Barbiere di Figaro Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Ja mannen, sommigen zijn natuurlijk het stadium van ontkenning al lang voorbij, maar anderen weten nog altijd vol te houden dat het heel normaal is om meer zeep, kwasten, krabbers, aftershaves etc. te hebben dan 3 generaties ooit op zullen maken. Dit is hèt draadje om je verzameling te laten zien, zodat anderen dan kunnen beoordelen of er sprake is van: 1. Oeps, nee, sorry, dat is echt een beginners-uitrusitng. 2. Ja, kort bezig, maar je bent goed op weg. 3. OK, daar kan nog best wat bij, maar het begint er op te lijken. 4. Oh ja, dat is inderdaad wel vrij veel, zou je niet aan vervanging van de oudste producten toe zijn? 5. Oh yes!!! dat is een serieuze verslaving, hier kunnen we goed met je over gaan praten!
talibeard Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Een scheerverslaving herken je inderdaad zelf niet, daar heb je anderen voor nodig! Ik zelf ben dik tevreden met twee krabbers, één borstel, drie zeepjes en een aftershave. Verder nog wat preshave en een stuk of twintig mesjes. In de badkamerkast dan toch.....
Barbiere di Figaro Posted November 29, 2015 Author Posted November 29, 2015 Categorie 1 dus voor wat betreft de badkamerkast dan Harrie, sorry!
Harkos Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Dit herken ik niet, mijn badkamerkast en lade en hoekje van de onderste lade zijn het topje van de ijsberg. Een verslaving kan het dus niet zijn, anders was het toch een oneindige chaos? En gaat de wederhelft toch met de hakken in het zand en heb je het toch nergens anders meer over?? Oh ja, dan heb ik ook nog wat kleine kratjes in een kast in werkkamer staan. En een reiskratje voor in de caravan, waar altijd nog wat plaats in is voor plaatselijke trouvailles. En er spullen bij zijn, die ik in tijden niet heb moeten gebruiken, omdat ik er echt geen behoefte aan had, maar toch blijven omdat ik ze niet wil missen....... Tja en als je dan ook nog alles overzichtelijk in een spreadsheet verwerkt, zodat er toch een redelijke spreiding van en inzicht in het materiaal en ervaring er mee in het gebruik ontstaat, waardoor je toch het gevoel hebt, er bewust en met beleid mee bezig te zijn, dan kan er toch echt geen sprake zijn van een verslaving, maar wetenschap? Of...........
Barbiere di Figaro Posted November 29, 2015 Author Posted November 29, 2015 Klinkt mij als iemand, volledig in categorie 5, maar toch nog in de ontkenningsfase Harrie. Met name die terloopse opmerkingen over waar je overal je scheerspullen hebt liggen (of verstopt?)
Snuff Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Tot welke categorie je ook behoort één feit is zeker, het zal niet lang duren voor je de overstap maakt naar een andere. Er zijn nog andere strekkingen in scheerland trouwens. De mensen die verslaafd zijn maar zoveel mogelijk de sporen daarvan uitwissen naar de buitenwereld toe
Harkos Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Ik blijf ontkennen. Alles wat hier binnenkomt, bekijkt mijn vrouw. Ze stimuleert zo nu en dan door onverwachte en indrukwekkende aankopen. En er zijn zelfs dealers, die 12 zeep samples naar je huis sturen en je dan de wortel voorhouden, dat je de lekkerste krijgt als je goed raad en mijn vrouw maar mee ruiken. Het kan dus niet zo zijn, dat het niet goed of onverantwoord is, dus niets aan de hand hoor. Nergens last van8-)
efsk Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Waarom is het een verslaving als je scheergerei aankoopt? Vinden we dat ook van een postzegelverzamelaar?
Barbiere di Figaro Posted November 29, 2015 Author Posted November 29, 2015 Waarom is het een verslaving als je scheergerei aankoopt? Vinden we dat ook van een postzegelverzamelaar? Mooie analogie! De postzegelverzamelaar wordt niet snel als verslaafd aangemerkt, ookal heeft die dubbele. En de scheergerei-verzamelaar maakt er ook nog eens gebruik van. Maar waarom laten jullie niet de beoordeling aan de vakbroeders hier over? Even een fotootje (of een paar foto's) van je verzamelinkjes en dan kunnen we hier toch mooi even zien of je gelijk hebt? @Harkos: Je hebt gelijk! Je dealer maakt het niet gemakkelijk!
Hanskoning Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Verslaving ik weet niet of dat het goede woord is voor een mooie verzameling, ik spreek liever van ongebreideld enthousiasme in combinatie met een moeilijk te beteugelen lust tot het ontdekken van allerlei scheergenoegens
KugelFanger Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Ik weet niet tot welke categorie ik hoor. ik hoor alleen heel veel thuis: ALWEER??, HOEVEEL ZEEP HEB JE NU AL, JE KUNT MAAR MET 1 SCHEERMES TEGELIJK HOOR... Ect, Ect, Ect. Mijn standaard antwoord is dat altijd, ja nee maar deze was echt HEEEEEEEEEEL goedkoop, normaal is dit veel duurder.
Guest Gusto Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Verslaving.........? dagelijks terugkerende noodzaak bedoel je!
Loei Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Ik zal morgen eens een fotootje posten met mijn spullen tot nu toe, ben wel benieuwd naar jullie meningen
Shaving Silly Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Volgens mij ben ik de enige op het forum die niet koopziek is
talibeard Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Volgens mij ben ik de enige op het forum die niet koopziek is Wat een klets meid! a) Vrouwen zijn per definitie koopziek! b) Mannen zijn per definitie niet koopziek (maar kunnen een goede deal niet laten liggen)! c) Als mannen dan een keer een reden hebben om eindelijk eens iets voor zichzelf te kopen komt er gegarandeerd wel weer een vrouw aanzetten om er iets van te zeggen. Al was het maar om hun eigen schuldgevoel over hun aankopen weg te poetsen.
efsk Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Volgens mij ben ik de enige op het forum die niet koopziek is Alleen maar omdat er niet genoeg swarowski-bekliederd scheergerei bestaat .
Guest Gusto Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Volgens mij ben ik de enige op het forum die niet koopziek is Alleen maar omdat er niet genoeg swarowski-bekliederd scheergerei bestaat .
Shaving Silly Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Volgens mij ben ik de enige op het forum die niet koopziek is Alleen maar omdat er niet genoeg swarowski-bekliederd scheergerei bestaat . Hahhahha met mooie ronde lijnen dat simpele gedoe van jullie dat hoef ik niet. Daar scheer ik me niet mee.
Marcel Posted November 29, 2015 Posted November 29, 2015 Hihi! Als van goud houdt Is er in de US genoeg te vinden trouwens.
Barbiere di Figaro Posted November 30, 2015 Author Posted November 30, 2015 Volgens mij ben ik de enige op het forum die niet koopziek is Je bent het wel, maar merkt het niet, ook een soort ontkenning....
Loei Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Nou hierbij mijn collectie tot nu toe. Met dank aan BdF voor de TOBS crémes
mhharsta Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Netjes Loei, je bent mooi op weg! Gelukkig is er nog wat ruimte voor nieuw scheergerief .
Loei Posted November 30, 2015 Posted November 30, 2015 Haha bedankt, ik ben nog niet zo super lang bezig met DE scheren dus er zal ongetwijfeld nog wat bij komen Ik moet wel toegeven dat de laatjes en kastjes erg krap worden Ik probeer eerlijk gezegd ook nog iets te verzinnen om meer spullen in kwijt te kunnen.. Is er geen topic voor het maken van opbergruimte voor scheergerief?
Recommended Posts