, maar kan me herinneren dat ook de voorgaande 2 keer dat ik dit mesje gebruikte ik me uitstekend heb geschoren. Het mesje blijft voorlopig op z'n plaats.
Hanskoning Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Heerlijke weekopening met de Portus Cale, wat een heerlijke geur heeft deze zeep toch. De Semoque 2 bander had geen enkele moeite om een kom vol schuim te produceren. Door de lanoline is deze zeep heel verzorgend dus een heerlijk zacht huidje na de scheerbeurt. De Fatip retro met de Gilette Indian Black zorgden voor een glad koppie. De afwerking met de Pino Silvestre was een heerlijke afsluiting van deze scheerbeurt.
Guest Gusto Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Timor 1352 Bic - Chrome Platinum (1) Semogue SOC 2 Band Das TFS - Zagara Gelsomino Forte TFS - Zagara Gelsomino Forte ASB
Paljas Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Gilette NEW - Personna lab blue (1) WhippedDog tweeband 24mm Mitchell's Wool Fat Speick ASB Dit mesje vind ik steeds minder bij mijn huid passen. Het is behoorlijk effectief, maar er zijn qua comfort betere opties voor me.
Loei Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 EJ DE89 Knurled Personna Chrome Platinum (11) Jan Zoethout custom syntheet Men Rock Sandalwood créme Axe Africa Nivea ASB Waarschijnlijk de laatste keer met dit mesje. Ik heb vanaf het begin algezegd dat hij het prima doet, maar niet bijzonder. Dit is na 11 beurten nog steeds zo, dus eigenlijk niet slecht. Wel een paar onbedoelde bloedpuntjes dus tijd om hem eruit te halen denk ik. Dan de Men Rock, van Sandalwood ken ik alleen de TOBS en die ruikt heel erg anders. Persoonlijk vind ik de TOBS lekkerder, toch zijn de eigenschappen van deze créme verder dikke prima. Ben dus nog steeds erg benieuwd naar de Oak Moss créme van dit merk. Ook de Nivea ASB voor het eerst gebruikt. Lekker verfrissende kick, helemaal niet slecht! DFS
cutthroat Posted December 1, 2015 Author Posted December 1, 2015 - Areuka 15/16 - L'Occitane Plisson - Stirling Soap sharp dressed man - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Sanex asb Vandaag weer de beurt aan de Areuka. Ik blijf dit een heerlijk mes vinden. Lekker groot, maar toch uitstekend wendbaar. Daarbij vandaag de Sharp Dressed Man. De zepen van Stirling spreken mij toch wel bijzonder aan. Het zijn kleine geurbommetjes, en ze geven een geweldige "slick/gladheid". Hierdoor glijdt het mes ook vandaag weer moeiteloos door de baard en reduceert deze in drie gangen tot het niveau biljartbal. Twee prikjes van de aluin, de Pinaud gaf iets meer prik. Afgemaakt met de Sanex asb.
Rubenp72 Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 -L'Occitane Plisson -Proraso groen -Gillette tech -HEMA mesje -Omega asb Vandaag weer eens de Gillette tech gepakt, met een HEMA mesje heerlijk mild. Proraso groen doet alles goed dus in drie gangen heerlijk glad. Afgemaakt met Omega asb welke snel wordt opgenomen en dus niet vettig blijft.
Frog Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 Gillette old/Windrose handvat Polsilver super iridium Jan Zoethout Custom syntheet Martin de Candre 4711 aftershave
Edsel Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 Gillette Tech Fat Handle Wilkinson Gillette stainless (21) Onbekende vintage varken Omega Crema da Barba Cien X-Bolt ASL Nivea sensitive ASB De combinatie van het goedkope Indiase mesje en de Tech is voor mij heel goed uitgepakt. Pas tijdens de 21e en laatste scheerbeurt voelde het mesje een beetje trekkerig aan. Ik had er vast nog wel een scheerbeurt uit kunnen halen, maar ik vind het welletjes.
Tjebbe Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 Arganolie, Stirling Kong, Aquagena, Above the Tie S2 op Windrose RVS greep, Feather (1), Tunney aluin, Aloë Vera gel/Kokosolie
Noud Posted December 1, 2015 Posted December 1, 2015 Omega 10019 TFS Arancio Amaro Gillette super slimtwist Rapira platinum lux (2) Cien x-bolt AS Dove ASB
Recommended Posts